Gå til innhold

mac vs pc?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

setter noen spesifikke krav til programmer som skal brukes på den

 

 

Det visste jeg ikke! Utdyp!

 

som tydeligvis går ut på at Apple skal ha 100% kontroll over hvilke programmer du bruker

(dette har ikke så mye med hva som funger eller ikke )

 

jeg har undret meg litt over hvorfor spill til mac ikke finnes der man kjøper de andre dataspillene.

det må da være noe til kavene til programvaren som brukes på mac som gjør det.

 

samtidig så har man det med dirctx som bare fungerer på Windows.

 

 

kravene er nok at Apple skal godkjenne de som lager programmene mens Microsoft bare godkjenner programmer som de anbefaler.

 

hvis mac os er bruker vanlig så er Windows mere fleksibelt på hva man kan bruke av programvare og hardware.

hva som fungerer best for en må man nesten vurdere selv

 

det var det jeg mente med spesifikke krav

Lenke til kommentar

jeg har undret meg litt over hvorfor spill til mac ikke finnes der man kjøper de andre dataspillene.

det må da være noe til kravene til programvaren som brukes på mac som gjør det...

 

...kravene er nok at Apple skal godkjenne de som lager programmene mens Microsoft bare godkjenner programmer som de anbefaler...

 

wat? Srsly, wat?

 

Såvidt jeg har forstått det så finnes det færre spill til Mac fordi de må skrives helt om siden Windows og OSX er to helt forskjellige operativsystemer, og spillprodusentene har funnet ut at markedet blant Mac-brukere er for lite til at det er lønnsomt.

Lenke til kommentar

jeg har undret meg litt over hvorfor spill til mac ikke finnes der man kjøper de andre dataspillene.

det må da være noe til kravene til programvaren som brukes på mac som gjør det...

 

...kravene er nok at Apple skal godkjenne de som lager programmene mens Microsoft bare godkjenner programmer som de anbefaler...

 

wat? Srsly, wat?

 

Såvidt jeg har forstått det så finnes det færre spill til Mac fordi de må skrives helt om siden Windows og OSX er to helt forskjellige operativsystemer, og spillprodusentene har funnet ut at markedet blant Mac-brukere er for lite til at det er lønnsomt.

 

at det er få spille av naturlig årsaker er nå en ting , men hvorfor er det absolutt ingen til salg i de butikene som selger disse spillene ?.

disse butikken selger spille til alle tilgjengelige spille konsollene og til vanlige pcer.

 

de fleste pc-forhandlere synes nok det er dumt å selge spill.

unntaksvis er nok Elkjøp en av de få som selger dataspill sammen med pcer og mye annet.

men fortsatt ikke spil til MAC

så for meg virker der som Apple vil ha lit for mye kontroll her

 

derfor får du ikke lov å bruke alle de samme programmene .

mye av dette kommer nok også av at produsentene ikke orker å lage programmer til mac os.

 

en mac bruker er nok så supper-heldig at det funger med flere applikasjoner laget for linux og ikke for Mac os

vi Windows må ha egne versjoner .. til gjengjeld har vi så mye større utvalg å velge mellom.

 

om en kan i teorien instalere hva man vil i mac os så tror jeg ikke at alt finnes til det os-et

Lenke til kommentar

Apple kontrollerer ikke hva som kan installeres på maskin med Mac OSX, mer en Microsoft kontrollerer hva som går inn på en maskin med Windows ;) Det er iphone de sensurerer programvare til.

 

Grunnen til at utvalget av programvare har vært mindre er rett og slett at færre har brukt OSX og at plattformen dermed har vært mindre attraktiv å utvikle mot.

Lenke til kommentar

jeg har undret meg litt over hvorfor spill til mac ikke finnes der man kjøper de andre dataspillene.

det må da være noe til kravene til programvaren som brukes på mac som gjør det...

 

...kravene er nok at Apple skal godkjenne de som lager programmene mens Microsoft bare godkjenner programmer som de anbefaler...

 

wat? Srsly, wat?

 

Såvidt jeg har forstått det så finnes det færre spill til Mac fordi de må skrives helt om siden Windows og OSX er to helt forskjellige operativsystemer, og spillprodusentene har funnet ut at markedet blant Mac-brukere er for lite til at det er lønnsomt.

 

at det er få spille av naturlig årsaker er nå en ting , men hvorfor er det absolutt ingen til salg i de butikene som selger disse spillene ?.

disse butikken selger spille til alle tilgjengelige spille konsollene og til vanlige pcer.

 

de fleste pc-forhandlere synes nok det er dumt å selge spill.

unntaksvis er nok Elkjøp en av de få som selger dataspill sammen med pcer og mye annet.

men fortsatt ikke spil til MAC

så for meg virker der som Apple vil ha lit for mye kontroll her

 

derfor får du ikke lov å bruke alle de samme programmene .

mye av dette kommer nok også av at produsentene ikke orker å lage programmer til mac os.

 

en mac bruker er nok så supper-heldig at det funger med flere applikasjoner laget for linux og ikke for Mac os

vi Windows må ha egne versjoner .. til gjengjeld har vi så mye større utvalg å velge mellom.

 

om en kan i teorien instalere hva man vil i mac os så tror jeg ikke at alt finnes til det os-et

 

Jeg har da selv kjøpt Diablo til mac på en Elkjøp butikk, så det du skriver stemmer ikke helt.

Lenke til kommentar

Apple kontrollerer ikke hva som kan installeres på maskin med Mac OSX, mer en Microsoft kontrollerer hva som går inn på en maskin med Windows ;) Det er iphone de sensurerer programvare til.

 

Grunnen til at utvalget av programvare har vært mindre er rett og slett at færre har brukt OSX og at plattformen dermed har vært mindre attraktiv å utvikle mot.

 

det er nok fortsatt noen karv til hvordan programmene på mac-os skal være som setter begrensninger til de som lager programmene.

jeg sitter nå med inntrykket at alt av programvare man kjøper til Mac må gå via Apple.

 

 

For Windows og Microsoft så virker det som om det er andre mekanismer som styrer dette.

Dog resultatet bli nok det samme

Lenke til kommentar

(Vil først beklage mitt innlegg som ble slettet.)

 

Grunnen til at det ikke er like mange (kommersielle)spill til Mac er pga. tilbud/etterspørsel. Men, siden markedsandelen til Apple har økt de siste årene, skal man ikke se bort ifra at de som produserer/lager spill ser at det er marked for å lage spill til Mac også.

 

Apple bestemmer INGENTING når det gjelder programvare/spill til Mac.

Lenke til kommentar

Det er feil, hadde det vært like greit å lage spill til mac så hadde de gjort det. Man har flere gui/3dplattformer for å lage programmer kompatible med linux/mac/windows, slik at man lett kan kompilere til hvert sitt os men dessverre så er det ingen som når opp til directx ennå.

Lenke til kommentar

Tha, mye av det går nok på vane også. Det finnes både spillmotorer og utviklerverktøy til OpenGL Man kan jo lese litt her hva en som jobber med det til daglig synes. Ja introen gir unntrykk av at han foretrekker OpenGl (også) av andre grunner enn at det er "bedre", men uansett er det en god artikkel.,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...