Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Dere som likte spillet, hvilken MMO spill har dere prøvd tidligere ? Rart at det er såpass forskjellige meninger, enten er det verste man har spilt eller så er det beste lissom. Jeg havner på førstnevnte men ser flere her nevner sistnevnte :p

 

Det første jeg mmo jeg var borte i var Anarchy Online, startet på det et par år før WoW kom ut og da var det høy aktivitet og masse folk i spillet, men så kom WoW og jeg ble også med over da alle kjentfolk også startet med WoW.

 

Husker det var skikkelig nedtur med WoW, skikkelig tivoli, men klarte og ta det for det var og hadde det veldig gøy med WoW, samtidig savnet jeg hele tiden kompleksiteten, dybden og atmosfæren som AO gav.

 

Har underveis alltid kommet tilbake til AO. Man glemmer aldri den første :)

 

Etter WoW var det Age of Conan, bra spill det.....til man var ferdig med Tortage.

RIFT helt ok, SWTOR var for meg en stor skuffelse, prøvde faktisk Lord Of The Rings først etter at jeg ga meg med SWTOR og ble positivt overrasket. Liker Lotr veldig godt.

 

 

Tror nok jeg er mektig lei såkalte WoW-kloner generelt med den standariserte questinga og tradeskillsystemet.

 

Utviklerene må tenke utenfor boksen og skape noe nytt innen sjangeren.

Funcom prøver å gå sin egen vei her og de skal ha for at de tør å bryte ut av standaren.

 

TSW blir elsk eller hat, mulig det blir litt for komplekst og vanskelig til at det vil tiltale massene.

Min største frykt nå er at folk klager på at det er for vanskelige quester og craftingsystem og funcom følger opp med å forenkle hele systemet tilbake til standard themepark powerlevel klick, craft and level.

 

Jeg kommer til å spille dette en stund, deilig å bruke hjernen igjen i et mmo og vet ærlig talt ikke hva annet som ligger i horisonten av hva jeg skal spille heller......Elder Scrolls virker interessant men er vel flere år til det kommer ut evt.

 

Eneste som kan få meg å spille WoW kloner igjen er nok Blizzard selv, med WOW2, Diablo Online eller lignende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som likte spillet, hvilken MMO spill har dere prøvd tidligere ? Rart at det er såpass forskjellige meninger, enten er det verste man har spilt eller så er det beste lissom. Jeg havner på førstnevnte men ser flere her nevner sistnevnte :p

 

Det første jeg mmo jeg var borte i var Anarchy Online, startet på det et par år før WoW kom ut og da var det høy aktivitet og masse folk i spillet, men så kom WoW og jeg ble også med over da alle kjentfolk også startet med WoW.

 

Husker det var skikkelig nedtur med WoW, skikkelig tivoli, men klarte og ta det for det var og hadde det veldig gøy med WoW, samtidig savnet jeg hele tiden kompleksiteten, dybden og atmosfæren som AO gav.

 

Har underveis alltid kommet tilbake til AO. Man glemmer aldri den første :)

 

Etter WoW var det Age of Conan, bra spill det.....til man var ferdig med Tortage.

RIFT helt ok, SWTOR var for meg en stor skuffelse, prøvde faktisk Lord Of The Rings først etter at jeg ga meg med SWTOR og ble positivt overrasket. Liker Lotr veldig godt.

 

 

Tror nok jeg er mektig lei såkalte WoW-kloner generelt med den standariserte questinga og tradeskillsystemet.

 

Utviklerene må tenke utenfor boksen og skape noe nytt innen sjangeren.

Funcom prøver å gå sin egen vei her og de skal ha for at de tør å bryte ut av standaren.

 

TSW blir elsk eller hat, mulig det blir litt for komplekst og vanskelig til at det vil tiltale massene.

Min største frykt nå er at folk klager på at det er for vanskelige quester og craftingsystem og funcom følger opp med å forenkle hele systemet tilbake til standard themepark powerlevel klick, craft and level.

 

Jeg kommer til å spille dette en stund, deilig å bruke hjernen igjen i et mmo og vet ærlig talt ikke hva annet som ligger i horisonten av hva jeg skal spille heller......Elder Scrolls virker interessant men er vel flere år til det kommer ut evt.

 

Eneste som kan få meg å spille WoW kloner igjen er nok Blizzard selv, med WOW2, Diablo Online eller lignende.

 

En veldig bra skrevet post , vi kan bare håpe at ikke Funcom hører på skriker-ungene som forlanger en WoW-clone. Elsk eller hat er også slik mange unge mennesker er før de får noen år på beina,,,,

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det ikke pga det ikke er en wow-klone folk skriker men heller kvaliteten på spillet. Hvis folk virkelig ønsker å betale 15 dollar per måned pga dem liker puslespill i mmo setting så for all del, men når alt annet med spillet er såpass dårlig gjennomført så har man et problem.

 

De som har ventet på en forandring på mmo fronten har allerede fått det i Guild Wars 2.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det ikke pga det ikke er en wow-klone folk skriker men heller kvaliteten på spillet. Hvis folk virkelig ønsker å betale 15 dollar per måned pga dem liker puslespill i mmo setting så for all del, men når alt annet med spillet er såpass dårlig gjennomført så har man et problem.

 

De som har ventet på en forandring på mmo fronten har allerede fått det i Guild Wars 2.

 

Tror dem som skriker høyest er av ADHD generasjonen som er vokst opp med WoW og som ikke har lest et eneste quest og som får spasmer om det tar lenger en 5,3 sekunder fra dem plukker opp et quest til dem får lov til å slå noe ihjel. Og blir det stort mer avansert en å gå fra A til B så blir det en liten meltdown....

 

Nå har jeg spilt både GW2 og TSW og det er to ganske så forskjellige spill, begge med sine styrker og svakheter. Siden settingen er så forskjellige så tror ihvertfall jeg at det er mer en nok plass til begge disse nye store mmo spillene. Og dem kommer nok til å tiltrekke ganske så forskjellige spillere også, samt noen som velger begge.

 

Nå gidder jeg ikke å sjekke en haug med poster, men hva er det folk mener er av dårlig kvalitet og dårlig gjennomført i spillet egentlig?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Nå gidder jeg ikke å sjekke en haug med poster, men hva er det folk mener er av dårlig kvalitet og dårlig gjennomført i spillet egentlig?

 

Av de postene jeg har lest så har kritikken i hovedsak gått på dårlig grafikk. Ellers har det vært et og annet innslag av at folk mener det er dårlige quest og lignende.

Men nå vil ikke jeg svare for alle her da på akkurat det spørsmålet ditt.

 

 

Personlig liker jeg det jeg har sett til nå. Jeg synes questene har falt godt i smak og gitt meg en utfordring jeg ikke har sett i spill generelt på lenge. Men jeg er nysgjerrig på hvordan de har løst ting som crafting. Jeg er redd for at dette blir for enkelt og ensformig. I tillegg er jeg spent på hvordan PVP-biten blir.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Nå gidder jeg ikke å sjekke en haug med poster, men hva er det folk mener er av dårlig kvalitet og dårlig gjennomført i spillet egentlig?

 

Av de postene jeg har lest så har kritikken i hovedsak gått på dårlig grafikk. Ellers har det vært et og annet innslag av at folk mener det er dårlige quest og lignende.

Men nå vil ikke jeg svare for alle her da på akkurat det spørsmålet ditt.

 

Har lest noen som klager på dårlig grafikk jeg også, og jeg forstår ikke hva dem klager over egentlig. Da må dem sitte med hardware som er litt for dårlig for jeg kjører det på full pupp og det ser nydelig ut altså. For å ikke snakke om lyd biten som virkelig samens med grafikken gir en atmosfære en sjeldent til aldri ser i et mmo spill.

 

Quest biten er vel ikke noe dårligere en andre mmo spill? Synes endel av dem er "befriende" til å være i et mmo spill faktisk, følge etter ravner,bruke google til å finne tips for å løse ting i spillet og generelt logiske "realistiske" oppdrag rundt i området.

 

EDIT: Dette med at endel har dårlig grafikk kan jo være klienten som har problemer med diverse skjermkortmodeller og drivere. Jeg kjører det i DX11 med tesselation på alt og det gir en heftig effekt på endel textures som fks grus,sand etc..ting står ut liksom og er ikke flatt.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

EDIT: Dette med at endel har dårlig grafikk kan jo være klienten som har problemer med diverse skjermkortmodeller og drivere. Jeg kjører det i DX11 med tesselation på alt og det gir en heftig effekt på endel textures som fks grus,sand etc..ting står ut liksom og er ikke flatt.

 

Så vidt jeg har forstått dette så er ikke DX11 slått helt på under denne testen, så det er mye å glede seg til.

Lenke til kommentar

EDIT: Dette med at endel har dårlig grafikk kan jo være klienten som har problemer med diverse skjermkortmodeller og drivere. Jeg kjører det i DX11 med tesselation på alt og det gir en heftig effekt på endel textures som fks grus,sand etc..ting står ut liksom og er ikke flatt.

 

Så vidt jeg har forstått dette så er ikke DX11 slått helt på under denne testen, så det er mye å glede seg til.

 

Lest det jeg også så skal bli spennende å se hvilke eye candy dem evnt legger til etterhvert, litt redd for hva det vil gjøre med fps min men.... :p

Lenke til kommentar

Lest det jeg også så skal bli spennende å se hvilke eye candy dem evnt legger til etterhvert, litt redd for hva det vil gjøre med fps min men.... :p

 

Sånn sett er jeg glad for at jeg har en godt specca pc. :w00t:

 

Har en grei maskin selv, i7-2600K CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz, 16Gb ram,NVIDIA GeForce GTX 590 og et par SSD disker. Men fikk ikke mer en rundt maks 50fps med alt på max i spillet....må få et enda feitere skjermkort tror jeg.... :D

Lenke til kommentar

post-111427-0-74038700-1336963059_thumb.png

Laget en liten guide på hvordan man skal plassere materialer for å få hvilke ting og litt annet stæsh. Ikke helt ferdig akkurat.

 

 

 

 

 

Kommer flere våpen og trinkets etterhvert som jeg husker hva dem var igjen^^

 

Metal = 100% Attack power

Dust = 100% Healing power

Fire = 60 % Health og 40% attack power. (litt usikker)

Water = 80% Health og 20% attack power. (litt usikker)

Om gear blir Common, Uncommon, Rare eller Epic varierer på om Toolkit er common, uncommon... osv. Kan hende det varierer på materialer også, men toolkit trenger en viss type materialer som står beskrevet på det.

 

 

Kommer til å oppdatere mer fortløpende mest sannsynlig.

Endret av Balleflass
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Lest det jeg også så skal bli spennende å se hvilke eye candy dem evnt legger til etterhvert, litt redd for hva det vil gjøre med fps min men.... :p

 

Sånn sett er jeg glad for at jeg har en godt specca pc. :w00t:

 

Har en grei maskin selv, i7-2600K CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz, 16Gb ram,NVIDIA GeForce GTX 590 og et par SSD disker. Men fikk ikke mer en rundt maks 50fps med alt på max i spillet....må få et enda feitere skjermkort tror jeg.... :D

Nå pleier vel ikke Beta-versjonene å være optimalisert. Så kan godt hende dere får noen ekstra fps ved lansering.
Lenke til kommentar

Jeg kjørte hele betaen på full guffe i 1920x1080 med en gammel i7 920 og en stock gtx 570 i rundt 60-90 fps. varierer fra sted til sted. men etter 3-4 timer spilling sammenhengende så lagger det noe sinnsykt da jeg går inn i combat. Trenger bare en relog, men regner med at det er en garbagecollector ellerno sånt som ikke er helt med i koden. Litt usikker siden jeg må innrømme jeg ikke har heeelt super peil :p

Lenke til kommentar

Nå er det ikke pga det ikke er en wow-klone folk skriker men heller kvaliteten på spillet. Hvis folk virkelig ønsker å betale 15 dollar per måned pga dem liker puslespill i mmo setting så for all del, men når alt annet med spillet er såpass dårlig gjennomført så har man et problem.

 

De som har ventet på en forandring på mmo fronten har allerede fått det i Guild Wars 2.

 

Kvaliteten på spillet er jo topp. Er langt fra barre puslespill i mmo setting. Hva er alt det andre med spillet som er så dårligt gjennomført lurer jeg på? Grafikken er det beste jeg har sett i et mmo, og DX11 er ikke aktivert enda en gang. Story og setting er også helt i toppen. Crafting er veldig bra, skillsytemet er det beste jeg har spillt.

 

Er mer forandring her en i GW2. Så den kommentaren faller gjennom. Dette spillet er vell mer rettet mot voksne folk som liker en liten utfordring og må bruke hjernen litt, forstår det kan bli litt for tøft for deg.

 

Har lest halleluja meldingene dine i GW2 tråden og, og hausing om at alt er så nytt og rått, ingen har tenkt på det, men det stemmer jo ikke. Så rekner ikke med at du kommer med noe saklig her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kjørte hele betaen på full guffe i 1920x1080 med en gammel i7 920 og en stock gtx 570 i rundt 60-90 fps. varierer fra sted til sted. men etter 3-4 timer spilling sammenhengende så lagger det noe sinnsykt da jeg går inn i combat. Trenger bare en relog, men regner med at det er en garbagecollector ellerno sånt som ikke er helt med i koden. Litt usikker siden jeg må innrømme jeg ikke har heeelt super peil :p

Har selv en 920 (klokket til 3.3GHz) og en gtx560 ti og opplevde bare av og til en liten lagspike. har 12GB RAM på 1600MHz (RAM er veldig billig nå!) og en SSD da så kanskje problemet ditt ligger på minne/disk fronten?

Lenke til kommentar

Jeg er da snart 30 år og har spilt de fleste MMO'er som har kommet ut i større eller mindre grad.

 

Synes hovedsaklig combat systemet virker elendig. Mangel på et skikkelig ressurssystem annet enn å bygge opp points/bruke points man får av de forskjellige abilities. Dette har jeg lest skal være hovedskallet til systemet på alle "klasser" og for meg virker det veldig halvhjertet. Liker heller ikke at man kan "caste" abilitiesmens man beveger seg, da blir det jo bare å løpe fremover og mashe på sin "hoved" damage ability til man har bygget opp points, deretter tømme de igjen med andre abilities.

 

Selvfølgelig finnes det masse varianter av dette, f.eks abilities som gjør mer damage i forhold til hvor mange points man har og passives som endrer litt på formulaen, men for meg virket dette generelt sett veldig kjedelig.

 

I tillegg til dette lider det av det som mange mmo'er gjør, animasjonene og abilitiene syncer dårlig opp og det "føles" ikke bra når man trykker knapper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Grafikken er det beste jeg har sett i et mmo, og DX11 er ikke aktivert enda en gang.

Håper virkelig ikke du forventer massive oppgraderinger med DX11. Det har ikke så mye å si, slik vi har sett fra feks Crysis med DX9->10. Grafikk er ikke akkurat det viktigste i et MMO heller, noe Funcom sitt forrige forsøk i MMO-sjangeren dessverre viste oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...