Gå til innhold

Bygge pc selv, men passer delene sammen?


Anbefalte innlegg

Jeg har i den senere tiden tenkt på å kjøpe meg en ny pc. Jeg har nå satt opp en liste med komponenter, men jeg lurer på om de passer sammen og evt. om jeg har glemt av noe. Her en listen jeg har satt opp:

 

Kabinett: Chieftec Dragon Big Tower

Prosessor: Intel Pentium 4 - 2.8Ghz

Hovedkort: Abit IC7-G Socket478/800Mhz

Harddisk 1: Western Digital 200GB Caviar IDE HD

Harddisk 2: Western Digital 120GB Caviar SE IDE HD

RAM: Apacer 512MB DDR-RAM

Skjerm: Samsung 17" Monitor

Skjermkort: Asus Geforce 4 MX440-SE

DVD-brenner: NEC ND-1300 DVD+/- RW

DVD-rom: DVD-Rom 16x48 IDE

Diskettstasjon: Sony Diskettstasjon 3.5" 1.44MB

Høytalere: Creative INSPIRE 2.1

 

Er det noe av dette som ikke fungerer sammen og er det noen ting jeg har glemt av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor klager dere på chieftec kabinettet han har valgt, det er billig og bra. Kan jo være at han ikke vil bruke en formue på ett kabinett, ok.

 

Ram en du har valgt er vel 2 stykker. Skjermkortet er det ett gammelt du har liggende eller kjøper du det nytt.

Om du kjøper det nytt da ville eg heller ha valg dette som er mye raskere og nyere Creative 3DBlas. GeForce4 Ti4200 64MB

AGP 8x, TV-Out, DVI, Retail, m/HITMAN 2 996 Komlett.

Lenke til kommentar
Kjøp deg ett annet kabinett...misnt 1/3 av de som har bygd egen pc har chieftec så det er kjedelig og uoriginalt..

 

Gjesp... ja, det er jo fullstendig krise...

 

Fordelene er selvsagt store med å kjøpe Chieftec Bigtower:

  • Rimelig

God plass til komponenter

Masse vifteplasser

Rimelig robust

Oversiktlig

God kvalitet

Lenke til kommentar
Kjøp deg ett annet kabinett...misnt 1/3 av de som har bygd egen pc har chieftec så det er kjedelig og uoriginalt..

 

Gjesp... ja, det er jo fullstendig krise...

 

Fordelene er selvsagt store med å kjøpe Chieftec Bigtower:

  • Rimelig

God plass til komponenter

Masse vifteplasser

Rimelig robust

Oversiktlig

God kvalitet

 

Enig.

Jeg har bestillt samme kabinett og har kjøpt det på grunn av de nevnte tingene.

At halve norge har samme kabinett er ikke et tema.

Mitt kabinett er det bare jeg som får se da det kommer til å stå på samme rommet i mange år framover.

Selv om 2% av alle pc brukere drar rundt å briefer med kabinettet sitt, så trenger de 98% som gjenstår et fornuftig og brukervennlig kabinett.

 

Når det gjelder pc forsaget så ville jeg vel også gått for et Raedon 9500 eller bedre.

Ville vel også gått for en 19" skjerm. Er ikke store forskjellen i pris

Lenke til kommentar

For å kunne hjelpe deg med best mulig svar, så hjelper det hvis du antyder hva du skal bruke maskinen mest til. For å finne ut om du har glemt noe, så må man nesten vite dette.

 

Skal du f.eks, overklokke, bør du kjøpe deg en god kjølepasta ala Artic Silver 3, for den termal paden som ev. følger med boxed viften er nok ikke verdens beste. Kjøler ja, boxed viften er jo ikke akkurat kongen på haugen når det gjelder overklokking.

 

Hvis du prioriterer støydemping, så er det en del detaljer som du ikke har tatt med, men du må selv hinte oss, så slipper vi alle disse gjettingene.

 

Det ser ikke ut som du har prioritert spilling, siden du har valgt et meget moderat kort for spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...