Gå til innhold

Tråden om Fallout: New Vegas. (Ingen OT og ingen piratsnakk.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vil beta teste modden min?

Skal lage det perfekte safehouset til NV og trenger inspill fra dere.

 

post-138102-1288544914,211_thumb.jpg

post-138102-1288544855,9334_thumb.jpg

post-138102-1288544838,2134_thumb.jpg

post-138102-1288544932,8519_thumb.jpg

post-138102-1288544942,2181_thumb.jpg

post-138102-1288544900,646_thumb.jpg

 

Last ned modden her:

PlayerHideout.rar

 

Installerings instruksjoner:

- Pakk ut .rar filen.

- Plaser PlayerHideout.esp i C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\fallout new vegas\Data.

- Når du starter spillet, trykk Data-files, og kryss av for PlayerHideout.esp.

 

Huset ligger litt nord for The Prospector Saloon (se bilde).

Endret av N.N
Lenke til kommentar

@diskusjonen om crafting osv:

 

Alt kommer an på hvilken spillestil man har. Det finnes sikkert noen der ute som er sjeleglade for at det er mulig å crafte mat og crafter alt de trenger, på samme måte som at det finnes folk som dumper alle poengene i unarmed. Selv crafter jeg ikke noe som helst, verken consumables, ammunisjon eller våpen, og det å legge poeng i unarmed er noe jeg aldri ville gjort. Folk er forskjellige.

 

Og ja, det er meget synd at det ikke er mulig å modifisere unike våpen. Heldigvis finnes det et aktivt mod-community som kan hjelpe med slikt.

 

Hvor er Data Folderen plassert? Finner ingenting under Obsidian eller lignende.

Mods legges i C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\fallout new vegas\Data

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en bra måte å kverke Deathclaws på? Prøvde meg på et par stykker når jeg nærmet meg NV sørfra, men ble jo slaktet så det holdt. Helt vanvittig forskjell i forhold til F3 der man kunne ta de på ett skudd med sneak critical i skallen.

Som jeg har nevnt for et par dager siden så pleier jeg å snipe de fra stealth på god avstand. Stiller meg opp et sted jeg vet hvor de må gå for å komme til meg. Så sniper jeg og dermed puller jeg bare en om gangen. Fortsetter å snipe mens den løper mot meg. Rex stopper den før den kommer helt bort til meg og så står jeg og Boone på avstand og gjør jobben ferdig. Ender som regel med at rex er unconsius da, men han får bare tåle det. :p
Lenke til kommentar

Noen som har funnet en bra måte å kverke Deathclaws på? Prøvde meg på et par stykker når jeg nærmet meg NV sørfra, men ble jo slaktet så det holdt. Helt vanvittig forskjell i forhold til F3 der man kunne ta de på ett skudd med sneak critical i skallen.

 

Er stor forskjell på Deathclaws i New Vegas of Fallout 3 ja, det skal være sikkert og visst. I Fallout 3 hadde jeg ikke store problemene med å takle de ved lav level, men i New Vegas ble jeg brutalt voldtatt ved første møte. Sloan var en av de første plassene jeg besøkte i starten av spillet, og jeg tok selvfølgelig i mot utfordringen til han karen om å rydde pukkverket for Deathclaws. Jeg brukte sikkert 5-6 minutter eller mer per Deathclaw. Jeg justerte ned til very easy for å sjekke om det gikk noe raskere, men de døde ikke noe særlig fortere.

 

Mitt beste tips er å plukke opp Boone i Novac. Han tar en god del av helsen deres per skudd med rifla si, og hvis du står litt unna med f.eks Cowboy-rifla og hjelper til litt bør det gå ganske greit. Å legge miner foran seg mens du går bakover fungerer også, men miner ser man ikke så ofte tidlig i spillet.

Ved level 16 kan man kjøpe Anti-materiel rifle hos Gun Runners, den tar knekken på Deathclaws ganske fort.

 

hvornår finner man folk å ta med seg og når lønner det seg, ble akkurat lvl 6 og springer rundt med en flyvende robot som sikekrt gjør det den skal, den skyter i allefall røde stråler mot fiender:P

 

og kan jeg eventuelt gi den bedre våpen på noen måte?

 

Her er en oversikt over hvilke companions som finnes. Klikk på de enkelte for å se hvor de er og hva som må gjøres for å få de med. Noen er hendige å ha med i spesifikke quests, andre er greie å ha med seg rundt sånn generelt. Det er ikke så lurt å ha med Boone hvis du gjør quests for Legion for eksempel, men slikt kan du lese om i lenken ovenfor. De fleste kan man ta med seg fra starten av spillet.

 

Jeg har ikke med meg ED-E (roboten) selv, men jeg er ganske sikker på at du ikke kan gi den nye våpen. Du kan riktignok gjøre en quest som oppgraderer enten våpenet eller armoren dens. Andre companions kan du gi hvilke våpen du vil, men de bruker som regel ikke våpenet om det er dårligere enn det de allerede har.

Lenke til kommentar

hvornår finner man folk å ta med seg og når lønner det seg, ble akkurat lvl 6 og springer rundt med en flyvende robot som sikekrt gjør det den skal, den skyter i allefall røde stråler mot fiender:P

 

og kan jeg eventuelt gi den bedre våpen på noen måte?

 

Anbefaler å ta questen til Boone i novac og få han som companion :) Han rocker! men jeg har møtt på desidert mer legion med å ha med meg han på tur i ødemarken. Ble fort "shunned" med Legion for å si det sånn, hehe :p Pleier å gi ham en 10mm sub når vi er inni bygninger.

Lenke til kommentar

Jeg lurer hele tiden på...folk som man er ferdige med i quests. Folk som takker deg for alt og sier basicly..nå skal jeg dra og slå meg ned et sted i wastelandet... For eksempel Carlitos og Joana når man har hjulpet dem. Kan man finne disse et sted senere i spillet, eller ser man de aldri igjen? Dvs, kunne jeg f eks funnet dem i et sted som Novac? (Bare et eksempel...)

Lenke til kommentar

jaja...noen ganger skader det ikke å være treig...

 

jeg tenkte jeg skulle spørre om mods kunne fjernes fra våpen de monteres på, men siden dere sier at unike våpen ikke kan moddes så er jo det svar i seg selv.

 

men så lurte jeg også på om det er mulig å gjøre oppdrag for gun runners? skulle gjerne hatt fritt leie til fabrikken, siden jeg ikke føler for å bryte meg inn.

 

btw, fant vances 9mm machine gun, men nå vil plutselig ikke den stamme roboten i primm snakke med meg slik at jeg får levert den. er det en bug?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg lurer hele tiden på...folk som man er ferdige med i quests. Folk som takker deg for alt og sier basicly..nå skal jeg dra og slå meg ned et sted i wastelandet... For eksempel Carlitos og Joana når man har hjulpet dem. Kan man finne disse et sted senere i spillet, eller ser man de aldri igjen? Dvs, kunne jeg f eks funnet dem i et sted som Novac? (Bare et eksempel...)

I enkelte tilfeller kan disse personene treffes igjen, ja. Et eksempel er Alice Hostetler som kan treffes i Aerotech (og muligens andre steder) etter questen som omhandler henne er fullført ("Someone to watch over me" i Vegas Square).

Et annet eksempel er Great Khan-medlemmene man treffer på i Boulder City som kan treffes i Red Rock Canyon dersom man fullfører questen på en diplomatisk måte (dog, spillet kjenner ikke igjen at dere er i Red Rock, så møtet blir heller trivielt). Når det gjelder eksempelet ditt vet jeg ikke helt, jeg har ikke møtt på de hittil ihvertfall. Dersom jeg eller noen andre treffer på de blir det sikkert plottet inn i wikien.

 

Det er et par eksempler til jeg kommer på i farta, men dette gjelder på langt nær alle. Som oftest forblir de der de er, eller så forsvinner de helt fra spillet.

 

btw, fant vances 9mm machine gun, men nå vil plutselig ikke den stamme roboten i primm snakke med meg slik at jeg får levert den. er det en bug?

 

Nei, dette er nok ikke en bug. Unmarked-questen går mer ut på å utforske historien rundt Wins enn det å finne (og returnere) våpenet, så våpenet blir mer en slags quest reward.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...