Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettingstrømpe foran da, for å forhindre 1000 hybelkaniner ^^

 

Ser ut som jeg har gått på en blemme med Biltema sin ekstra sensor til værstasjon 840870

http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Klokker-og-Termometre/Termometer/Varstasjon-Desktop-2000036034/

 

Har kjørt med 1 i en god stund, så kjøpte 2 til idag, de kan settes til 1, 2 og 3 med en bryter. Men får bare en til å fungere om gangen uansett :/ Så de fungerer 1 og 1, men må teste litt mer for å se om jeg kan få alle 3 opp å gå.

Lenke til kommentar

 

Kona vil at man "dobbelt-trykker" og så går lyset av.

 

Ulempen er at det da tar litt tid før en kommando blir utført.

 

 

 

Fungerer ikke i virkeligheten dessverre, vi er vant med reaksjon på dobbeltklikk og ventetid blir unaturlig.

 

Strøm til salongbordet vil løse dette, men det er ikke lett.  :hmm:

Lenke til kommentar

Fungerer ikke i virkeligheten dessverre, vi er vant med reaksjon på dobbeltklikk og ventetid blir unaturlig.

 

Strøm til salongbordet vil løse dette, men det er ikke lett.  :hmm:

Ja, problemet er at det vanligvis da er fjernkontrollen som tolker hva som er et dobbeltklikk, og sender en annen kommando enn enkeltklikk.

 

... alternativet er vel også å bruke en WallC, f.eks.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått min Amazon Echo.

 

Direkte integrasjon med Homeseer er bare tull, men det virker som om jobber hardt med det. Derimot fungerer integrasjon med Homeseer via IFTTT utmerket.

Jeg styrer lys og musikk uten problemer når jeg snakker engelsk. Funker finfint, og det er knappest noen feilhøringer.

 

«Alexa, trigger kitchen lights on»

«Alexa, trigger volume up»

«Alexa, trigger Going to bed»

«Alexa, trigger BBC Radio 3 in the Kitchen»

«Alexa, open the pod bay doors»

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...