Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

Ser at Expert har påskekupp på diverse ting. Kom over denne http://www.expert.no/nettbrett/ipad-mini-2-wifi-128gb-silver/p/11139/. Er dette et greit kjøp til ca 3700kr? Men er det ikke noe som ikke stemmer her? Mini 2 med 128 GB? Må man ikke opp på mini 3 for å få 128GB? Blander Expert diverse modeller her? Er slik ifølge Apple sine sider slik jeg leser de.

 

http://www.expert.no/kampanje/paskekupp/

Her er "påskekuppet". ser at de selger mini retina med 128 GB til samme pris. Samme gjelder her, er ikke denne enda gamlere enn mini 2?

Noen som kan gi en liten oppdatering på hva som er korrekt?

Endret av helgew
Lenke til kommentar

iPad mini 2.Gen. ble vel solgt med 128GB før den ble avlastet av iPad mini 3.Gen. så det er nok snakk om at Expert har et restlager eller noe regner jeg med, eller at de har fått avtale med Apple som gir de tillatelse til å selge "renovert" aka "refurbished" slik som Apple gjør selv via Apple Store; http://store.apple.com/us/product/FE856LL/A/refurbished-ipad-mini-2-wi-fi-128gb-space-gray

 

I og med at vi ikke har Apple Store i Norge så har endel forhandlere kunne inngå avtaler som gir dem mulighet for å selge "renoverte" Appleprodukter, det er produkter som kan være returnert på angrerett, vært feilaktig levert inn på reparasjon hvor det viste seg å ikke være noe feil ved produktet men hvor kunde fikk utlevert erstatningsprodukt likevel, eller at produkt som har vært inne til reparasjon og blitt reparert og hvor Apple går god for at det skal være i 100% fungere tilstand. Produktene blir solgt med original emballasje, alt av tilbehør og med de samme garantivilkårene osv som nye produkter fra Apple.

 

Vet at blant annet Elkjøp og Lefdal har slike avtaler, det har sikkert også en forhandler som Eplehuset osv.. Meget mulig Expert også har det.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt ett Logitech K480 keyboard til min ipad. Men når jeg skal skrive med denne så dukker keyboardet på ipaden opp på skjermen, så jeg må trykke det bort hele tiden. Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Bruker du standard tastatur til vanlig, eller bruker du Switfkey eller noe sånt?

 

Prøv og bare gå inn på instillinger -> bluetooth, slett tastaturet og par det på nytt. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann. Min far har en ipad 2. har oppdatert iOS nå nylig. . men når jeg skal oppdatere en app (marine traffic) kommer det opp en annens apple id... Pappa sa at naboen hans måtte hjelpe han for å legge inn appen. Siden den koster 40kr ser det ut som han har logget inn med naboen sin ID og lastet ned appen... 

Pappa sin ID er lagt inn i innstillinger og det funker.. Går det rett å slett ikke ann å oppdatere den marine traffic appen siden den ble lastet ned med naboens ID på min fars ipad? 

Lenke til kommentar

Mulig dette har vært oppe her før, men det er første gang jeg er i denne tråden (tror jeg), vil gjerne ha tips om noe jeg vet svært lite om: Jeg har ikke mobilt bredbånd på min iPad, men surfer alle steder på reise, hjemme o.l. der det er trådløst nett. Nå har jeg hørt at man på en eller annen måte kan koble iPad opp mot iPhone som jeg selvsagt har et mobilabonnement på - og der det ikke er trådløst gratis tilgjengelig, bruker jeg i "nødsituasjoner" av mobildata-kvoten min, som ikke er så stor. På reise f.eks når det ikke er trådløst tilgjengelig, hvordan kan jeg sette opp min iPad til mobildata'n på min iPhone? Takknemlig for tips.

Lenke til kommentar

På engelsk heter det Tethering, skal være i Wifi innstillingene. Da lager du et trådløst aksesspunkt som ipaden finner som et nettverk.

Men vær obs på at det suger tomt månedlig kvote veldig fort. Ikke tenk på å streame video eller laste ned filmer.

Da er kvota tom på minutter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...

Vurderer å prøve iPad igjen. Hadde iPad 2 tidligere, men har i mellomtiden hatt et Samsung-brett..

 

Liker best Android, mye pga det jeg lurer på er så sykt ukomplisert der, men Apple har andre kvaliteter også..

 

Så her er spørsmålet: Hvordan overfører man .mkv filer til padden nå om dagen? Noen spesielle apper som gjør dette lett? Er ikke interessert i noe lang komprimering osv. Husker tidligere at jeg brukte en app som jeg overførte filer til, men via iTunes på PC?! Og også med kabel, tror jeg..

 

Fortsatt samme fremgangsmåte? Hvilken app?

 

1080p BluRay-filer fungerer strålende?

 

 

Takk!! :)

Lenke til kommentar

Brukte AVPlayer tidligere. Koblet brettet til macbooken, markerte appen iTunes og drog filene over fra maskina til brettet og til AVPlayer mappen. Litt dårlig forklart, men er flere år siden jeg brukte brettet til noe annet enn tilfeldig surfing og video/musikkstreaming.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Fortsatt samme fremgangsmåte? Hvilken app?

 

1080p BluRay-filer fungerer strålende?

 

 

Takk!! :)

 

Jeg bruker stort sett nplayer og Infuse. Sistnevnte er penest (til en slik grad at Android-brettet mitt ligger og støver ned fordi alt av videosoftware på Android virker så håpløst i forhold), nplayer for mest funksjoner - split screen, DTS, etc. 

 

Det er hundre måter å overføre på nå om dagen. iTunes er kun relevant om du bruker USB. Jeg har satt opp deling av videomappene på PCen via vanlig Windows-deling, dvs SMB. Infuse og nplayer finner mappen via nettverk, og kan enten "streame" direkte (filene, ved å bruke PC som nettverksdisk, ikke via videoenkoding, så trenger ikke PC-kraft) eller laste dem ned via lokalnett. Alt av nettverkslagring kan du bruke til å overføre videoer, alt av skytjenester, etc. Eneste som ikke går er USB-lagring ved mindre du har med enten Wifi eller Lightning (eller bruker kameraimportfunksjon). 

 

Hva formater angår sluker disse appene det meste, og inkluderer lovlig DTS-lisens. Det aller meste går på hardware-decoder, men ikke x265 (HEVC). 12.9" iPad Pro som jeg har sluker allikevel 1080p HEVC-filer via SW decoder, men den tar ikke 4k HEVC via SW (hakker). x264 er null problem, da den bruker HW decoder, så der kan du kjøre på med 4k om du vil. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

 

Tror nok det var AVPlayer jeg brukte tidligere..

 

 

Det er en iPad Pro 12.9 som er aktuelt i så fall. Hadde den en liten prøveperiode, men leverte tilbake innen fristen pga usikkerhet. Nå lurer jeg på om jeg har bestemt meg ordentlig.

 

 

Er disse appene veldig like Plex?

 

 

Antar at ikke noe av det som blir diskutert nå krever jailbreak eller noe? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Plex er noe helt annet rent teknisk. Plex kjører en mediaserver som forer appen med video, ofte konvertert fortløpende. Krever kraft på server, og kjører ikke lokalt innhold ved mindre du da lagrer video, som igjen fører til at Plex encoder det før det sender en stream som lagres. 

 

nplayer/Infuse spiller av videoinnhold lokalt. De kan få filene fra servere, men decodes lokalt. 

 

Vet mange er fan av Plex som et universalsystem som fungerer overalt, inkludert på dårlig nettlinje, men jeg har ikke helt sett poenget selv. 

 

Hvis du dog mener utseendemessig, har nok Infuse mest til felles med Plex sånn sett. Den scanner alt og prøver å matche info/bilder til det for å rydde opp i rotet. 

 

Alt jeg nevner er uten jailbreak ja. Flere år siden jeg har jailbreaket nå siden alt jeg har brukt jailbreak for før nå er innebygd i iOS. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...