Gå til innhold

Bør ulovelige innvandrere forbys legehjelp?


  

99 stemmer

  1. 1. Bør ulovelige innvandrere forbys legehjelp?

    • Ja, ulovelige innvandrere har ikke noe her å gjøre
      26
    • Nei, alle skal ha rett til legehjelp
      43
    • Ja, men ikke ved akutte problemer
      27
    • Ingen formening
      3


Anbefalte innlegg

Tror du skal være forsiktig med å generalisere her jeg, og uansett hva er problemet med å gi legehjelp? Begynner vi å behandle mennesker som om de ikke var verdt noen verdens ting så gjør vi oss selv en bjørnetjeneste, for det kan komme en dag når vi selv har behov for hjelp og blir like ille behandlet som vi selv behandlet ulovlige innvandrere.

Ehh.. tror nok du håper på for mye hvis vi gir de som er forfulgt av en stat legehjelp så dra dit og forventer gratis legehjelp når ting går dårlig her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du skal være forsiktig med å generalisere her jeg, og uansett hva er problemet med å gi legehjelp? Begynner vi å behandle mennesker som om de ikke var verdt noen verdens ting så gjør vi oss selv en bjørnetjeneste, for det kan komme en dag når vi selv har behov for hjelp og blir like ille behandlet som vi selv behandlet ulovlige innvandrere.

 

Nei, legehjelp er noe vi ikke bør forby noen , uansett grunn.

De får legehjelp, de vil bare ikke få andre til å betale for deres legehjelp. Hvis de ønsker legehjelp kan de batale for det selv. Du spør, hva om vi blir behandlet på samme måte. Vi blir behandlet på samme måte. Mange land gir ikke en eneste krone til ulovlige og lovlige innvandre. Der jeg skal flytte til, ville jeg slite heftig om jeg ikke har helseforsikring, og jeg forventer på ingen måte at de skal betale for mine helsetjenester, og jeg kommer dit lovlig. Du mener derimot at ulovlige innvandre i Norge skal få flere rettigheter enn nordmenn i utlandet og få leve på andre nordmenn.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Du får passe på når du setter ord i munnen til andre...

 

Du fremstår selv som relativt grusom og uten sosial empati :

Minstekravet bør være at de får null støtte fra den norske stat. Jeg bryr meg ikke om de kommer til å dø av sykdommen sin. De valgte å bli, da får de ta konsekvensen av valgene sine.

 

Og det jeg mener er rett og slett at vi bør sørge for at vi i det minste gir den hjelpen man har behov for , nå har jeg ikke nevnt noen betalingsordninger i det hele tatt , men dette er neppe den enorme utgiften som noen påstår i det hele tatt.

 

Gi meg tall på at dette er enorme kostnader som vi ikke har råd til , noe jeg antar du vil få store problemer med.

 

Ingen mennesker skal lide unødvendig nød, uansett livssituasjon.

 

At du hevder at jeg ønsker at utlendinger skal få bedre rettigheter enn vi nordmenn har i utlandet er vås.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Du får passe på når du setter ord i munnen til andre...

 

Du fremstår selv som relativt grusom og uten sosial empati :

Fordi jeg mener at ulovlige innvandre skal betale selv for sine helsetjenester. Det er slik i mesteparten av verden. Er de grusomme og mangler empati?

 

Og det jeg mener er rett og slett at vi bør sørge for at vi i det minste gir den hjelpen man har behov for , nå har jeg ikke nevnt noen betalingsordninger i det hele tatt , men dette er neppe den enorme utgiften som noen påstår i det hele tatt.

 

Gi meg tall på at dette er enorme kostnader som vi ikke har råd til , noe jeg antar du vil få store problemer med.

 

Ingen mennesker skal lide unødvendig nød, uansett livssituasjon.

Jeg bryr meg ikke om hva det koster. De har ikke rett på å få andre til å betale for deres helsetjenester. Det er milliarder av mennesker med mangel på helsetjenester, som sulter i verden, som ikke prøver å jukse seg til oppholdstillatelse. Hvis du er så opptatt av å hjelpe mennesker i nød, kan vi ikke ta de pengene til de juksemakerene og gi dem til fattige mennesker. Du mener det er bedre å hjelpe en ulovlig innvandrer her i Norge enn å hjelpe 10 stykker i f.eks. India. Lurer på hvem som er grusom og mangler sosial empati.

 

At du hevder at jeg ønsker at utlendinger skal få bedre rettigheter enn vi nordmenn har i utlandet er vås.

Det er slik det er. Jeg får ikke noe støtte om jeg blir syk og ikke har helseforsikring. Da må jeg enten betale kanskje 100K kroner, eller så får jeg ikke hjelp. Nordmenn som er lovlig i utlandet får mindre støtte enn du ønsker å gi ulovlige innvandre i Norge. Det er ikke vås, det er slik det er.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

mener som de fleste andre at de ikke burde få noen helsegoder i norge, annet enn i akutte tilfeller. det skal virkelig ikke være noe luksus å være ulovelig innvandrer i norge, og jeg mener også at selv akutte tilfeller bør ha sin pris.

møter man opp med akutte tilfeller som ulovelig innvandrer må jo dette selfølgelig behandles, men mot en hjemmreise. her bør alle behandlinger meldes til politiet/UD eller hvem saken anngår, slik at denne ulovelige innvandreren kan sendes hjem, eller iallefall holdes under overvåkning så han ikke går ut av sykehuset og forsvinner under jorda til sin hemmelige adresse. vi kan jo ikke ha det som idag der de titter fremm når det gjør vondt, får alt betalt av den norske stat og forsvinner tilbake i skjul og lever like godt.

Lenke til kommentar
Fordi jeg mener at ulovlige innvandre skal betale selv for sine helsetjenester. Det er slik i mesteparten av verden. Er de grusomme og mangler empati?

 

Ja, du framstår som grusom når du sier blandt annet : "Jeg bryr meg ikke om de kommer til å dø av sykdommen sin"

 

Det går ann å jobbe for et bedre verdenssamfunn , I norge så dekker heldigvis lovverket alle menneskers rett til å få legehjelp via : § 2-1. Rett til nødvendig helsehjelp , at man i utlandet ikke har like rettigheter bør man kunne samarbeide om og sørge for at det blir forandringer på. Sånn sett bør vi benytte oss av FN.

 

Jeg bryr meg ikke om hva det koster. De har ikke rett på å få andre til å betale for deres helsetjenester. Det er milliarder av mennesker med mangel på helsetjenester, som sulter i verden, som ikke prøver å jukse seg til oppholdstillatelse. Hvis du er så opptatt av å hjelpe mennesker i nød, kan vi ikke ta de pengene til de juksemakerene og gi dem til fattige mennesker. Du mener det er bedre å hjelpe en ulovlig innvandrer her i Norge enn å hjelpe 10 stykker i f.eks. India. Lurer på hvem som er grusom og mangler sosial empati.

 

Nå er det heller ikke dette som diskuteres her , altså hva som er økonomisk mest lønnsomt. Og at du påstår at dette gjelder "juksemakere" så synnes jeg du generaliserer alt for mye. Dette er uansett mennesker som du og jeg og siden man allerede er i Norge så synnes jeg nå det ikke er alt for mye å gi dem den legehjelpen som behøves for at de skal slippe å lide unødvendig nød eller sykdom.

 

Du fortsetter forsåvidt med å sette ord i munnen min, noe du kan spare deg for, hva vet du egentlig om hvor mye jeg engasjerer meg for mennesker i nød i andre land? Men akkurat det spørsmålet er såpass komplekst at jeg sparer det til en annen tråd.

 

 

Det er slik det er. Jeg får ikke noe støtte om jeg blir syk og ikke har helseforsikring. Da må jeg enten betale kanskje 100K kroner, eller så får jeg ikke hjelp. Nordmenn som er lovlig i utlandet får mindre støtte enn du ønsker å gi ulovlige innvandre i Norge. Det er ikke vås, det er slik det er.

 

Tull. Man får grunnlegende helsehjelp i de fleste siviliserte land , men det finnes selvsagt unntak. Har selv erfaring med Spansk helsevesen på 90 årene der jeg ble godt tatt imot selv uten gyldig forsikring og oppholdstillatelse rett etter at foreldrene mine hadde flyttet dit.

 

Du får nesten dokumentere påstandene dine.

Lenke til kommentar
mener som de fleste andre at de ikke burde få noen helsegoder i norge, annet enn i akutte tilfeller. det skal virkelig ikke være noe luksus å være ulovelig innvandrer i norge, og jeg mener også at selv akutte tilfeller bør ha sin pris.

møter man opp med akutte tilfeller som ulovelig innvandrer må jo dette selfølgelig behandles, men mot en hjemmreise. her bør alle behandlinger meldes til politiet/UD eller hvem saken anngår, slik at denne ulovelige innvandreren kan sendes hjem, eller iallefall holdes under overvåkning så han ikke går ut av sykehuset og forsvinner under jorda til sin hemmelige adresse. vi kan jo ikke ha det som idag der de titter fremm når det gjør vondt, får alt betalt av den norske stat og forsvinner tilbake i skjul og lever like godt.

Den tanken er god. Hvis man kommer for å få akutt behandling i Norge betalt av nordmenn må man betale med å bli sendt hjem. Da kan man etter behandlingen plassere dem i et lukket avdeling og dereter sende dem hjem.

 

Det jeg er ihvertfall sikker på, er at man ikke skal bruke norske skattepenger på ulovlige innvandre sine elsetjenester. De kan ikke komme opp og forvente at de får en operasjon og dereter kan gå hjem igjen, alt sammen betalt av norske skattepenger.

Lenke til kommentar
Ja, du framstår som grusom når du sier blandt annet : "Jeg bryr meg ikke om de kommer til å dø av sykdommen sin"

 

Det går ann å jobbe for et bedre verdenssamfunn , I norge så dekker heldigvis lovverket alle menneskers rett til å få legehjelp via : § 2-1. Rett til nødvendig helsehjelp , at man i utlandet ikke har like rettigheter bør man kunne samarbeide om og sørge for at det blir forandringer på. Sånn sett bør vi benytte oss av FN.

Det er millioner av mennesker som dør i verden. Du synes tydligvis en ulovlig innvandrer i Norge er mer verdt enn 10 personer i India. Hvorfor er disse juksemakerene verdt 10 indere? For min del ville jeg heller hjulper en inder, istedenfor 1 ulovlig innvandrer. Ville ikke du? Jeg synes det er langt mer grusomt når du sier at du vil heller drepe 10 indere mot en ulovlig innvandrer i Norge.

 

Nå er det heller ikke dette som diskuteres her , altså hva som er økonomisk mest lønnsomt. Og at du påstår at dette gjelder "juksemakere" så synnes jeg du generaliserer alt for mye. Dette er uansett mennesker som du og jeg og siden man allerede er i Norge så synnes jeg nå det ikke er alt for mye å gi dem den legehjelpen som behøves for at de skal slippe å lide unødvendig nød eller sykdom.

 

Du fortsetter forsåvidt med å sette ord i munnen min, noe du kan spare deg for, hva vet du egentlig om hvor mye jeg engasjerer meg for mennesker i nød i andre land? Men akkurat det spørsmålet er såpass komplekst at jeg sparer det til en annen tråd.

Nei, det er ikke mennesker som du og jeg, fordi de fikk bedskjed om å forlate Norge og de valgte å bryte loven og å ikke gjøre det, fordi de ville leve på nordmenn. Jeg har ingen symapti for folk som prøver å jukse seg inn i andre land. De jeg har sympati for er ærlige hardtarbeidene folk i fattige land som jobber 12-14 timer for å klare å få noe å leve på. Dette er folk som fortjener de pengene langt mer enn ulovlige innvandre, og vi kan også hjelpe langt mer og det er også mye lurere økonomisk.

 

Jeg har ikke puttet noen ord i munnen din. Det jeg gjør er å analysere argumentene dine. De pengene du vil at vi skal bruke på ulovlige innvandre fordi vi bør hjelpe folk i nød, kunne ha blitt brukt på andre mennesker i nød. Da sier du helt klart at du vil heller hjelpe en ulovlig innvandrer, istedenfor 10 fattige indere. Hvorfor det?

 

Tull. Man får grunnlegende helsehjelp i de fleste siviliserte land , men det finnes selvsagt unntak. Har selv erfaring med Spansk helsevesen på 90 årene der jeg ble godt tatt imot selv uten gyldig forsikring og oppholdstillatelse rett etter at foreldrene mine hadde flyttet dit.

 

Du får nesten dokumentere påstandene dine.

Hvorfor skal spanjolene betale for deg, fordi du var dum nok til å ikke kjøpe helseforsikring? Du burde ha betalt.

 

Dit jeg skal kan de ikke nekte noen nødhjelp, men de sender regningen etterpå hvis man ikke har helseforsikring. Men det er for de som er der lovlig. De som er der ulovlig vet jeg ikke helt, men det er ihvertfall ikke mer.

 

Hvorfor skal spanjolene betale for dumme nordmenn som ikke kjøper helseforsikring?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Det er millioner av mennesker som dør i verden. Du synes tydligvis en ulovlig innvandrer i Norge er mer verdt enn 10 personer i India. Hvorfor er disse juksemakerene verdt 10 indere? For min del ville jeg heller hjulper en inder, istedenfor 1 ulovlig innvandrer. Ville ikke du? Jeg synes det er langt mer grusomt når du sier at du vil heller drepe 10 indere mot en ulovlig innvandrer i Norge.

 

Som jeg sa, slutt å påstå at jeg hevder ditten og datten, med mindre jeg eksplisitt sier noe så kan du ikke påstå at det er netto det jeg mener. At du trekker dine egne konklusjoner betyr neppe at di er riktige.

 

Og så har du en generel mangel på dokumentasjon, du får nesten bevise at enhver legehjelp vil koste 10 mennesker døden.

Om du forresten sammenligner kostnadene som går på medisinsk hjelp til "ulovlige innvandrere" og sammenligner disse med mengden u-lands hjelp vi gir så blir du trolig overrasket.

 

Norge gir 1% av statsbudsjettet (ca 26.9 Milliarder) I uland hjelp , du kan selv regne ut hvor mange Indiere som blir reddet på dette budsjettet om man tar i bruk en egenandel på 200kr pr behandling på 15m = 10 indiere.

 

 

Hint : 1345 Millioner indier.

 

 

Nei, det er ikke mennesker som du og jeg, fordi de fikk bedskjed om å forlate Norge og de valgte å bryte loven og å ikke gjøre det, fordi de ville leve på nordmenn.

 

Jøss, så dette er nok til å utvises fra menneskerasen? Morsom du...

 

Jeg har ikke puttet noen ord i munnen din. Det jeg gjør er å analysere argumentene dine. De pengene du vil at vi skal bruke på ulovlige innvandre fordi vi bør hjelpe folk i nød, kunne ha blitt brukt på andre mennesker i nød. Da sier du helt klart at du vil heller hjelpe en ulovlig innvandrer, istedenfor 10 fattige indere. Hvorfor det?

 

Og her tar du feil igjen og trekker feil konklusjon. Jeg sier dette for siste gang : Jeg har aldri sagt at jeg heller vil hjelpe en ulovlig innvandrer istedenfor 10 fattige indiere.

 

Derimot skal jeg gjerne si at jeg mener at vi bidrar med en enorm mengde med penger via statsbudsjettet som bidrar til at en enorm mengde mennesker får nødvendig hjelp (så lenge pengene blir brukt riktig) at de summene du påstår går "tapt" på å gi legehjelp til ulovlige innvandrere blir på størrelsen med nanometer.

 

Og dermed så mener jeg at vi både KAN hjelpe både den ulovlige innvandreren og alle di indierene vi ønsker (noe som vi i stor grad prøver å gjøre med bistanden).

 

 

Hvorfor skal spanjolene betale for deg, fordi du var dum nok til å ikke kjøpe helseforsikring? Du burde ha betalt.

 

Ja , særlig kan man kjøpe helseforsikring som 13 åring? Den helseforsikringen som jeg hadde var desverre ugyldig på det tidspunktet (1990) men det hindret ikke legene og helsemyndighetene å gi meg den hjelpen jeg behøvde.

 

Ulovlige innvandrere får utrolig nok den legehjelpen de behøver, selv i et land som er i økonomisk konkurs som feks Spania, du kan jo feks lese et dokument om hvordan afrikansk befolkning som kom over til Tenerife i robåter (pateras) ble behandlet : http://www.semes.org/revista/vol20_6/8.pdf

 

(Dette er fra spansk helsevesen).

Lenke til kommentar
Som jeg sa, slutt å påstå at jeg hevder ditten og datten, med mindre jeg eksplisitt sier noe så kan du ikke påstå at det er netto det jeg mener. At du trekker dine egne konklusjoner betyr neppe at di er riktige.

 

Og så har du en generel mangel på dokumentasjon, du får nesten bevise at enhver legehjelp vil koste 10 mennesker døden.

Om du forresten sammenligner kostnadene som går på medisinsk hjelp til "ulovlige innvandrere" og sammenligner disse med mengden u-lands hjelp vi gir så blir du trolig overrasket.

 

Norge gir 1% av statsbudsjettet (ca 26.9 Milliarder) I uland hjelp , du kan selv regne ut hvor mange Indiere som blir reddet på dette budsjettet om man tar i bruk en egenandel på 200kr pr behandling på 15m = 10 indiere.

 

I Norge har vi en felleskasse. Her samler vi deler av vår inntekt og på demokratisk vis bestemmer hvor vi skal bruke pengene på. Vi bestemmer også at en del av pengene skal brukes på uhjelp. Ulovlige innvandre er ikke med på å betale inn til den felleskassen. Da har de heller ingen rett på tjenester fra Norge. Men du kan si at de bør få uhjelp, fordi de er folk i nød, men de har brutt de norske lover for å leve på nordmenn. Jeg vil mye heller gi penger til fattige personer i India, enn en juksepave i Norge. Det vil ikke du.

 

At andre ting koster mer er et dårlig argument. Det er som å si at det ikke betyr noe om man hjelper 10 eller 100 mennesker, fordi de er bare småsummer iforholdtil alle som dør i verden. At det ikke er gigantiske summer forandrer ikke det faktum at vi kunne ha hjulpet langt flere om vi hadde brukt de pengene på folk i utlandet. Det er også folk som fortjener hjelp i langt større grad.

 

Hvorfor sitter du her og nekter for at du vil heller hjelpe 1 ulovlig innvandrer istedenfor 10 indere når det er helt klart at de pengene du ønsker at vi skal bruke på folk som er her ulovlig kunne ha blitt brukt på fattige mennesker i utlandet. Hvis vi tok det vi sparte ved å slutte å gi ulovlige innvandrere helsehjelp, kunne vi ikke ha hjulpet langt flere i utlandet som fortjener hjelp i mye større grad?

 

Ja , særlig kan man kjøpe helseforsikring som 13 åring? Den helseforsikringen som jeg hadde var desverre ugyldig på det tidspunktet (1990) men det hindret ikke legene og helsemyndighetene å gi meg den hjelpen jeg behøvde.

 

Ulovlige innvandrere får utrolig nok den legehjelpen de behøver, selv i et land som er i økonomisk konkurs som feks Spania, du kan jo feks lese et dokument om hvordan afrikansk befolkning som kom over til Tenerife i robåter (pateras) ble behandlet : http://www.semes.org/revista/vol20_6/8.pdf

 

(Dette er fra spansk helsevesen).

Jeg har aldri sagt at de ikke skal få helsehjelp. Jeg har sagt at de skal betale for den selv. Nordmenn skal ikke betale for helsehjelp for ulovlige innvandre, og det skal de ikke Spania heller. De skulle ha gitt deg hjelp, men sendt regningen til foreldrene dine. Jeg spør igjen. Hvorfor skal spanjoler betale for din helsehjelp, fordi foreldrene dine glemte å fornye din helseforsikring? Hvorfor skulle ikke du betale?

 

PS: Jeg er for å gi flyktninger/asylsøkere hjelp mens søknaden pågår (som i eksemplet over), men dette er folk som har fått avslag på søknaden sin, men valgte å bli. De må betale for helsetjenestene sine selv og har ingen rett til at andre nordmenn skal betale.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Blir dette implementert så får vi enda større problemer med ulovlig innvadring, og flere alvorlige og negative konsekvenser.

 

For det første vil en slik ordning bidra til at vi får ukontrollert spredning av alvorlige sykdommer slik som tuberkulose, aids osv. Logisk sett, hvis vi fratar disse ulovlige innvandrere muligheten til å oppsøke legehjelp da risikerer vi en oppblomstring av slike sykdommer fordi flere av dem kommer til å gå med disse sykdommene i lengre periode og dermed øker sjanser for smitte.

 

For det andre, mange barn, som i dette tilfellet er uskyldig part, kommer til å bli rammet av denne ordningen fordi mange av disse innvandrere er gravide eller har små barn mens de lever ulovlig i dette landet. Tar vi i betrakting at Frp parallelt foreslår en lovpåleggelse over frivillige organisasjoner til å melde i fra når disse innvandrere søker hjelp hos dem, da får vi enda flere og større problemer med at de ulovlige innvandrere som er akutt syke ikke søker hjelp med bakgrunn av redsel for å bli anmeldt, og dermed setter syke unger i fare.

 

Som det tredje er dette i strid med legeetiske prinsipper som sier at alle skal ha legehjelp uansett situasjon, dvs. uavhengig om vi snakker om krig, ulovlig innvadring, kriminelle osv. I tillegg strider det mot legers taushetsplikt når de er nødt å melde fra til statlige organer når disse innvandrere mottar legehjelp.

 

Hele forslaget virker veldig lite gjennomtenkt og hadde fungert mot sin hensikt. Jeg har ingenting i mot at det innføres tiltak som skal begrense eller fjerne ulovlig innvadring, men dette er på ingen måte effektivt middel for å få problemet under kontroll. Tvert i mot, det kommer til å skape flere problemer. Det viser bare hvor lite reflektert styre i Frp er når de foreslår slik tåpelige tiltak.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Nei, legehjelp er noe vi ikke bør forby noen , uansett grunn.
Om noen brøyt seg inn i leiligheten den og nektet å dra, synes du det hadde vært greit at andre hjelper denne personen med mat og legehjelp slik at vedkommende kan bli? Kanskje de kunne klaget litt på deg også og sagt du skulle skamme deg, dette var noe noe du burde betalt for en stakkars innbruddstyv.
Lenke til kommentar

Man vil ikke forby legehjelp til ulovlige innvandrere.

Med en gang FRP kommer med en uttalelse, så er folk utrolig raske til å dømme utalelsen, før de i det hele tatt har tatt seg bryet med å lese hva det faktisk går ut på. Latterlig.

 

Man vil forby private organisasjoner å hjelpe disse ulovlige innvandrerne med mindre de sier i fra til myndighetene.

De kan også møte opp på sykehuset eller et sted i det offentlige helsevesenet, her blir de registrert fra før av. Og med dette forslaget, vil de ulovlige innvandrerne når de blir syke, bli nødt til å komme ut fra gjemmestedet sitt, og vi kan sende de hjem.

 

De er her ulovlig, de har ingen rett til å være her, har ingenting å gjøre her, jeg kan ikke da skjønne at de skal ha rett på å snylte på oss. Det fører ingenting godt med at diverse organisasjoner skal ha muligheten til å skjule disse innvandrerne.

Lenke til kommentar
De er her ulovlig, de har ingen rett til å være her, har ingenting å gjøre her, jeg kan ikke da skjønne at de skal ha rett på å snylte på oss.

Snylte på OSS? De snylter i så fall på kyrkens bymisjon som ønsker å hjelpe folk uten å ta del i politisk spill, de ønsker bare å hjelpe så mange som mulig.

Lenke til kommentar
Med en gang FRP kommer med en uttalelse, så er folk utrolig raske til å dømme utalelsen, før de i det hele tatt har tatt seg bryet med å lese hva det faktisk går ut på. Latterlig.

 

Jeg har lest hva hele uttalelsen går ut på, og jeg finner den helt uakseptabel på bakgrunn av de samme variablene som jeg listet ved mitt forrige innlegg. At du finner konstruktiv og rasjonell kritikk mot selve forslaget som latterlig, er latterlig i seg selv.

 

Og med dette forslaget, vil de ulovlige innvandrerne når de blir syke, bli nødt til å komme ut fra gjemmestedet sitt, og vi kan sende de hjem.

 

Nei, det er det motsatte som kommer til å skje. Nettopp fordi Frp ønsker å pålegge disse frivillige organisasjoner meldeplikt i forhold til behandling av ulovlige innvandrere, gjør at disse ikke kommer til søke hjelp i redsel av å bli tatt. Isteden kommer de til å gå med smittefarlige sykdommer som kan spres på resten av befolkningen, noe som ikke tjener verken dem eller oss. Derfor er forslaget ekstremt dumt.

 

De er her ulovlig, de har ingen rett til å være her, har ingenting å gjøre her, jeg kan ikke da skjønne at de skal ha rett på å snylte på oss.

 

De som mennesker har rett til legehjelp, uansett hvilken definisjon man benytter seg av.

 

]Det fører ingenting godt med at diverse organisasjoner skal ha muligheten til å skjule disse innvandrerne.

 

Disse organisasjoner skjuler ingen, men jobber ut i fra prinsippet om taushetsplikt og legeetikk - forøvrig en etikk som du tydeligvis ikke forstår.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Faktum er at der mot lege-etikk å forby de trengende hjelp.

I USA gjør de jo dette, men hjelpesystemet deres er jo fra bakvendtland.

 

Vi gjør leger til helter fordi de reiser til Gaza og trengende land, og hjelper dem der. Hvorfor skal vi da ikke kunne hjelpe mennesker i vårt eget land?

 

Vi har ikke så mange ulovlige innvandrere at det er et betydelig problem heller. Så jeg er for å hjelpe alle som trenger hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...