Gå til innhold

mac vs pc?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, jeg skal orke å forklare.

 

Fra wikipedia. (kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_virus)

A computer virus is a computer program that can copy itself and infect a computer. The term "virus" is also commonly but erroneously used to refer to other types of malware, adware, and spyware programs that do not have the reproductive ability. A true virus can only spread from one computer to another (in some form of executable code) when its host is taken to the target computer; for instance because a user sent it over a network or the Internet, or carried it on a removable medium such as a floppy disk, CD, DVD, or USB drive. Viruses can increase their chances of spreading to other computers by infecting files on a network file system or a file system that is accessed by another computer.

 

Det eksisterer ingen virus til Mac OS X. Har dog ikke sagt noe ang. annet rusk. Men, for at det skal gjøre skade på systemet er man nødt til å gi malwaren root-tilgang. Så om man bruker sunn fornuft er sannsynligheten veldig liten for å bli smittet av noe.

Endret av Brack
Lenke til kommentar

Mac er nok mer eksklusivt en en vanlig PC.

 

Vi kan definere forsjkellen på Mac og PC på denne måten:

En PC er ikke nødvendigvis en Mac, men en Mac er altid en PC.

 

La oss si at PC er "Bil", så kan vi si at Mac er "Ford Lastebil".

Apple er Merket, Ford.

Mac er Lastebil f.eks.

PC er Bil gerelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Jeg redigerer mye film, lyd og bilder. Jeg sitter ikke inne å spiller masse spill, heller. Får jeg lov å kjøpe meg en MAC? :(

Lenke til kommentar

Mac er nok mer eksklusivt en en vanlig PC.

 

Vi kan definere forsjkellen på Mac og PC på denne måten:

En PC er ikke nødvendigvis en Mac, men en Mac er altid en PC.

 

La oss si at PC er "Bil", så kan vi si at Mac er "Ford Lastebil".

Apple er Merket, Ford.

Mac er Lastebil f.eks.

PC er Bil gerelt.

 

 

Om jeg hadde kjøpt en Dell dekket i diamanter slik at den ble unik og ekslusiv, hadde den fortsatt vært en PC.

 

For hva er forskjellen, hardwaremessig, mellom en standard PC og en Mac? Begge kjører jo på x86/x64 plattformen.

 

Hovedforskjellene, slik jeg ser det, ligger i operativsystemet og at Mac bruker EFI isteden for BIOS (men hvor mange brukere merker noe til det?).

Lenke til kommentar

man tar en standard pc.

endrer litt på hardwaren men ikke mere en at Windows forsatt kan brukes. i begynelsen kunne man ikke bruke Windows vis man ville på grunn av hardwaren

lager et eget os

setter noen spesifikke krav til programmer som skal brukes på den

 

og kaller den for Mackintosh.

 

med andre ord en re designet pc eller ombygd pc .

 

her er det flere som gjør det samme emn ingen eller få går like langt som Apple.

 

 

bilbransjen gjør jo også dette.

jeg husker ikke alle merkenavnene men fler av dem er bare ombygde biler fra et annet merke.

Lenke til kommentar

man tar en standard pc.

endrer litt på hardwaren men ikke mere en at Windows forsatt kan brukes. i begynelsen kunne man ikke bruke Windows vis man ville på grunn av hardwaren

lager et eget os

setter noen spesifikke krav til programmer som skal brukes på den

 

og kaller den for Mackintosh.

 

med andre ord en re designet pc eller ombygd pc .

 

her er det flere som gjør det samme emn ingen eller få går like langt som Apple.

 

 

bilbransjen gjør jo også dette.

jeg husker ikke alle merkenavnene men fler av dem er bare ombygde biler fra et annet merke.

 

Utrolig bra poeng, sånn bortsett fra at MacOS kom før Windows....

Lenke til kommentar

man tar en standard pc.

endrer litt på hardwaren men ikke mere en at Windows forsatt kan brukes. i begynelsen kunne man ikke bruke Windows vis man ville på grunn av hardwaren

lager et eget os

setter noen spesifikke krav til programmer som skal brukes på den

 

og kaller den for Mackintosh.

 

med andre ord en re designet pc eller ombygd pc .

 

her er det flere som gjør det samme emn ingen eller få går like langt som Apple.

 

 

bilbransjen gjør jo også dette.

jeg husker ikke alle merkenavnene men fler av dem er bare ombygde biler fra et annet merke.

 

Utrolig bra poeng, sånn bortsett fra at MacOS kom før Windows....

 

 

før det kom DOS og alle tekstbaserte operativsystemer.

 

poenget med Windows her var at det gikk lang tid før man kunne kjøre Windows på Mac når den kom ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...