Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tror dere om denne i forhold til UL30VT? Er skjermkortet i samme klasse/vil det klare og spille av full HD?

 

 

Jeg vurderte denne laptopen før jeg oppdaget UL30VT, men følgende punkter gjorde U450P uaktuell for meg:

 

- Det er ikke mulig å bytte harddisken på en enkel måte. Det finnes ikke et dedikert lokk på undersiden av maskinen.

- Batterilevetiden er en del lavere enn UL30VT, siden det dedikerte skjermkortet brukes hele tiden.

- Prosessoren har ikke samme overklokkingsfunksjonalitet som på UL30VT

- Ytelsen er middels, sammenlignet med lignende laptoper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tror dere om denne i forhold til UL30VT? Er skjermkortet i samme klasse/vil det klare og spille av full HD?

 

 

Jeg vurderte denne laptopen før jeg oppdaget UL30VT, men følgende punkter gjorde U450P uaktuell for meg:

 

- Det er ikke mulig å bytte harddisken på en enkel måte. Det finnes ikke et dedikert lokk på undersiden av maskinen.

- Batterilevetiden er en del lavere enn UL30VT, siden det dedikerte skjermkortet brukes hele tiden.

- Prosessoren har ikke samme overklokkingsfunksjonalitet som på UL30VT

- Ytelsen er middels, sammenlignet med lignende laptoper.

 

Hvis det er vanskeligere enn nødvendig og skifte HDD blir nok denne ganske utelokket for meg. Dette fordi jeg hadde tenkt og skifte til SSD. Vil selfølelig også ha best ytelse i forhold til bateritid.

Lenke til kommentar

Endelig er den på lager! Ser ut som 4.mars bare var en forsikringsdato.

 

Har allerede bestilt en fra komplett, så regner med at den blir sendt i løpet av morgendagen.

 

Kan komme med tilbakemelding på hvordan Intel SSD fungerer sammen med maskinen. Regner med at begge kommer nå på frdag hvis jeg er heldig. (tromsø)

Lenke til kommentar

Dilemma!! Jeg hadde vt'n i handlekorga, funnet fram kortet og begynte plutselig å bli "fornuftig", og fant ut der og da at jeg for så vidt kan klare meg med min gamle laptop i et par mnd til dersom JT versjonen virkelig er rett rundt hjørnet.

 

Er det noen som har noe info om ev. når den lanserers? Hvis det blir først til sommeren, vil jeg jo rekke og shoppe en VT hos komplett før de går tom igjen.

Lenke til kommentar

Dilemma!! Jeg hadde vt'n i handlekorga, funnet fram kortet og begynte plutselig å bli "fornuftig", og fant ut der og da at jeg for så vidt kan klare meg med min gamle laptop i et par mnd til dersom JT versjonen virkelig er rett rundt hjørnet.

 

Er det noen som har noe info om ev. når den lanserers? Hvis det blir først til sommeren, vil jeg jo rekke og shoppe en VT hos komplett før de går tom igjen.

Du må nok regne med at JT blir ca. 1000kr dyrere. Da den har i7. Bare spekulasjoner fra min side, men en talsmann fra Asus sa at den kom til å koste ca. 1000 dollar. VT koster ca. 850 dollar nå, tror jeg. Ut i fra dette tror jeg du må legge på ca. 1000kr ekstra.

Lenke til kommentar

Dilemma!! Jeg hadde vt'n i handlekorga, funnet fram kortet og begynte plutselig å bli "fornuftig", og fant ut der og da at jeg for så vidt kan klare meg med min gamle laptop i et par mnd til dersom JT versjonen virkelig er rett rundt hjørnet.

 

Er det noen som har noe info om ev. når den lanserers? Hvis det blir først til sommeren, vil jeg jo rekke og shoppe en VT hos komplett før de går tom igjen.

Du må nok regne med at JT blir ca. 1000kr dyrere. Da den har i7. Bare spekulasjoner fra min side, men en talsmann fra Asus sa at den kom til å koste ca. 1000 dollar. VT koster ca. 850 dollar nå, tror jeg. Ut i fra dette tror jeg du må legge på ca. 1000kr ekstra.

 

1000 kr kan jeg fint leve med (jeg har jo nå en intel x-25 som ligger ubrukt og venter på ny laptop ) - det er verre med tidsaspektet. Ser på noen engelske forum at de forventer lansering i slutten av mars, men da er den sikker tikke i Norge før nærmere juni, og det er littegrann for lenge å vente. Så hvis noen har funnet en "skikkelig dato" , så har jeg noe å forholde meg til når jeg skal ta avgjørelsen (og akkurat nå har komplett kun 32 vt igjen, den tikker stadig nedover)

Lenke til kommentar

Taxman: Hva er det du skal bruke Pc'en til? Skal du bare surfe på internett og se full HD filmer holder jo VT, men har du tenkt og redigere video eller lignende blir jo JT et bedre valg.

 

Surfing, småjobbing (office), litt spilling når på reisefot etc, genrelll "pc-fikling", dvs helt normal bruk når jeg er borte i fra hovedpc. så i utgangspunktet er VT "akkurat" hva jeg ser etter, men dersom jeg kan få en kraftigere maskin med nyere tech så sier jeg ikke nei takk. Spesielt ikke siden jeg egentlig ikke trenger ny laptop på et par mnd (skal ikke ut på tur med det første, og her "hjemme" klarer jeg med min gamle lappis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...