Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Fikk min iPad 2 Air igår skulle skrive en sammenligning fra Air men føler dette har kommet vel frem i grundige tester fra Dinside etc. Det jeg personlig er mest fornøyd med er helt klart at man virkelig merker at den mye er raskere med ny chip og 2 giga ram. Jeg kan nå ha masse sider åpne det er ikke merkbart lenger med frysninger og nedleggelse av nettsidene. Vekt nei det merkes ikke stort heller ikke at den har blitt noen mm tynnere den var perfekt allerede. Skjermen ja det merkes at den er 50% mindre senetiv mot lys. Jeg er veldig glad for fingeravtrykk sensor og jeg elsker den i gullfarge da den heller mer mot bronsje kontra gull som flere tester også viser (lekker). Alt i alt veldig fornøyd med oppgraderingen fra Air og klart hovedgrunn er innmaten med den nye chipen og oppgraderingen til 2 GB ram dette er virkelig merkbart den voldtar nettsiden med sin kraft.

 

Jeg solgte min Air og kjøpte denne med 1500,- differanse om det er verdt det? DEFINITIVT.

 

Utvilsomt det beste nettbrettet pr dags dato. Nå blir det mindre bruk med mitt Sony Z2 (tidligere favoritt)

Endret av Jada-jada
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er sikkert nevnt før, men med en Air mellom hendene blir spill mer interessant.

 

Har fra før av Boon Beach og Star Wars Commander (kjedelig i lengden) samt testet så og si alle "first-person/hoover" bilspill (ikke så begeistret for dette på nettbrett). Vurderer også Xcom Enemy Unknown men jeg har det på PC.

The Walking Dead har jeg spilt meg lei av på PC og det samme med Wolf Among Us.

 

Skulle ønske spill som "The Long Dark" kom på iPad. Noen tips om spill man bør sjekke ut?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

The banner saga er veldig bra. Turbasert strategi satt til et fiktivt vikingunivers med fokus på historiefortelling og moralske valg. Nydelig, håndtegnet grafikk.

 

Ellers så ble Valiant Hearts sluppet til iOS for ikke så lenge siden. Har ikke spilt det selv, men skal være et bra puzzlespill med en interessant setting. (1. verdenskrig)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En iPad Air 2 LTE med et slikt hmmm

http://www.itavisen.no/nyheter/%E2%80%93-folk-er-m%C3%B8kk-lei-dyre-mobilregninger-301747

 

Kan da tom. streame tv og film på3-4GB uten å bekymre seg for regninga.

Gå over til dette på privattelefonen og få tvillingkort på det :D. Nesten synd at slike produkter er begrenset til 2 simkort. Hvorfor ikke 3 eller 4?

 

EDIT:
Arh, kom jo på at Chess som jeg allerede har faktisk er billigere :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

iPad mini 3 64GB 4G kom i posten i går. Opp fra 2/64GB/wifi. Hadde orginalt ikke tenkt å oppgradere da de ikke oppgraderte innmaten (spesielt RAM), men måtte bare til slutt innse at det var på tide å få mobilnett på den saken - slutte å slite med visse ustabile wifitilkoblinger i hverdagen.

 

TouchID tenkte jeg var "kjekt å ha", men fort funnet ut at det er genialt. Mye raskere og mer stabilt enn jeg hadde trodd.

Lenke til kommentar

Henta min iPad mini 3, 64GB LTE på Expert på fredagen, kjøpte den via DNB sin kampanje med 20% avslag uka før det, og fikk med ett gratis Smart Case siden de hadde rota det litt til, jeg er veldig fornøyd! Har gått fra iPad mini 2, 32GB LTE, oppgraderte hovedsaklig pga plass, men TouchID er også veldig kjekt å ha på iPaden også!

Lenke til kommentar

Noen her inne med Ipad air 2 som kunne gjort meg en tjeneste?

 

Last ned hearthstone og test en match, og fortell om hvor mye ui lag det er osv. Hadde en iPad før, men hearthstone var største lagfesten ever.

 

Hadde egentlig gått å ventet med Nexus 9 (er avhengig av diverse apper, og muligheter som bare finnes på android med nzb og nas oppsett etc). Men ser jo at det finnes jailbreak til iPaden, samtidig virker det som Nexus 9 ikke var det helt store.

 

Hadde satt pris på det ! :)

Lenke til kommentar

Noen her inne med Ipad air 2 som kunne gjort meg en tjeneste?

 

Last ned hearthstone og test en match, og fortell om hvor mye ui lag det er osv. Hadde en iPad før, men hearthstone var største lagfesten ever.

 

Hadde egentlig gått å ventet med Nexus 9 (er avhengig av diverse apper, og muligheter som bare finnes på android med nzb og nas oppsett etc). Men ser jo at det finnes jailbreak til iPaden, samtidig virker det som Nexus 9 ikke var det helt store.

 

Hadde satt pris på det ! :)

Hei

 

Tok et par runder nå på Hearthstone på iPad Air 2 å det fungerer utmerket. Hadde iPad 2 tidligere å da var det mye ui lag samt spillet lukket seg etter hver match.

Lenke til kommentar

Hvis man leser litt på utenlandske forum så er det mye snakk om at IOS8 oppdateringen har gjort iPad 2 svært treg.

 

Apple kommer muligens med noen fikser som gjør at iPad 2 fungerer bedrfe i IOS 8.1.1

 

Ellers synes holdningen fra Apple å være at de med iPad 2 bør kjøpe seg nyere nettbrett...

(nedgradering tilbake til IOS7 er jo heller ikke mulig da Apple har fjernet denne muligheten ganske raskt etter at IOS8 ble lansert)

Lenke til kommentar

 

Noen her inne med Ipad air 2 som kunne gjort meg en tjeneste?

 

Last ned hearthstone og test en match, og fortell om hvor mye ui lag det er osv. Hadde en iPad før, men hearthstone var største lagfesten ever.

 

Hadde egentlig gått å ventet med Nexus 9 (er avhengig av diverse apper, og muligheter som bare finnes på android med nzb og nas oppsett etc). Men ser jo at det finnes jailbreak til iPaden, samtidig virker det som Nexus 9 ikke var det helt store.

 

Hadde satt pris på det ! :)

Hei

 

Tok et par runder nå på Hearthstone på iPad Air 2 å det fungerer utmerket. Hadde iPad 2 tidligere å da var det mye ui lag samt spillet lukket seg etter hver match.

 

Tusen takk, setter pris på det.

 

Samboer har iPad 2, og kjenner meg igjen det du sa. Appen kræsjer også støtt og stadig.

 

iPad ble veldig interessant nå som jailbreak har kommet, har blitt avhengig av det når jeg har apple produkter merkelig nok.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hvis man leser litt på utenlandske forum så er det mye snakk om at IOS8 oppdateringen har gjort iPad 2 svært treg.

 

Apple kommer muligens med noen fikser som gjør at iPad 2 fungerer bedrfe i IOS 8.1.1

 

Ellers synes holdningen fra Apple å være at de med iPad 2 bør kjøpe seg nyere nettbrett...

(nedgradering tilbake til IOS7 er jo heller ikke mulig da Apple har fjernet denne muligheten ganske raskt etter at IOS8 ble lansert)

 

At iOS8 gjør iPad 2 svært treg har vært kjent helt siden den kom. Dette fordi folk har rapportert dette med Mini hele tiden som har samme innmat.

 

Ergo fikser de ting for iPad 2 så fikser de også for Mini og vice versa.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min ipad Air har vært merkelig treg og buggy i det siste. Føler jeg merker det generelt i operativsystemet, men hovedproblemet er at apper krasjer eller "fryser". Dette skjedde aldri før. Jeg klarer ikke logge inn med min google-bruker i youtube-appen, og evernote fryser og krasjer f.eks.

 

Er det noen andre som lignende problem? Frem til nå nylig har iPaden vært bunnsolid. Ikke lenge siden jeg formatterte heller, og har prøvd å skru av brettet flere ganger. Jeg har nyeste software.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor mye ledig plass er det på ipad mini 2, om jeg kjøper 16gb. Jeg streamer det meste jeg kommer bruke den til. Finnes det både netflix og viaplay på ipad? Finnes det evnt en app å kjøre med chromecast? Mye spm her :)

Jeg har 11,9GB. Du får netflix og viaplay ja, Chromecast vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...