Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

 

 

Skal nå teste copilot med nyeste versjon og se om jeg endrer mening fra hva jeg skrev om gps-programene tidligere.

 

Jeg bruker nyeste versjon nå. Interessant å høre hva du syns. Jeg synes det er litt for lite info på skjermen når jeg kjører. Vant med Igo8/TomTom som har det man trenger på skjermen (fart/info om kjørelengde/tid igjen...etc) man kan velge dette på Copilot også men bare to opplysninger av gangen. Skulle gjerne hatt alt på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte Desire i går ettermiddag, og er STRÅLENDE fornøyd. Beste førsteinntrykket jeg har hatt av en telefon noensinne. :mrgreen:

 

Er det noen som har formening om hvor mye datakostnader det blir på en måned hvis man bruker Spotify-streaming innimellom (vil for det meste bruke offline-spillelister), noen YouTube-videoer og vanlig surfing i tillegg til standardgreiene (værmelding, FB-stream osv)? Jeg har One Call nå, og det største dataabonnementet deres er 500 MB, synes det virker litt lite egentlig. Er kjipt hvis jeg hele tiden må gå og tenke at jeg må passe på dataforbruket. Hvilke abonnement har folk? Og eventuelle tilleggsprodukter for datatrafikk?

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Kan man på samme måte som HTC HD2 få internett på en PC gjennom mobilen? Sån at mobilen på en måte blir et trådløst modem. :p

 

Ja.

Når du kobler mobilen til PC-en med USB, så er dette et av valgene du får.

 

 

Valgene er:

Charge only

HTC Sync

Disk drive

Internet sharing

Lenke til kommentar

Kjøpte Desire i går ettermiddag, og er STRÅLENDE fornøyd. Beste førsteinntrykket jeg har hatt av en telefon noensinne. :mrgreen:

 

Er det noen som har formening om hvor mye datakostnader det blir på en måned hvis man bruker Spotify-streaming innimellom (vil for det meste bruke offline-spillelister), noen YouTube-videoer og vanlig surfing i tillegg til standardgreiene (værmelding, FB-stream osv)? Jeg har One Call nå, og det største dataabonnementet deres er 500 MB, synes det virker litt lite egentlig. Er kjipt hvis jeg hele tiden må gå og tenke at jeg må passe på dataforbruket. Hvilke abonnement har folk? Og eventuelle tilleggsprodukter for datatrafikk?

Jeg ville anbefalt deg å laste ned 3G Watchdog og satt limit til 500mb på en mnd. Da kan du bruke telefonen slik du vanligvis vil gjøre og ha full kontroll på hvor mange mb du har brukt. Da får du også en viss formening om hva slags datapakke som passer til ditt bruk, dvs. at om du er halvveis i mnd og du har brukt eksempelvis 450mb er det åpenbart at 500mb ikke holder for deg. Deretter bytter du abonnement til noe som passer bedre for deg.

Det er hvert fall min plan.

Lenke til kommentar

Kjøpte Desire i går ettermiddag, og er STRÅLENDE fornøyd. Beste førsteinntrykket jeg har hatt av en telefon noensinne. :mrgreen:

 

Er det noen som har formening om hvor mye datakostnader det blir på en måned hvis man bruker Spotify-streaming innimellom (vil for det meste bruke offline-spillelister), noen YouTube-videoer og vanlig surfing i tillegg til standardgreiene (værmelding, FB-stream osv)? Jeg har One Call nå, og det største dataabonnementet deres er 500 MB, synes det virker litt lite egentlig. Er kjipt hvis jeg hele tiden må gå og tenke at jeg må passe på dataforbruket. Hvilke abonnement har folk? Og eventuelle tilleggsprodukter for datatrafikk?

 

Lurer også på dette. Spesielt siden jeg må utelukkende ta i bruk datanett.

Lenke til kommentar

Navigon:

 

Øverst i skjermen hvor du har hastighet vist kan du "toggle" mellom hastighet, avstand til målet og ETA.

Denne første versjon til Android er svært lik den første til iPhone, samme der.

 

 

Godt tips. Den oppdaget jeg ikke. Men den linja på toppen skulle gjerne vært litt større (og kunne gjerne vist alle tre). Ikke så lett å lese hastighet/ETA med et kjapt blikk når skriften er så liten.

 

En annet tips til Navigon. På tur til hytta skulle den ha det til at raskeste vei var å kjøre (d.v.s. ta ferga) tvers over Ransdsfjorden. Denne ferga går bare 3-4 ganger i døgnet og å følge Navigon sin rute ville kostet meg mange mil omvei.

Sette den til 'Avoid Ferries' løser jo biffen, men det har ikke vært nødvendig å gjøre på de andre GPS'ene jeg har brukt på det strekket.

Lenke til kommentar

Kan man på samme måte som HTC HD2 få internett på en PC gjennom mobilen? Sån at mobilen på en måte blir et trådløst modem. :p

 

Ja.

Når du kobler mobilen til PC-en med USB, så er dette et av valgene du får.

 

 

Valgene er:

Charge only

HTC Sync

Disk drive

Internet sharing

Ahh, supert. :D Noen som har testet dette? Om det er "dugbart"? :p Tingen er at jeg flyttet ut for litt under en måned siden, og har enda ikke fått internett i leiligheten. Vært så mye surr med borettslag ledern og diverse. Også kommer mobilen i morra, så da hadde det vært supert om jeg kunne brukt den til "modem" til jeg får internetten oppe og går. ^^

Lenke til kommentar

Da setter du profilen til å bare vibrere. Trykker du et hakk opp, blir den lydløs, videre blir ringetonevolum :)

 

@ixpfah: Ja, det er genialt av man slipper å fikle med tastelåsen. Og herlig å skifte sang fra lock screen.

Ja vet det, men hvis man fortsetter og holde inn tasten etter at den er satt til å bare viberere, fortsetter den og vibrere

Massasjestavfunksjon? Hvorfor er ikke det med i specslista? :innocent:

Lenke til kommentar

Kjøpte Desire i går ettermiddag, og er STRÅLENDE fornøyd. Beste førsteinntrykket jeg har hatt av en telefon noensinne. :mrgreen:

 

Er det noen som har formening om hvor mye datakostnader det blir på en måned hvis man bruker Spotify-streaming innimellom (vil for det meste bruke offline-spillelister), noen YouTube-videoer og vanlig surfing i tillegg til standardgreiene (værmelding, FB-stream osv)? Jeg har One Call nå, og det største dataabonnementet deres er 500 MB, synes det virker litt lite egentlig. Er kjipt hvis jeg hele tiden må gå og tenke at jeg må passe på dataforbruket. Hvilke abonnement har folk? Og eventuelle tilleggsprodukter for datatrafikk?

 

Lurer også på dette. Spesielt siden jeg må utelukkende ta i bruk datanett.

Se mitt svar til Peppep.
Lenke til kommentar

Kan man på samme måte som HTC HD2 få internett på en PC gjennom mobilen? Sån at mobilen på en måte blir et trådløst modem. :p

 

Ja.

Når du kobler mobilen til PC-en med USB, så er dette et av valgene du får.

 

 

Valgene er:

Charge only

HTC Sync

Disk drive

Internet sharing

Ahh, supert. :D Noen som har testet dette? Om det er "dugbart"? :p Tingen er at jeg flyttet ut for litt under en måned siden, og har enda ikke fått internett i leiligheten. Vært så mye surr med borettslag ledern og diverse. Også kommer mobilen i morra, så da hadde det vært supert om jeg kunne brukt den til "modem" til jeg får internetten oppe og går. ^^

Det funker bra.

Det er ikke det helt det samme som på WM der man bruker det trådløse systemet slik at telefonen blir en trådløs ruter.

Her må man fysisk koble telefonen til pc med datakabelen. Men det duger...;-)

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt deg å laste ned 3G Watchdog og satt limit til 500mb på en mnd. Da kan du bruke telefonen slik du vanligvis vil gjøre og ha full kontroll på hvor mange mb du har brukt. Da får du også en viss formening om hva slags datapakke som passer til ditt bruk, dvs. at om du er halvveis i mnd og du har brukt eksempelvis 450mb er det åpenbart at 500mb ikke holder for deg. Deretter bytter du abonnement til noe som passer bedre for deg.

Det er hvert fall min plan.

Takk for tips. Det er forsåvidt noe i den duren jeg har tenkt på selv. Men når jeg tenker meg om, så utgjør bare Radioresepsjonen-podcaster ca 60 MB hver, og selv om de fleste vil bli lastet ned med wifi, så vil jeg kunne laste ned noen over datanettet innimellom. Sammen med litt surfing, YT og Spotify går det nok lynkjapt opp i grensen. Så jeg bruker nok 3G Watchdog og datapakke som en midlertidig løsning frem til jeg finner et bedre abonnement.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Siden jeg hadde en del spørsmål opprettet jeg en egen tråd:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1221173

 

Har fått svar på de første spørsmålene, men jeg har noen oppfølger spørsmål som jeg håper noen kan svarer på :whistle:

 

Denne tråden blir jo lest hele tiden, og siden jeg ikke paster alle spørsmål inn her, så håper jeg det er lov å henvise til de spørsmålene jeg har på den tråden. :blush:

 

jarle

Lenke til kommentar

Kjøpte Desire i går ettermiddag, og er STRÅLENDE fornøyd. Beste førsteinntrykket jeg har hatt av en telefon noensinne. :mrgreen:

 

Er det noen som har formening om hvor mye datakostnader det blir på en måned hvis man bruker Spotify-streaming innimellom (vil for det meste bruke offline-spillelister), noen YouTube-videoer og vanlig surfing i tillegg til standardgreiene (værmelding, FB-stream osv)? Jeg har One Call nå, og det største dataabonnementet deres er 500 MB, synes det virker litt lite egentlig. Er kjipt hvis jeg hele tiden må gå og tenke at jeg må passe på dataforbruket. Hvilke abonnement har folk? Og eventuelle tilleggsprodukter for datatrafikk?

 

Lurer også på dette. Spesielt siden jeg må utelukkende ta i bruk datanett.

Se mitt svar til Peppep.

 

Ja. Du postet nøyaktig samtidig som jeg, så fikk ikke med meg at noen allerede hadde svar på spørsmålet.

 

Men ja, spørs om det ikke blir litt lite med 500GB. Et abonnement med ubegrenset MB virker jo mest gunstig, men det er vel bare Telenor og Netcom som har dette. (Og de er vel dyre ...?)

 

Er det noen av de billigere selskapene som har noe lignende som iConnect til Netcom? Har ikke funnet noe selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...