Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det da mulig og ha forskjellig tone på sms og epost varsel?

 

Edit:

Fant denne i ett annet forum:

Asking how to set the "push" frequency is a contradiction. In Gmail, there is no frequency setting because the email is "pushed" to the Hero. This means that the Hero does not use any energy to request email because it is sent to the Gmail application.

 

On the other hand, the HTC mail application (which was originally on the "home" screen) has a frequency setting because it searches for email at a preset time. This is for when you have other accounts that do not have a push type exchange account.

 

The Gmail application is labeled "Gmail". The HTC application is simply labeled "Mail".

 

I forward all my email applications to the cloud Google Mail and then have Gmail push these emails to my phone. I disabled the regular HTC Mail application.

 

 

Virker da som gmail appen er bedre siden denne henter hele tiden

Endret av Skjo
Lenke til kommentar

Prøver 1.gang til:

 

Hvordan er vibreringsfunksjonen på Desire? Er den kraftigere enn N82 og E61? Kan en justere vibreringstyrken?

 

Desire har en syk, syk vibarsjon etter min mening, den rister kraftig og lenge.

Flere program(sms osv) kan du stille hvordan den skal vibrere og hvor kraftig.

Lenke til kommentar

Prøver 1.gang til:

 

Hvordan er vibreringsfunksjonen på Desire? Er den kraftigere enn N82 og E61? Kan en justere vibreringstyrken?

 

Desire har en syk, syk vibarsjon etter min mening, den rister kraftig og lenge.

Flere program(sms osv) kan du stille hvordan den skal vibrere og hvor kraftig.

 

 

Tusen takk, har vært ibutikk men det haddet ikkje demo model.

 

Da blir det nok Desire for min del.

Lenke til kommentar

Edit: hvorfor er exchange så mye bedre? liker ikke widgeten, så den trenger jeg ikke.

Mye bedre kontroll på oppdateringsinvall(er)

 

Etter å ha lest på en rekke forum rundt om, vil jeg konkludere med at Gmail appen fungerer utmerket! Den bruker PUSH, altså, får du en mail, vil du med en gang også få den på mobilen(synker på en måte hele tiden) og dette krever mindre batteri enn det gjør å synke normalt.

 

Exchange må du selv sette til å synke hvert 15. 30. 1t. osv. og det tar itillegg mer strøm etter som jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Hei

Har bestilt Desire.

Noen som har erfaring med Garmin eller TomTom GPS på den.

Sync mot Outlook ok?

Batteri bedre en på min gamle Tuch Cruise.

 

Spennende å teste nytt operativsystem.

 

Hilsen

LumLum

 

Hverken Garmin eller TomTom har greidd å lage noe for Android enda.

Den eneste navigasjonssoftwaren som er greitt tilgjengelig for oss på Desire er Navigon sin.

CoPilot er også grei, men du må ha utenlandsk SIM for å få den inn.

Det finnes også et par andre, men de må du vente på rootet telefon for å få tak i såvidt jeg vet.

 

Jeg har installert trial-versjonen av Navigon. Den er helt grei, bortsett fra at det ikke finnes noen indikasjon på hvor langt/lenge det er igjen av turen. *why??*

Kartet virket godt oppdatert bortsett fra at den sendte meg på en merkelig strafferunde i Drammen...

Vurderer å holde ut til jeg får inn CoPilot eller f.eks. TomTom kommer. Evt. at Navigon kommer med mer funksjonalitet.

 

...jeg kjører CoPilot på min Desire - kanskje ikke helt 'legit', men funker som fjell! :whistle:

 

Prøvde meg tidligere meg Navigon (trial), og selv om den ser fin ut, irriterte jeg meg over det samme som deg; veldig manglfull info i "cockpiten"... :thumbdown:

 

Tips: Gjør et TPB-søk, så kanskje du finner gull?!? :innocent:

Jeg har copilot på min Desire kjøpt lovlig på nett og lastet ned. har ikke fått testa det ut så mye enda men virker bra det lille jeg har prøvd.

 

Har prøvd både CoPilot og Navigon, og pussig nok virker det som min konklusjon er litt motsatt av andres: CoPilot *stinks*, mens Navigon er *glimrende*.

 

CoPilot: Fant ikke flere veier (eksistert i 50+ år) i nabolaget mitt, bommet på navigering (trakk bare en rett linje som om jeg var en fugl over noen veier) pluss et komplett rotete interface.

 

Navigon: Intuitivt interface, god stemme-veiledning, finner alt jeg har søkt etter så langt, utrolig responsiv. (Lurer på om den bruker akselereometeret til og med, til å snappe opp bevegeleser av type svinging helt umiddelbart. GPS ville ikke kunne gjøre det så kvikt.) Men savner den ETA-angivelsen. Trodde kanskje jeg ikke hadde funnet det på systemet, men litt dumt om den ikke eksisterer. Dette kan dog Google-kartet gi meg, da.

 

Sygic har jeg ikke testet.

Lenke til kommentar

Min Desire ble sendt fra Chess (moobi) i går, og ble videresendt fra Oslo til Stavanger i går ettermiddag. Håååååper at jeg får den i løpet av dagen, men regner med at den ikke ankommer postkontoret før i morgen.... Gleder meg virkelig til å sette klørne i denne nå :D

Lenke til kommentar

Sygic Mobile Maps 10:

Bra navigerings del her også, men utrolig irriterende at en ikke kan trykke på kartet for å få mer info om poi eller navigere direkte. Ett trykk på skjermen fører til menyene, dette likte jeg ikke. Knappene back og menu virker heller ikke, så alt må skje via skjermen. Menyene virker bra, og en kan melde seg på en online del som gir radarvarsling, vær og trafikkinfo.

 

Har også er simulering av rutene en lager, og kan lage ruter og planlegge når en er uten gps signal. Søker en opp poi kan en velge om å navigere til stedet, ringe eller finne parkering i nærheten, veldig bra. Kan også hente adresse fra kontaktene på telefonen, men dette ser ikke ut til å virke mot kontaktene på desire, for programmet bare låser seg når en prøver på denne funksjonen.

 

Programmet er rask i menyene og i bruk, men har dessverre et lite tastatur og knapper for tilbake osv.

 

Tar ca 8 MB av minnet på telefonen.

 

Gjør igjen oppmerksom på at dette er basert på ett par timers bruk i kveld.

De med at menyknappen ikke er i bruk irriterer meg også. Brukte versjon 9 før, og der måtte man trykke på Menyknappen, noe som var helt naturlig for min egen del. Har du norske bokstaver på tastaturet? Jeg har kun engelske, men så bruker jeg engelsk språk på telefonen også da. Tastaturet var også mye større på versjon 9, men jeg finner det faktisk lettere å skrive på det mindre.

 

 

Varslingslyd vil vel og si SMS lyd, så da blir mail og sms lyd den samme, bugger! :(

Tror jeg holder meg til gMail appen, men hvordan velger jeg oppdaterings intervall på denne? eventuelt, hva er standard oppdaterings intervall?

 

Edit: hvorfor er exchange så mye bedre? liker ikke widgeten, så den trenger jeg ikke.

Du kan endre varslingslyd ved å gå inn i Mail programmet og endre på innstillingene der.

 

 

Etter å ha lest på en rekke forum rundt om, vil jeg konkludere med at Gmail appen fungerer utmerket! Den bruker PUSH, altså, får du en mail, vil du med en gang også få den på mobilen(synker på en måte hele tiden) og dette krever mindre batteri enn det gjør å synke normalt.

 

Exchange må du selv sette til å synke hvert 15. 30. 1t. osv. og det tar itillegg mer strøm etter som jeg har forstått det.

Exchange kan også bruke push. Er bare å sette oppdateringsintervallen på "As mail come in" så får du push.
Lenke til kommentar

ikke uten grunn at CoPilot er så billig.........

 

Navigon på Android er desverre 8 måneder fra å bli VELDIG bra vist det følger iPhone sine oppdateringer

 

 

Akkurat nå bruker jeg Sygic som fungerer best, med kart fra både Teleatlas og navteq

Har også lyst til å prøve Sygic.(den er vel like billig som Copilot?)

Kan man prøve før man kjøper?

 

Venter også på at Igo8 og TomTom skal lage versjoner for Android.

Lenke til kommentar

Noen som har lagt merke til at om man holder inn minus knappen på siden vibrerer mobilen konstant.

Da setter du profilen til å bare vibrere. Trykker du et hakk opp, blir den lydløs, videre blir ringetonevolum :)

 

@ixpfah: Ja, det er genialt av man slipper å fikle med tastelåsen. Og herlig å skifte sang fra lock screen.

Lenke til kommentar

Da setter du profilen til å bare vibrere. Trykker du et hakk opp, blir den lydløs, videre blir ringetonevolum :)

 

@ixpfah: Ja, det er genialt av man slipper å fikle med tastelåsen. Og herlig å skifte sang fra lock screen.

Ja vet det, men hvis man fortsetter og holde inn tasten etter at den er satt til å bare viberere, fortsetter den og vibrere

Lenke til kommentar

ikke uten grunn at CoPilot er så billig.........

 

Navigon på Android er desverre 8 måneder fra å bli VELDIG bra vist det følger iPhone sine oppdateringer

 

 

Akkurat nå bruker jeg Sygic som fungerer best, med kart fra både Teleatlas og navteq

Har også lyst til å prøve Sygic.(den er vel like billig som Copilot?)

Kan man prøve før man kjøper?

 

Venter også på at Igo8 og TomTom skal lage versjoner for Android.

 

Jeg fikk min versjon tilsendt fra en kompis, så jeg driver å leker litt med programmet før jeg bestemmer meg for om jeg skal kjøpe det selv.

 

Ser ikke ut til at de har en demoversjon. Litt synd i grunn.

 

Skal nå teste copilot med nyeste versjon og se om jeg endrer mening fra hva jeg skrev om gps-programene tidligere.

Lenke til kommentar

Navigon:

 

Øverst i skjermen hvor du har hastighet vist kan du "toggle" mellom hastighet, avstand til målet og ETA.

Denne første versjon til Android er svært lik den første til iPhone, samme der.

 

NDrive har en funksjon som den er alene om, en "Offroad" modus. På norsk heter den "Oppdagelsesmodus", kart og kompass.

Finner den under "Navigeringsinnstillinger".

 

PS: Jeg har nå fått problemer med sitering her.

Endret av belenix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...