Gå til innhold

Heroes of Newerth diskusjon og info


Anbefalte innlegg

Engi sin attackanimation var god nok da han ble brukt som carry siden den hadde instant projectile. Folk som maxer mines på Engi er folk som flyr rundt og er useless hele gamet. Når noen først går i en dårlig plassert minetrap spammer han "LOLOLOLOLGGOOOLOLGGGLOL!!!!" i chatten.

 

Spidermines er en dum skill, synes de like greit kunne beholdt tinker. Turreten er grei, Keg er grei, ultien er grei, Mines må vekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spillte nettopp en runde, og av en eller annen grunn for en kar ved navn swiftblade runt og oneshottet folk...

 

Du er vel en LoL-spiller som nettopp har prøvd HoN og ikke vet hva de forskjellige heroesene gjør og tror at han er OP og at HoN er elendig p.g.a. det? I såfall, no offense, for alle LoL-spillere er like uvitende om vårt spill, slik som vi er uvitende om ditt spill.

 

Swiftblade er en hero som så og si er umulig å ganke 1v1 solo. Derfor må man unngå slike fights og heller locke han ned i større fights. Wards (sight) er også et must, slik at man kan forberede seg på å stikke av fra ham i tide før han bruker Swift Slashes.

Lenke til kommentar

spillte nettopp en runde, og av en eller annen grunn for en kar ved navn swiftblade runt og oneshottet folk...

 

Du er vel en LoL-spiller som nettopp har prøvd HoN og ikke vet hva de forskjellige heroesene gjør og tror at han er OP og at HoN er elendig p.g.a. det? I såfall, no offense, for alle LoL-spillere er like uvitende om vårt spill, slik som vi er uvitende om ditt spill.

 

Swiftblade er en hero som så og si er umulig å ganke 1v1 solo. Derfor må man unngå slike fights og heller locke han ned i større fights. Wards (sight) er også et must, slik at man kan forberede seg på å stikke av fra ham i tide før han bruker Swift Slashes.

Det der var vel litt å ta i... ja jeg kommer fra lol, og fant fort ut at det var det som skulle gjøres, men var ganske sykt at vi kunne gå inn fire mot han og han begynte å spinne rundt som en tulling slik at det ikke gikk ann å kaste spells på han. Etter dette fikk han en triple kill før han rolig spaserte bort fra den siste. Dette gjentok seg mange ganger.

 

Skal ikke se vekk fra at en del av det har med at jeg ikke har anelse hvilke items osv jeg skal ha, men føer at 9/10/7 ikke var så verst for en første runde :D

Lenke til kommentar

Det er ikke til å ta i i det hele tatt, det er ingen skam heller. Hvordan kan man liksom vite hva 85 forskjellige heroes gjør? Ja, spinnen hans er en sterk spell, da den gjør ham immun mot magic damage. Hver gang jeg ser en noob instapicker Swiftblade på det andre laget, prøver jeg å picke en hero som kan stunne/disable med physical spells istedet for magic spells. Som for eksempel Pandamonium eller Deadwood. Ultien hans er det ingen annen måte å countre på enn å posisjonere seg riktig, eller kjøpe seg Geometer's Bane som spawner 2 illusions av deg, og microe illusionsene vekk fra deg, slik at ultien blir kjørt på illusions istedet.

 

Sikkert ikke dårlig det :) Anbefaler deg dog å fortsette å spille HoN, fordi jeg lover deg at du kommer til å elske det mere enn LoL når mestringsfølelsen kommer!

Lenke til kommentar

Det er ikke til å ta i i det hele tatt, det er ingen skam heller. Hvordan kan man liksom vite hva 85 forskjellige heroes gjør? Ja, spinnen hans er en sterk spell, da den gjør ham immun mot magic damage. Hver gang jeg ser en noob instapicker Swiftblade på det andre laget, prøver jeg å picke en hero som kan stunne/disable med physical spells istedet for magic spells. Som for eksempel Pandamonium eller Deadwood. Ultien hans er det ingen annen måte å countre på enn å posisjonere seg riktig, eller kjøpe seg Geometer's Bane som spawner 2 illusions av deg, og microe illusionsene vekk fra deg, slik at ultien blir kjørt på illusions istedet.

 

Sikkert ikke dårlig det :) Anbefaler deg dog å fortsette å spille HoN, fordi jeg lover deg at du kommer til å elske det mere enn LoL når mestringsfølelsen kommer!

 

Feil, du kan kjøpe Void Talisman.. Da blir du immune mot physical dmg! Ellers er spinnen til swiftblade noe nerfet da han ikke kan critte i den lenger! Definitivt ikke en OP hero!

Lenke til kommentar

Skrev feil siden du sa at "Ultien hans er det ingen annen måte å countre på" etc, men puzzlebox er jo også en mulighet ja:)

 

Til nye HoN spillere må jeg bare si, Ikke gi opp. Det er et veldig lite noobfriendly spill(og community) men når du kommer inn i det danker det ut stort sett alt av andre spill!

Lenke til kommentar

Møter man Swiftblade, så er det (samtidig som tingene de andre har nevnt) viktig å ikke få panikk når han bruker spin. Han tar fortsatt dmg, så om man har 1-2 teammates der, bør man anslå om man kan drepe han ved hjelp av autoattacks, noe som ofte kan være mulig (enda bedre om man har satt noen ranged-heroes opp mot ham som kan angripe uten å ta dmg).

Nye spillere har en tendens til å bare løpe vekk fra Swiftblade, selv 3v1 og 4v1, men å anslå slike situasjoner vil man vel lære seg med erfaring.

 

Det viktigste, i min mening, er derimot å greie og holde Swiftblade nede earlygame. Hvis noen feeder Swift, så vil han etterhvert bli et helvete på to ben.

Lenke til kommentar

http://blog.dota2.com/

 

1 million dollar til førstplassen i den første turneringen til dota 2. Shi-!!..!!

 

Tror DotA 2 blir sykt hypet ... :o

Viser bare at Valve tar ting seriøst, i motsetning til S2Games. Tror Dota2 komemr til å danke ut både Hon og LoL og hva de nå enn heter. HoN er konge, men tror at Dota2 kommer til å være et hakk eller flere bedre. Gleder meg!

 

Angående Swiftblade er jo spinnen ubrukelig i late game. Lønner seg mer å bare autoattacke enn å spinne da. Langt ifra OP hero, men er sterkt i laning phase, spesielt med en polly/Electrician etc. Og som det blir sagt over her, han er ikke invulnerable mot dmg. Så bare kjør på!

Lenke til kommentar

Poster det jeg skrev på HoN Norge community siden.

 

Joda, det er et høyt nummer som vi alle går: "whoa..." eller "holy shit!". Men man må huske på, det er ikke den første turneringen som gjelder, men den andre og tredje.

 

Er det en markedingsstrategi? Kanskje. Kan de fortsette med store turneringssummer? Kanskje. Om det er bare one time only, så hvorfor være et competitive lag i DOTA 2? Om ikke, hvor store vil de neste turneringene være på?

 

 

Alt gjenstår å se, men håper Valve ikke kjører dette som en one time only stor sum turnering, for ellers kan toplagene gå tilbake til vanlig DotA, HoN, til og med LoL (de har store prizepool på turneringene).

 

 

Men jeg håper på at de kan, om ikke 1.6mill$ som totalpremie, gi store premier nå og da slik at de competitive lagene blir og at flere competitive lag blir laget for å prøve å komme seg til toppen.

Endret av Bamsemums313
Lenke til kommentar

Håper ikke jeg hijacker tråden nå, eller at dette er et teit åpenbart spørsmål.

 

Men Dota, HoN og LoL er ganske like? Så hvorfor er det 3 "versjoner" når spillerbasen kunne vært så mye bedre med bare ett?

 

Jeg har bare spilt Dota, og visste egentlig ikke om disse alternativene før i dag. Gleder meg til Dota2, som jeg håper blir bra.

 

Men hva er egentlig hovedforskjellene mellom versjonene, og er det noen vits for meg å bytte?

Lenke til kommentar

Håper ikke jeg hijacker tråden nå, eller at dette er et teit åpenbart spørsmål.

 

Men Dota, HoN og LoL er ganske like? Så hvorfor er det 3 "versjoner" når spillerbasen kunne vært så mye bedre med bare ett?

 

Jeg har bare spilt Dota, og visste egentlig ikke om disse alternativene før i dag. Gleder meg til Dota2, som jeg håper blir bra.

 

Men hva er egentlig hovedforskjellene mellom versjonene, og er det noen vits for meg å bytte?

 

 

LoL er et spill med grafikk som får øya dine til å blø, samt pay2win oppsett med masse småunger der alle heroes er "carries." LoL krever ekstremt mye grinding for å få alle heroesa gratis.

 

HoN er spillet der 90% troller, der man blir flamet hvis man gjør noe galt (noen ganger hvis man gjør noe riktig som f. eks å ikke suicide når dine 4 teammates er døde). HoN er også laget av $2Games (legg merke til $ i stedet for S). HoN har mye bedre gameplay enn LoL og fokuserer mest på ganking i det metagamet som vi har nå med ranged semicarries.

 

HoN har nå innført F2P slik som LoL, dog med billigere priser og enklere grinding.

 

Har selv aldri spilt Dota, men gleder meg til å se på dota2 på gamescon.

Lenke til kommentar

Angående Swiftblade er jo spinnen ubrukelig i late game. Lønner seg mer å bare autoattacke enn å spinne da. Langt ifra OP hero, men er sterkt i laning phase, spesielt med en polly/Electrician etc. Og som det blir sagt over her, han er ikke invulnerable mot dmg. Så bare kjør på!

Swift kan jo autoattacke i spinnen sin, hvorfor burde han ikke spinne i late game? +damage og magic resistant. Er ikke så dumt etter min mening :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...