Gå til innhold

Heroes of Newerth diskusjon og info


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke sett den før! Den var bare helt fantastisk!

 

 

Liker protip på pebbles: "Your Combo deals the most damage when you use stalagmites first, then use chuck immediately afterwards. Trust me on this one!"

 

Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har prøvd å overbevise dårlige Pebbles-spillere om akkurat dette!

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på prodexen, ta Deadwood f.eks: http://www.nigmanoname.com/prodex.html#dead items builden, så har man to forskjellige "sko" med piler og D R, hva skal det bety? Regner med at det er enten eller? Men D eller R står vel for noe?

 

Også har du ikonene for hvilken lane heroen passer best i, grønn og rød skjønner jeg, men det gule ikonet med = i seg er jeg litt mer usikker på, betyr det noe ala "kan funke greit, men ikke helt optimalt" eller noe?

Lenke til kommentar

Jeg har spilt HoN ganske mye faktisk er above average tenker jeg da, har rundt 1.5kd og 1700 MMR, mine favoritt heroes er nok Valkyrie, Tundra, Demented Shaman, Silhouette og Gauntlet.

Jeg spiller som regel Gankers, men er i stand til å carrye og kan supporte sånn greit også :)

 

Hvis noen har lyst til å spille med meg, for å bli bedere eller bare for å ha noen å spille med kan du gjerne legge meg til, jeg heter TR0LL_FLAKES (0 isteden for o i TR0LL)

in-game... Min Main er PornFlakes men så lagde jeg en sub account fordi jeg kjeda meg og.. jah til slutt hadde den bedere stats enn mainen pga jeg kødda for mye på min main :D

 

-Kamran

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på prodexen, ta Deadwood f.eks: http://www.nigmanoname.com/prodex.html#dead items builden, så har man to forskjellige "sko" med piler og D R, hva skal det bety? Regner med at det er enten eller? Men D eller R står vel for noe?

 

Også har du ikonene for hvilken lane heroen passer best i, grønn og rød skjønner jeg, men det gule ikonet med = i seg er jeg litt mer usikker på, betyr det noe ala "kan funke greit, men ikke helt optimalt" eller noe?

 

 

Det står nok "OR" der og ikke "DR", selv om det kan se sånn ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mens vi er inne på prodexen, ta Deadwood f.eks: http://www.nigmanoname.com/prodex.html#dead items builden, så har man to forskjellige "sko" med piler og D R, hva skal det bety? Regner med at det er enten eller? Men D eller R står vel for noe?

 

Også har du ikonene for hvilken lane heroen passer best i, grønn og rød skjønner jeg, men det gule ikonet med = i seg er jeg litt mer usikker på, betyr det noe ala "kan funke greit, men ikke helt optimalt" eller noe?

 

 

Det står nok "OR" der og ikke "DR", selv om det kan se sånn ut.

 

ja dæven, ga litt mer menig da ja, hehe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke sett den før! Den var bare helt fantastisk!

 

Liker protip på pebbles: "Your Combo deals the most damage when you use stalagmites first, then use chuck immediately afterwards. Trust me on this one!"

 

Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har prøvd å overbevise dårlige Pebbles-spillere om akkurat dette!

 

Spilte Pebbles som min 3. eller 4. hero ever i HoN og slet med det samme mye pga av at på Stalagmites sin skill description står det først noe sånn som "Deals double damage on enemies affected by chuck" så lenger ned i samme skill description står det "Using stalagmites > chuck ensures the most damaging combo". Det absolutt motsatte i samme skill description. Det er slike ting som virkerlig får meg til å klikke når jeg prøver å lære meg HoN nå. :)

 

Greit at HoN virker veldig mye mer hardcore enn League of Legends da spillet går 2-3 ganger raskere og mange heroes kan instakille deg før du i hele tatt ser hva som skjedde, men jeg føler et veldig behov for å "fikse" interfacet for å bedre oversikten min over hva som foregår når jeg spiller. Håper det går an med mods eller lignende.

 

F.eks så prøvde jeg å slå av "player specifics colors" i options i håp om at jeg ville få f.eks rødt og blått på minimapet, men dette hadde ingen virkning på noe. Jeg synes shroud of darkness også er veldig vanskelig å se så jeg har ingen map control. Det er vanskelig å se hvem som er fiender og venner på minimap og på skjermen i kamper. Ofte løper jeg inn i 3 fiender da jeg trodde det var 2v2. :p

Lenke til kommentar

Har ikke sett den før! Den var bare helt fantastisk!

 

Liker protip på pebbles: "Your Combo deals the most damage when you use stalagmites first, then use chuck immediately afterwards. Trust me on this one!"

 

Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har prøvd å overbevise dårlige Pebbles-spillere om akkurat dette!

 

Spilte Pebbles som min 3. eller 4. hero ever i HoN og slet med det samme mye pga av at på Stalagmites sin skill description står det først noe sånn som "Deals double damage on enemies affected by chuck" så lenger ned i samme skill description står det "Using stalagmites > chuck ensures the most damaging combo". Det absolutt motsatte i samme skill description. Det er slike ting som virkerlig får meg til å klikke når jeg prøver å lære meg HoN nå. :)

 

Greit at HoN virker veldig mye mer hardcore enn League of Legends da spillet går 2-3 ganger raskere og mange heroes kan instakille deg før du i hele tatt ser hva som skjedde, men jeg føler et veldig behov for å "fikse" interfacet for å bedre oversikten min over hva som foregår når jeg spiller. Håper det går an med mods eller lignende.

 

F.eks så prøvde jeg å slå av "player specifics colors" i options i håp om at jeg ville få f.eks rødt og blått på minimapet, men dette hadde ingen virkning på noe. Jeg synes shroud of darkness også er veldig vanskelig å se så jeg har ingen map control. Det er vanskelig å se hvem som er fiender og venner på minimap og på skjermen i kamper. Ofte løper jeg inn i 3 fiender da jeg trodde det var 2v2. :p

her er en del mods som gjør forskjellige ting, f.eks endre litt på UI osv.

http://www.allthingshon.com/articles/hon-top-modifications

Lenke til kommentar

Angående Pebbles combo:

 

 

Stalagmites gjør damage over flere ticks, dette er synlig ingame. Skill description sire at Stalagmites gjør dobbel damage på enemies påvirket av chuck (altså fiender i lufta). Meningen med comboen er å sørge for at motstanderen er i lufta for hvert damagetick fra Stalagmites. Folk har gjort matematikken: stalagmites->chuck gjør omtrent 80 mer damage enn chuck-stalagmites.

Lenke til kommentar

Som default så er jo alle fiender røde på kartet og alle venner grønn

 

Det er de ikke for meg og kompisen min som nettopp innstallerte spillet helt fresh. "Player specific colors" var skrudd på som default, men som sagt så virket det ikke som den optionen gjorde noe.

 

Takk for modlista. Skal se om jeg får gjort litt med tingene som irriterer meg før jeg spiller neste gang. :)

 

Altså, slik det er på bildet her er det ikke hos oss:

MiniUI_620w.jpg

 

Må bare finne ut hvorfor det ikke er rødt og grønt hos oss da...

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen alle sammen, men konklusjonen ble at vi ikke klarer spille HoN. :)

 

Fikk med en del mods og styr fikset en del ting, men det var ikke nok. :p

 

Jeg liker at det er en klart høyere skill cap i HoN enn i League of Legends med trær man kan gjemme seg blant, rive ned osv, mye større brett, mer å gjøre, mer avanserte items og skills, mye mer varierte champions osv. osv.

 

Men det er håpløst å finne seg games. Matchmakinga tar alt for lang tid og har bare fungert i sånn 3-4 av 20+ tilfeller for oss. Enten feiler den helt, klienten låser seg eller man får beskjed om man ble disconnecta fra gamet. Og de få gangene man kommer inn så klikker folk mentalt fordi man er en noob som brukte matchmaking og ikke joinet public games.

 

Så prøver man å joine public games, men der er det bare 10-20 å velge mellom og nesten alltid blir man autobalanca på hvert sitt lag fordi hosten er tilbakestående og tross i at gamet heter "Only retarded, crippled noobs with no knowledge of the game whatsoever" så klikker folk mentalt når man faktisk er noob.

 

Læringskurven er astronomisk. Dette hadde vært greit for meg hadde det ikke vært for at mye av det skyldes meningsløse ting som håpløst avanserte item og skill descriptions tross i at itemen/skillen har en helt basic effekt. Og interfacet er et lappeteppe uten like og et kapittel i seg selv. Her tror jeg de hadde fflere spillere om de hadde investert i en interface/usability designer. Det er tydelig at dette spillet ble lagd for de som kommer fra Warcraft 3 moden og ikke for nye spillere. :)

 

Jeg smører meg heller med tålmodighet til Dota 2 da jeg ser for meg at Valve allerede har gjort kål på de fleste av disse problemene.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Merkelig at du har hatt så mye problemer. Det med matchmakinga, så blir man disconnected når noen i gamet ditt ikke joiner fordi de timer ut eller avbryter elns. Men skjer aldri veldig ofte til meg, får et game innen 1.5min fra jeg joiner queue og 9/10 ganger blir jeg ikke disconnected.

 

Public games, om du spiller sammen med noen så må du be hosten om å låse dere, slik at auto balance ikke plasserer dere på forskjellige lag. No stat games er ganske fine i starten, mindre ofte at folk klager der, greit for å sjekke ut heroes og items i allefall, men ender ofte opp med at folk forlater spillet tho fordi det ikke er noen straff.

 

Og ja folk klager å syter som bare det:P For min del ignorerte jeg det bare, alle må starte noen plass. Det har ikke så veldig mye med spillet å gjøre tho, det er community som blir sånn pga av at en enkelt person basicly kan tape en hel kamp for 4 andre. Tviler på det kommer til å endre seg med Dota 2 da for det første blir det mange av samme folka som spiller hon og dota, og de endrer ikke noe kjerne gameplay så en person vil fremdeles kunne ødelegge for alle.

 

Læringskurven er ganske så bratt i starten ja, siden man må vite hva 4 abilitys for 80 forskjellige heroes gjør. Og dette tar litt tid å lære. I tillegg til items, men items er fint å leke litt med i practice mode for å se hva alle gjør. Items er ikke så veldig komplisert egentlig, men er værre å vite hvilke items man bør kjøpe på forskjellige heros. For det er det veldig greit å bare følge en guide blindt i starten. Feks Prodex

 

Interfacet kan jeg ikke si meg enig med deg om, jeg synes det er helt greit og har aldri lagt merke til noe spesielt dårlig med det.

 

Jeg spilte aldri dota eller noe slikt, så startet rett på HoN og vet derfor godt at læringskurven i starten er ganske hard. Jeg så på en del streams av kamper å lærte veldig mye av det feks http://honcast.com/ og http://www.gamereplays.org/heroesofnewerth/ det var veldig nyttig i starten(og enda for den del:P). Folk rager og kommer til å rage lenge etter at man ikke er noob lengre også, men blir veldig god på å ignorere det etterhvert :D

Lenke til kommentar

Så lenge ikke du har ekstremt forskjellig MMR fra kompisen din burde ikke matchmaking ta særlig mye tid. Så fremt dere ikke kun spiller banning draft, eller en annen odditet.

 

Angående autobalance er det helt klart at man skal bruke AB, ellers blir det unfair. Be host om "locks", så går det greit.

 

Med tanke på at du liker at spillet har en høyere skillcap en LoL, blir det litt tåpelig å klage på en brattere læringskurve. Det er mer å lære, og det blir litt vanskeligere. Se på diverse guides, gå i pratice mode, se på prodex og ignorer haterne, så burde du lære relativt raskt.

 

Men for all del, hvis du ikke vil spille HoN skal jeg ikke tvinge deg, men du går glipp av noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...