Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VT har bra grafikkort, og fungerer mye bedre til spill og HD-film en A

 

 

Har A noen bedre fordeler ovenfor VT da? Batteritid? :S

 

Hvem er nyest?

 

A-en kan du få med større batterikapasitet enn VT. Pass dog på at du sjekker modellnavnet på A-en før du kjøper - den finnes i både 63Wh (som VT) og 84Wh. Den med 84Wh-batteriet har modellnummer UL30A-QX056V.

 

Edit: VT er nyest.

Endret av veloek
Lenke til kommentar

VT har bra grafikkort, og fungerer mye bedre til spill og HD-film en A

 

 

Har A noen bedre fordeler ovenfor VT da? Batteritid? :S

 

Hvem er nyest?

 

A-en kan du få med større batterikapasitet enn VT. Pass dog på at du sjekker modellnavnet på A-en før du kjøper - den finnes i både 63Wh (som VT) og 84Wh. Den med 84Wh-batteriet har modellnummer UL30A-QX056V.

 

Edit: VT er nyest.

 

 

Ahh, supert. Takk :)

 

Men VT kommer jo bare med 63Wh batt.? Hvor lang tid antar du denne til å "leve" kontra 84Wh? :S Og når det nevnes ytelse, duger disse til noe spill i det hele tatt? :S :)

Lenke til kommentar

VT har bra grafikkort, og fungerer mye bedre til spill og HD-film en A

 

 

Har A noen bedre fordeler ovenfor VT da? Batteritid? :S

 

Hvem er nyest?

 

A-en kan du få med større batterikapasitet enn VT. Pass dog på at du sjekker modellnavnet på A-en før du kjøper - den finnes i både 63Wh (som VT) og 84Wh. Den med 84Wh-batteriet har modellnummer UL30A-QX056V.

 

Edit: VT er nyest.

 

 

Ahh, supert. Takk :)

 

Men VT kommer jo bare med 63Wh batt.? Hvor lang tid antar du denne til å "leve" kontra 84Wh? :S Og når det nevnes ytelse, duger disse til noe spill i det hele tatt? :S :)

 

Levetiden kommer an på bruken. Kjører du full ytelse, får du kanskje 2 timer, mens kanskje opptil 6-7 timer på batterisparing. Med full ytelse aktivert (GeForce-kortet og oppklokket cpu til 1,7Ghz) vil nok de fleste nye spill fungere på middels-til-lavt grafikkoppsett. Søk på maskina på youtube, så får du se folk som spiller f.eks. Modern Warfare 2 helt greit.

 

Edit: Og angående forskjellen mellom 63Wh og 84Wh så utgjør det kanskje en time eller 2. Kan ikke si det sikkert, siden A-en ikke har den "boost-funksjonen", men med batterisparing på lik linje med VT, får kanskje A-en opp mot 9-10 timer.

Endret av veloek
Lenke til kommentar

Yikes, takk for godt svar. Men hva vil du anta maks tid med ett par filmer/serier eller liknede anslås til å være?

 

2 Timer virket jo utrolig skuffende..

 

2 timer mente jeg som worst case scenario. Det er mange faktorer som spiller inn, som f.eks. lysstyrke, men en kan jo tippe på rundt 4 timer med film..?

Lenke til kommentar

Hehe, så du vet rett og slett ikke? :p

Mye som tilser at jeg blir en ny (kanskje stolt) eier av en Asus UL30VT nå. Batteritid er vesentli bare..

 

Jeg svarer bare på grunnlag av hva jeg har lest av uendelig mange reviews av maskina under "research-perioden" jeg har holdt på med i det siste. Etter mye vurdering mellom neste gen. MacBook Pro, ul30jt og ul30vt, ble det til at jeg bestilte meg ul30vt. Gleder meg som en unge til den kommer i posten =)

Lenke til kommentar

Nice. Ser frem til å komme meg hjem og få henta den på posten.

 

Spørsmål: kom deres maskin med OS ferdig intallert?

Hvis ikke, hva er viktig å tenke på ved installasjon? Tenker på deling av disk osv.

Jeg vil ha C disken så liten som mulig. Det lar seg vel gjøre å ha musikk og bilder på Min musikk og Mine bilder, og samtidig ha disse mappene på E disken?

Litt krøkkete spørsmål, men forhåpentligvis er det minst en som skjønner poenget mitt og kan svare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...