Gå til innhold

Tråden om Fallout: New Vegas. (Ingen OT og ingen piratsnakk.)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig liker jeg Games for Windows klienten bedre. Da fikk jeg acchivements, kunne chatte og se hvem av Live vennene mine som var online osv.

Aldri likt GFWL, bugga opp så mye, vanskelig å ta backup av savegames (måtte begynne på nytt på Arkham Asylum) og jeg gir generelt faen i gamerscore og achivements. xD

Lenke til kommentar

Har tatt alle implantene unntatt intelligens, siden jeg startet med 10 på den for å kunne booste skillpoints fra start. :p

 

gaaah! Spillet crasher hver gang jeg prøver å loade de to nyeste savene mine. Jeg er i vault 34. Den første saven jeg har før det er sånn 6-8ish timer før. Hva skal jeg gjøre? Jævlig kjipt om jeg mister så mange timer med gameplay..

 

kjipern :( har du patcha? Mener patch skal rette opp i dette. Det oppstår dette problemet ved "Come fly with me" questen tror jeg. Er du der nå?

Lenke til kommentar

Trokke det, er på det queste hvor jeg skal finne ut årsaken til de høye radiation nivåene. Har vært nede i vaulet i evigheter og tuklet med alle dørene og kodene osv. Tror da spillet er patchet ja, spiller det gjennom steam og da patches det vel automatisk så vidt jeg vet.

 

Veit at dette ikke hjelper deg nå og jeg kan absolutt tenke meg hvor kjipt det er å få korrupt save fil, men lag ett nytt save point hver time/annen hver time heretter hvis du skulle klare å løse ditt problem, eller hvis du starter ny game.

 

Tror det er en mulighet å slette cachen til FO og re-installere spillet. Evt prøv å pre-load det i steam, og installer det i frakoblet modus og se om du får loadet uten seneste patch hvis det i det hele tatt er mulig.

 

Begynner å lure litt her, har skikkelig problem med at grafikkortet bugger til hele skiten, også krasjer skjermdriveren. Temp. på kort er 57 grader, uklokket..

 

Har det noe med catalyst å gjøre? Kjører 10.10, men vurderer å nedgradere til noe eldre..

 

Hva slags spill er det du kjører ellers da? Opplever du ikke grafikk korrupsjon og driverkræsj i andre spill?

 

Prøvd å teste stabiliteten med furmark eller HDR testen i 3dmark06 f.eks?

 

Kjører selv Catalyst 10.10C med CAP 10.10 (2X HD 5870) (har og testet med 10.9) og alt har fungert strålende. I 10.10c kom det CFX støtte til FO:NV, kanskje noe optimaliseringer også? Hvis det er på et vis driverrelatert så kan det vel være verdt å prøve?

 

Selv om det fungerer smertefritt for de fleste og installere en ny driver over den gamle så er det anbefalt å avinstallere forrige skjermdriver først og rense gjenværende rester med Driversweaper i sikkermodus. Spesielt nå etter Catalyst 10.6 siden AMD har begynt å bygge opp driveren litt anderledes.

Lenke til kommentar

Skal teste å fjerne alt av drivere, for så å installere 10.10. Hvis det er fail, vet jeg at 10.3 fungerer flott :)

 

EDIT: Okeeeeiiii! Jeg skal IKKE bruke 10.10 driveren, bugger seg etter 30 sekunder i motsetning til 10.3 driveren som kjørte knirkefritt i en halvtime. Nå fjernet jeg også all skit og lort med DriverSweeper, men, fortsatt samme bugg-helsikke..

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

haha et gøyt øyeblikk jeg nettopp hadde. Nærmet meg en mini powder ganger camp. Merker meg at de har minelagt ganske mye av den, så tenker jeg skal ta de ut fra avstand. MEn før jeg får sjangsen så blir jeg sett. De setter på full sprang mot meg, og løper rett inn i sitt eget lille mine felt. BOOM hehehe. lo ganske godt da. AI er ikke smartere en at de løper in i sitt eget minefelt liksom! Sparte jo meg for mye Amunisjon da.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er litt grådig for dette spillet, level 20 og 60k caps :p Litt av samme "problemet" som med fallout 3, stjeling påvirker nesten ikke karma i det hele tatt. Fikk over 20k caps vil jeg tro bare fra å loote bokser hos boomers :p

 

Liker det sålangt, men herregud det må være et mareritt på konsoll om questene har samme bugger som på PC. Uten Console hadde det vært helt håpløst å fullføre noen av questene på McCaran blant annet

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er litt grådig for dette spillet, level 20 og 60k caps :p

 

Samme her, bortsett fra at alt er tjent på mer eller mindre ærlig vis (dvs ikke "stjålet" der det er definert av spillet). Sjekka stats tidligere i dag og så jeg hadde bytta (bartered) for ca 55 000 caps.. Har rundt 70-80K caps totalt, men er så gjerrig at jeg nesten ikke ikke bruker en eneste kork på reparasjoner og våpenkjøp. Ikke at det er noe behov for det heller, når man har verktøy og nesten alle items kan finnes på andre måter.

 

Måtte humre litt når jeg gjorde en quest som åpenbart var ment å ta veldig tidlig i spillet hvor 250 caps var regnet som "mye". Med 40 000 korker i lommeboka er det mer som lommerusk..

 

Blir som i Grand Theft Auto. I starten av spillet trenger du penger mest, men har lite, mens på slutten har du et lastebillass med penger og ingenting å bruke de på. Skulle nesten vært en butikk med unike items som man ikke kan få noe annet sted (utenom via console :roll: ) hvor alle tingene kostet flesk.

Lenke til kommentar

so? jeg vil ha xbox achievements slik som i fallout 3.

 

btw, jeg lurte på hvor lang tid det tok for dere andre å få et nytt quest fra BoS etter at dere fullførte den første serien quest. jeg vil ha power armor training, men hver gang jeg stikker innom bunkeren så får jeg bare samme beskjeden, dvs at de er opptatt pga at jeg hjalp harding med situasjonen sin. if ølge andre forumtråden skal det ikke ha noe å si om du hjerlper harding eller ikke for å få det neste questet etter at lockdownen er heva, men det skjer ikke hos meg. og jeg har venta i mange dager nå.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Er vel 3 dager. Kan hende du har blitt utsatt for den buggen hvor du gjør begge questene (dvs både for Hardin og for McNamara) samtidig på en slik måte at det glitcher seg.

Se her. Les den delen om "However, there is a bug that allows the player to seemingly complete both options."

 

Det var også noen rapporter om at hele greia ble resatt om du forsøkte å prate med noen av de i løpet av disse 3 dagene og at man må passe på å bevege seg ut av cellen mens man venter (dvs gå minst helt ut av bunkeren, og helst fast travele vekk for å være helt sikker). Vet ikke om dette ble verifisert, men det er vært et forsøk.

Lenke til kommentar

vel jeg gjorde begge deler, delvis ved et uhell egentlig. hadde ikke tenkt å hjelpe harding alikevel siden sjefen sjøl innså at lockdownen måtte heves. men så klikka jeg litt kjapt og siden det ikke skjedde noe spes så tenkte jeg ikke mer over det.

 

kan angre nå ja. spesiellt siden det har gått langt mer enn 3 dager.

 

får se om den linken din fikser problemet. takk btw

 

edit: det funka, måtte dog vente 3 dager utenfor L2, men nå er jeg full member av BoS :)

 

bare synd at jeg må ty til "juksing" via konsoll for å fikse en bug som er såpass lett å aktivere.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...