Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan få tak i applikasjonen FlightTrack.

http://www.mobiata.com/support/flighttrack-android

 

Leverandør skriver at den finnes på Android Market, men jeg finner den ikke, sansynligvis på grunn av geografiske restriksjoner. Kan jeg komme rundt dette eller må jeg skaffe meg en Iphone?

Jeg har tilsvarende problem å laste ned AndroHUD som er synlig i appstoren i hans Nexus One telefon, men er ikke synlig i min Desire. Hva er det som skjer? Begge kjører jo Android 2.1 så jeg forstår ikke at noen av disse apps'ene ikke kommer opp da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte Desire i går ettermiddag, og er STRÅLENDE fornøyd. Beste førsteinntrykket jeg har hatt av en telefon noensinne. :mrgreen:

 

Er det noen som har formening om hvor mye datakostnader det blir på en måned hvis man bruker Spotify-streaming innimellom (vil for det meste bruke offline-spillelister), noen YouTube-videoer og vanlig surfing i tillegg til standardgreiene (værmelding, FB-stream osv)? Jeg har One Call nå, og det største dataabonnementet deres er 500 MB, synes det virker litt lite egentlig. Er kjipt hvis jeg hele tiden må gå og tenke at jeg må passe på dataforbruket. Hvilke abonnement har folk? Og eventuelle tilleggsprodukter for datatrafikk?

 

Lurer også på dette. Spesielt siden jeg må utelukkende ta i bruk datanett.

Se mitt svar til Peppep.

 

Ja. Du postet nøyaktig samtidig som jeg, så fikk ikke med meg at noen allerede hadde svar på spørsmålet.

 

Men ja, spørs om det ikke blir litt lite med 500GB. Et abonnement med ubegrenset MB virker jo mest gunstig, men det er vel bare Telenor og Netcom som har dette. (Og de er vel dyre ...?)

 

Er det noen av de billigere selskapene som har noe lignende som iConnect til Netcom? Har ikke funnet noe selv.

Ser den ;)

Du må også selvsagt se det an hvor mye av dagen du har tilgang til WiFi. Jeg har tilgang stort sett hele dagen (skolen, hjemme hos meg selv og andre jeg besøker) og 500mb holder derfor, fordi det kun blir utenfor dette at telefonen bruker 3G-nettet.

Du kan også sette vær, facebook osv til å ikke synke hele tiden. Jeg har satt dette til hver tredje time for været, hver time for aksjer og annenhver time for facebook.

 

Telenor og NetCom tilbyr dette ja. Det gjør også Chess med abonnementet ChessOn Flex. I tillegg tilbyr vel Ludo Mobil 1000mb (1gb) per mnd.

Lenke til kommentar

Med tanke på spill: er det noen som vet om det er mulig å kjøre en Gameboy Advance/DS eller PSP emulator på Desire? Og eventuelt hva man må gjøre for å få det til?

Takker for svar :)

 

Du har jo Gameboid som er en Gameboy Advance emulator. Jeg tviler på at det finnes emulatorer til DS eller PSP, men du har jo emulatorer for SNES, NES osv

Lenke til kommentar

 

Jeg har tilsvarende problem å laste ned AndroHUD som er synlig i appstoren i hans Nexus One telefon, men er ikke synlig i min Desire. Hva er det som skjer? Begge kjører jo Android 2.1 så jeg forstår ikke at noen av disse apps'ene ikke kommer opp da.

Antageligvis er det en app som koster penger. da har vi i Norge ennå ikke tilgang på den.....forstå det den som kan.....

Lenke til kommentar

Kjøpte Desire i går ettermiddag, og er STRÅLENDE fornøyd. Beste førsteinntrykket jeg har hatt av en telefon noensinne. :mrgreen:

 

Er det noen som har formening om hvor mye datakostnader det blir på en måned hvis man bruker Spotify-streaming innimellom (vil for det meste bruke offline-spillelister), noen YouTube-videoer og vanlig surfing i tillegg til standardgreiene (værmelding, FB-stream osv)? Jeg har One Call nå, og det største dataabonnementet deres er 500 MB, synes det virker litt lite egentlig. Er kjipt hvis jeg hele tiden må gå og tenke at jeg må passe på dataforbruket. Hvilke abonnement har folk? Og eventuelle tilleggsprodukter for datatrafikk?

 

Lurer også på dette. Spesielt siden jeg må utelukkende ta i bruk datanett.

Se mitt svar til Peppep.

 

Ja. Du postet nøyaktig samtidig som jeg, så fikk ikke med meg at noen allerede hadde svar på spørsmålet.

 

Men ja, spørs om det ikke blir litt lite med 500GB. Et abonnement med ubegrenset MB virker jo mest gunstig, men det er vel bare Telenor og Netcom som har dette. (Og de er vel dyre ...?)

 

Er det noen av de billigere selskapene som har noe lignende som iConnect til Netcom? Har ikke funnet noe selv.

 

Du har allerede bestilt telefonen forstår jeg, men dersom du kan belage deg på litt venting kan du sende den tilbake på angreretten, og bestille telefon med abbonementet iConnect fra Netcom sin nettbutikk, da betaler du effektivt kun 149kr i måneden for ubegrenset datatilgang. Telefonen er heller ikke operatørlåst, så burde ikke være vanskelig å skifte abb. etter 12 månedersperioden har gått ut.

Lenke til kommentar

Har hatt mye gøy med telefonen min, men i går merket jeg at en del av skjermen på størrelse med en fingertupp ikke reagerer på berøring.

 

Merket det etter at jeg lastet ned OpenSudoku, hvor jeg oppdaget at det var to-tre ruter hvor berøring ikke hadde noen effekt så jeg måtte bruke den optiske styringen. Prøvde så å dobbelt-tappe i browseren på samme sted, som heller ikke ga noen respons.

Må vel sende den på service.

 

Legger ved et bilde som viser det ikke-responsive området (i rødt).

post-28259-1271856138,7673_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har hatt mye gøy med telefonen min, men i går merket jeg at en del av skjermen på størrelse med en fingertupp ikke reagerer på berøring.

 

Merket det etter at jeg lastet ned OpenSudoku, hvor jeg oppdaget at det var to-tre ruter hvor berøring ikke hadde noen effekt så jeg måtte bruke den optiske styringen. Prøvde så å dobbelt-tappe i browseren på samme sted, som heller ikke ga noen respons.

Må vel sende den på service.

 

Legger ved et bilde som viser det ikke-responsive området (i rødt).

 

Fare for at du må sende den på service da, ja. Det skal ikke være sånn...

Lenke til kommentar

Det er tilfeldigvis ikke flere her som går på universitetet i Tromsø og har tenkt og fikse slik at man får tilgang til universitetsnettet der?

 

De sa i servicen at man måtte fikse lage et eget program i c for å få det til.

 

Hjelp :D

 

Går ikke på UiT, men om Eduroam-oppsettet er likt i Norge som i Storbritannia kan du prøve denne guiden: http://www.oucs.ox.ac.uk/network/wireless/services/eduroam/android/

 

Ikke sikkert det fungerer, men det er verdt et forsøk. :)

Lenke til kommentar

Det er tilfeldigvis ikke flere her som går på universitetet i Tromsø og har tenkt og fikse slik at man får tilgang til universitetsnettet der?

 

De sa i servicen at man måtte fikse lage et eget program i c for å få det til.

 

Hjelp :D

 

Hvis UiT også bruker Eduroam (som mange andre universitet i Europa) fungerer dette fint, ihvertfall hos meg.

Koble til "Eduroam", velg PEAP og MSCHAPV2.

Identitet: legg inn brukernavnet ditt etterfulgt av @uit.no ([email protected])

Anonym identitet: la stå tom.

Passord: passordet du bruker på UiT.

 

La det gå litt tid (flere minutter) når du kobler til... Tar litt tid første gang og man kan fort tro at det ikke fungerte :thumbup:

 

Edit: skrivefeil

Endret av dr. S
Lenke til kommentar

Takk så mye til begge dere! :) Skal teste først å prøve uten program. Men det servicenerdene sa at det ikke kom til å funke.

 

Får se i morra, kan skrive "feltrapport" om hva som skjer da. ;)

 

Flott, burde fungere utmerket uten noe tilleggsprogram.

Det snedige med Eduroam er at samme innlogging skal (visstnok) fungere ved div undervisningsteder i 32 land (11 organisasjoner i Norge).

 

Før Eduroam kom var det vanlig at man måtte ha tilleggsprogram for å kunne bruke VPN ved tilkobling til UiT sitt nett (windows telefon).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...