Gå til innhold

Heroes of Newerth diskusjon og info


Anbefalte innlegg

Det beste man kan gjøre for å lære mye, er å gå på Honcast.com eller andre sider som caster(men denne er best etter min mening) og se åssen proffene gjør det, med itembuild, skillbuild, hvordan de bruker forskellige skills, hva de plukker opp i ulike situasjoner. I tillegg kan casterne veldig mye og sier mye fornuftig som du kan bruke når du selv spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, skal sette meg å se på noen replays. Nå til dags synes jeg ofte det er artigere å se på folk spille enn å spille selv. Spesielt siden da kan jeg jobbe samtidlig. :)

 

En ting jeg lurer på / er litt bekymret for i HoN kontra LoL er måten spillet utarter seg på. Det virker på meg som at castere/mager dominerer i starten så fader sakte ut til de er useless i slutten. Og alt går ut på å få mest mulig gull til den dedikerte carryen. Folk kjefter på meg om jeg last hitter og kill stealer (til og med i rotete team fights). I LoL er det litt ett fett hvem som får kills, både minions og champions.

Lenke til kommentar

I hon så har du 2 hovedstrategier for hvordan du vil at et spill skal utvikle seg.

1: Mid-game win. HEr er det altså om å gjøre å vinne gamet i "mid-game", altså får du kommer til "late-game". Da velges heroes som er sterke i begynnelsen og i "Midten" for å muliggjøre å pushe helt inn og vinne.

2: Late-game win. Her er det om å gjøre å få carrien farmet mest mulig opp sånn at når late game kommer så vil han ta fullstendig over og vinne spillet. Legg her merke til at det er viktig med gode mid-game heroes her også fordi jo bedre laget gjør det, jo mer ro får carrien til å farme og bli sterk nok.

Generelt kan man si at Heroes som er avhengige av Abilities for å gjøre mye skade(pyromancer, Wretched Hag etc) er sterkere i begynnelsen, mens heroes som kan gjøre mye dmg med autoattacks i late game(Flint Beastwood, Aluna etc) vil være sterkere mot slutten, da abilites ikke scaler så bra opp mot level 25 pga magic/physical armor og generelt mer hp på de fleste. SÅ når du plukker hero og lurer på når du er sterkest, så kan du tenke " har denne heroene sterke nok autoattacks mot slutten eller er den avhengige av abilites" så vet du hva du burde plukke i forhold til hva du vil oppnå.

 

Dette har med strategi å gjøre, derfor er noen heroes ubrukelige i begynnelsen og uovervinnelig på slutten, men andre kanskje er motsatt. Noe av styrken til HoN vil jeg si, hjelper ikke spille kjempebra om du har valgt helt feil lag.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Ja, forstår det.

 

Bare redd for at det gjør spillet litt vanskelig å spille i pick up groups og mye mer egnet for dedikerte lag.

 

Det er tross alt bare jeg og 1 kompis som spiller dette og jeg er veldig lite fan av dedikerte lag generelt. :)

 

Vi får se. Gleder meg til å se endringene i patchen Vipera snakket om også.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Ja, forstår det.

 

Bare redd for at det gjør spillet litt vanskelig å spille i pick up groups og mye mer egnet for dedikerte lag.

 

Det er tross alt bare jeg og 1 kompis som spiller dette og jeg er veldig lite fan av dedikerte lag generelt. :)

 

Vi får se. Gleder meg til å se endringene i patchen Vipera snakket om også.

 

Ville ikke bekymret meg så mye om alle disse tingene før dere ligger på feks 1650 MMR/PSR(på det nivået har du en god forståelse av hva som er en god/dårlig setup uansett). Sannheten er at på et middelt/lavt nivå så har slike ting langt mindre å si, bare ignorer (/ignore add XX) alle som kompanserer egen håpløshet med å rope høyt, og spill akkurat som dere vil.

Lenke til kommentar

Den nye shoppen. Jeg har ikke ord..

 

Det må være det minst brukevennlige designet jeg har sett, i hele mitt liv. Knotete, tar gigantisk plass, vanskelig å navigere, dårlig oversikt, fælt å kjøpe recipes, i tilegg til en rekke andre ting.

 

Er det mulig å bruke gamle interfacen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den nye shoppen. Jeg har ikke ord..

 

Det må være det minst brukevennlige designet jeg har sett, i hele mitt liv. Knotete, tar gigantisk plass, vanskelig å navigere, dårlig oversikt, fælt å kjøpe recipes, i tilegg til en rekke andre ting.

 

Er det mulig å bruke gamle interfacen?

 

ctr + f8: cg_usenewshop2 false

 

setsave foran dersom du vil lagre valget. Personlig beholder jeg ny shop litt til for å se om det er noe jeg kan venne meg til.

Lenke til kommentar

Ser folk syter som bare det om nye shopen, de er som små unger spørr du meg. Synes den er helt ok, er nok en vanesak bare. Folk er som regel veldig mot forandring:P Alle som sutrer om at nå er Hon==LoL, bare fordi shop interface er endret... alt annet er det samme.

Items er sortert på samme måte, er like mange klikk for å kjøpe ting(faktisk mindre klikk om man kjøper hele itemene samtidig og ikke deler).

 

Vil tro den også er bedre for nye spillere, og guides er sikkert fint for nye spillere og også for andre som vil slå opp litt raskt hvilke items som er god for denne heroen om de ikke har spilt den på lenge å sånt

Lenke til kommentar

Den nye shoppen er grusom for spillere som har spilt lenge, og vet alt om alle heroene og itemsene. Burde i allefall være mulig å ha det gamle interfacet som et alternativ.

 

Er jeg forresten den eneste som har den oppfatning av at Flux = instaloss ? Har ikke vunnet én eneste match med Flux på laget ennå. Selvfølgelig, det tar tid for spillere å lære heroens potensiale, men man ser med andre heroer at i elendige spilleres hender, så har de i allefall litt å si i fights og ganks.

Lenke til kommentar

Ser mange sier den er grusom, men hvorfor mener du det? Den har samme kategoriene og samme itemene, i stedet for 2 rader er det 1 rad. Om man gjemmer guides og item description så er den ikke veldig lang unna det gamle. Tar bare litt tid å venne seg til.

Den er ganske litt stor, og noen ganger litt laggy er eneste jeg har å si på det, men i allefall laggen regner jeg med blir fikset på.

 

Flux er en displacement hero, og derfor er han veldig team avhengig. Vanskelig å vinne kamper alene, du er avhengig av at resten av laget ditt er våken nok til å utnytte når du setter noen i dårlig posisjon. Derfor er han nok litt vanskelig i pugs ja

Lenke til kommentar

Den nye shopen med tilhørende guides og de nye skill tooltipsa gjorde det nesten til et nytt spill.

 

Nå kan jeg faktisk se på en skill tooltip og forstå hva den gjør uten å måtte lese 1 side med tekst. :)

 

Et fantastisk tiltak for nye spillere som meg.

 

Utrolig at dette skjedde 1 dag etter ranten min og 4 dager etter at jeg begynte å spille HoN. Kanskje jeg skal rante mer? :D

 

Spilte et game som Pyromancer isted nå og gjorde det forholdsvis bra. Må finne meg flere noob friendly heroes som han inntil jeg har litt bedre kontroll på spillet.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Det er bare det at den gamle shoppen er liten, intim og nøytral, mens den nye er svær og stjeler mye oppmerksomhet, tenker da spesielt når man er stresset mid og skal handle fra courier. Uansett, jeg hadde sikkert blitt vant til den etter 2-3 ukers spilling med den, men heldigvis ble det mulig å tilbakestille til den gamle shoppen.

 

Uansett ja, enig med Flux-argumentet ditt.

 

Ser for meg at Flux, Behemoth, Witch Slayer, Bombardier og Magebane kunne blitt et bra team, et lag som tjener mye på å få heroes samlet i en klynge. Føler faktisk at Flux er den heroen som er mest situational i hele spillet akkurat nå, kan ikke tenke på noen annen hero som har så begrenset bruk som Flux.

Lenke til kommentar

Det kommer nok snart en del komprimerende mods til den nye shoppen, som gjør at man kan beholde noen funksjoner uten å ha en stor kladd som dekker skjermen. Det beste man kan gjøre unntatt å reverte tilbake til den gamle er foreløbig og skru shop transparency til max og minimere item descriptions, gjør at den nye shoppen tar mye mindre plass. Syns fortsatt ikonene er latterlig store, hadde jeg fått forandre på ikonene hadde jeg greid meg helt fint.

Lenke til kommentar

Fått litt mer sansen for spillet nå etter et par runder som har gått i mitt favør, men synes fortsatt matchmakinga er hårreisende. 1 av 3 ganger så får vi disconnect og har aldri møtt noen rundt vårt nivå. Alle vi møter har sånn 500-2000 games played. Er jo helt idiotisk. Vi har ikke sjangse.

Lenke til kommentar

Fått litt mer sansen for spillet nå etter et par runder som har gått i mitt favør, men synes fortsatt matchmakinga er hårreisende. 1 av 3 ganger så får vi disconnect og har aldri møtt noen rundt vårt nivå. Alle vi møter har sånn 500-2000 games played. Er jo helt idiotisk. Vi har ikke sjangse.

 

Alle sammen starter på 1500 MMR i matchmaking, mange detter ned når de først starter å spille, og må spille mange games for å komme seg opp igjen. Derfor møter du mange med flere games played enn deg. Eneste Matchmaking gjør er å finne andre med samme MMR som deg. Prøv å spille flere no-stats games først, så du blir mer vant til HoN. Viss du går rett på matchmaking kommer du sansynligvis til å dette langt ned på MMR. Bedre å bli vant til det med no-stats først, å så gå over til matchmaking senere, så slipper du å dette så langt ned.

Endret av Hermn
Lenke til kommentar

Fått litt mer sansen for spillet nå etter et par runder som har gått i mitt favør, men synes fortsatt matchmakinga er hårreisende. 1 av 3 ganger så får vi disconnect og har aldri møtt noen rundt vårt nivå. Alle vi møter har sånn 500-2000 games played. Er jo helt idiotisk. Vi har ikke sjangse.

 

Jeg spilte sikkert 300 matcher HoN før jeg i det hele tatt startet å føle at jeg mestret spillet litt. Nå har jeg spilt ca 800 matcher, og føler jeg mestrer spillet bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...