Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

 

Programvareoppdateringen for overføring av UE Smart Radio tilbake til Squeezebox Radio er nå offisielt støttet!

 

Dette nye alternativet gjør at Squeezebox-tilhengere kan fortsette å bruke UE Smart Radio-enheter med Squeezebox-plattformen.

 

Akkurat som for Squeezebox Radio-brukere som vurderer å oppdatere enheten til UE Smart Radio, er det noen viktige forskjeller du må ta hensyn til før du fortsetter.

 

 

ser ut som om Logitech har fått opp øynene for at folk fortsatt bruker squeezebox, og at du nå kan "oppgradere" UE-radioen til å fungere med gammelt squeezebox utstyr =)

 

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser ut som om Logitech har fått opp øynene for at folk fortsatt bruker squeezebox, og at du nå kan "oppgradere" UE-radioen til å fungere med gammelt squeezebox utstyr =)

 

Kilde

Logitech tar ikke alltid... logiske... beslutninger, virker det som. Eller så har de en urealistisk høye forventninger til avanse på produktene sine.

 

Squeezebox var på midten av 2000-tallet et produkt forut for sin tid. Til og med de seriøst audiofile hadde lite å utsette på boksene, og med Duet (dvs Receiver) ble det enda bedre. De ble kjøpt av Logitech, og kunne med det slått Sonos før Sonos i det hele tatt hadde startet. Men Logitech ville det annerledes, og ville ikke satse nok. Hvorfor kan vi bare spekulere i. Men i og med at de laget Logitech UE, en overforenklet versjon av Squeezebox Radio, så kan det virke som om de heller vil prøve å være "hippe og kule" enn å lage gode produkter. Kanskje de hippe og kule er lettere å lure?

 

Det gikk imidlertid ikke så bra, så nå er vel også Logitech UE gått ut av produksjon. Men kjekt å se at de tilbyr Radio Firmware på den (og det sier vel sitt om hvor like de da er).

 

Jeg er nok over snittet interessert i god lyd, men det er ingenting i Sonos som gjør at jeg må oppgradere.

Lenke til kommentar

"Petter Smart" - er du her?

 

3173002-origpic-cbf555.jpg

 

Jeg har flere av disse, takket være Moskus's geniale script går jeg +/- 10% med hver av knappene. Dvs. at det enten blir trykket på "høyre" slik at det går rett til 100% eller på den venstre 3-4 ganger. Men "av" mangler det en knapp for.

 

Hvis det er på 100% så er det OK, men ofte er lyset på 30% og da blir det 3 trykk.

 

Kona vil at man "dobbelt-trykker" og så går lyset av.

 

Er Petter Smart her inne eller andre som kan gjøre kona blir?

 

Takk.

 

Kunne du delt dette scriptet til Moskus:)? (Hadde vært flott med en script tråd!)

Lenke til kommentar

 

Noen som kan tipse om en grei Z-wave bryter til veggen? Tenker på en som ikke er tilkoblet eksisterende bryter - rett og slett en trådløs fjernkontroll. 

 

Helst 4 brytere. Tenker å lage en "hjemme" - "borte" modus.

 

WallC-2

Spennende, var det den som ble omtalt som trøblete med HS3?

 

Vil jeg kunne bruke den som en 4-knappers Nexa bryter? Eller må det tas med scener? Som jeg ikke aner noe om.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som kan tipse om en grei Z-wave bryter til veggen? Tenker på en som ikke er tilkoblet eksisterende bryter - rett og slett en trådløs fjernkontroll. 

 

Helst 4 brytere. Tenker å lage en "hjemme" - "borte" modus.

WallC-2

Spennende, var det den som ble omtalt som trøblete med HS3?

 

Vil jeg kunne bruke den som en 4-knappers Nexa bryter? Eller må det tas med scener? Som jeg ikke aner noe om.

 

Det samme lurer jeg på. Sitter akkurat nå og prøver å få den til å virke. Har laget to scener tilknyttet knapp 1 og 3, de funker når jeg trigger dem fra Homeseer, men ingenting skjer når jeg trykker på knappene.

 

Det ligger også to bug-er registrert. Hvis ikke dette funker kan jeg ikke si Homeseer er verdt penga.

 

http://bugzilla.homeseer.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=2279#c2

http://bugzilla.homeseer.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=2018

Lenke til kommentar

 

noen som har vært borti problemer med å installere UZB1?

 

dWpPTis4.jpeg

 

 jeg får opp denne feilmeldingen, når jeg prøver å legge til driver...

Driveren: https://www.tronika.no/no/index.php?controller=attachment&id_attachment=360

 

fant ut hva som var feil... av en eller annen grunn var driveren jeg lastet ned, kryptert i windows, og dette skapte problemer... aner ikke hvorfor det skjedde

Lenke til kommentar

Spennende, var det den som ble omtalt som trøblete med HS3?

 

Vil jeg kunne bruke den som en 4-knappers Nexa bryter? Eller må det tas med scener? Som jeg ikke aner noe om.

"Trøblete" er en diskusjonssak. Den fungerer fint. Men du må i utgangspunktet sette den opp som en Scene-kontroller hvis du skal ha den til å styre Eventer i HS3. Hvis du skal styre via assosiasjon er det enklere.

 

_iblis_ (tror jeg?) skrev en post om det, må se om jeg finner den igjen.

Lenke til kommentar

 

Spennende, var det den som ble omtalt som trøblete med HS3?

 

Vil jeg kunne bruke den som en 4-knappers Nexa bryter? Eller må det tas med scener? Som jeg ikke aner noe om.

"Trøblete" er en diskusjonssak. Den fungerer fint. Men du må i utgangspunktet sette den opp som en Scene-kontroller hvis du skal ha den til å styre Eventer i HS3. Hvis du skal styre via assosiasjon er det enklere.

 

_iblis_ (tror jeg?) skrev en post om det, må se om jeg finner den igjen.

 

Har du et tips til hvordan jeg kan få synket den med HS3? Den sover jo for det meste... Det funker noen ganger å sette den i association mode. Men nå prøver jeg å sette "parameter 11...14 = 4" som man visstnok må for å få til scenes

http://manuals.zwaveeurope.com/make.php?lang=en&type=&sku=ZME_WALLC-S

Men det går ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Spennende, var det den som ble omtalt som trøblete med HS3?

 

Vil jeg kunne bruke den som en 4-knappers Nexa bryter? Eller må det tas med scener? Som jeg ikke aner noe om.

"Trøblete" er en diskusjonssak. Den fungerer fint. Men du må i utgangspunktet sette den opp som en Scene-kontroller hvis du skal ha den til å styre Eventer i HS3. Hvis du skal styre via assosiasjon er det enklere.

 

_iblis_ (tror jeg?) skrev en post om det, må se om jeg finner den igjen.

 

Har du et tips til hvordan jeg kan få synket den med HS3? Den sover jo for det meste... Det funker noen ganger å sette den i association mode. Men nå prøver jeg å sette "parameter 11...14 = 4" som man visstnok må for å få til scenes

http://manuals.zwaveeurope.com/make.php?lang=en&type=&sku=ZME_WALLC-S

Men det går ikke.

 

Yohoo! Klarte det! Gikk tilbake til Indigo 6 som er mye bedre på syncing og logging. Der fikk jeg synket og sett hva fjernkontrollen sender, og da så jeg at den sender scene 11 og 12 ikke de scenene jeg hadde definert. 

Lenke til kommentar

Hvordan rekkevidde og stabilitet får du på den der? Opplever selv at den var veldig dårlig og ustabil. Måtte ofte trykke flere ganger før signal ble mottatt, har 3-4 nexa brytere i en skuff nå.

må prøve litt mer før jeg gir et svar på det, i løpet av helga :)

Men har vel opplevd noen slike tendenser ja.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...