Gå til innhold

Den store eller lille Lego-tråden


KKake

Anbefalte innlegg

Se verdens høyeste legotårn - VG

Beviser vel det at lego er solid. Tør nesten ikke tenke på hvor mye de nederste brikkene bærer.

 

http://www.julianaheng.com/lego-1992-black-knights-castle-6086-review-and-for-sale/

 

Husker stemninga når jeg fikk den på julaften i 92' :love:

 

den hadde jeg også :new_woot: , fant bruksanvisningen i vinter og tenkte å se om jeg fikk bygd den opp, men fant jo selvsagt ikke igjen brettet da. og et nytt koster utrolig nok altfor mye penger..

 

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=2552px6

Billigste var for 18 kroner + frakt fra Skottland. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette romskipet var min stolthet da jeg var liten. :love:

 

Tror jeg fikk det rundt 1980. Bitene ligger hos mamma men bruksanvisningen har nok gått tapt. Jeg fant den uansett på nett og bygde skipet sammen med sneipen for snart to år siden. Rart med det men for en liten gutt så er pappas gamle lego fortsatt tøffe saker. :D

post-57415-0-43160400-1302693513_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Eg eksperimenterte mykje med GBC (great ball contraption) når eg var 11-12 (5-4 år sidan), og laga ein funksjonell med tre modular. Hadde/har 100 fotballar frå bricklink også :D.

Etter det dabba det litt av med lego, men på fredag tok mor mi og systra mi ned all legoen frå loftet for å byggje harry potter-lego. Eg fekk grusomt lyst til å prøve litt meir på GBC, med større teknisk innsikt enn for 5 år sidan :p Har NXT, RCX og Power Functions frå bulldozeren. Til saman 11 motorar, men minst 2 er øydelagde/borte vekk :(

Lenke til kommentar

noen som vet om det er mulig å få kjøpt bare motorsykkelen som er i denne pakken? fargen har ingenting å si når jeg skal bruke den til å se hvordan delene ser ut og ta mål. skal bruke det til å lage en 3D modell av den(og noe mer)

 

hvis man ikke får kjøpt den separert hadde det vært kjekt om noen vet om en bra butikk i Oslo som selger mye lego og kan ha den. hvis noen vet om noen andre motorsykkler som er nesten lik er det bare å si ifra, men den politimotorsykklen som selges separert vil ikke funke. må være en "vanlig" motorsykkel

 

Takker for hjelp :D

Lenke til kommentar

noen som vet om det er mulig å få kjøpt bare motorsykkelen som er i denne pakken? fargen har ingenting å si når jeg skal bruke den til å se hvordan delene ser ut og ta mål. skal bruke det til å lage en 3D modell av den(og noe mer)

 

hvis man ikke får kjøpt den separert hadde det vært kjekt om noen vet om en bra butikk i Oslo som selger mye lego og kan ha den. hvis noen vet om noen andre motorsykkler som er nesten lik er det bare å si ifra, men den politimotorsykklen som selges separert vil ikke funke. må være en "vanlig" motorsykkel

 

Takker for hjelp :D

 

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=50860c01

Antar det er rett? ;)

Lenke til kommentar

 

noen som vet om det er mulig å få kjøpt bare motorsykkelen som er i denne pakken? fargen har ingenting å si når jeg skal bruke den til å se hvordan delene ser ut og ta mål. skal bruke det til å lage en 3D modell av den(og noe mer)

 

hvis man ikke får kjøpt den separert hadde det vært kjekt om noen vet om en bra butikk i Oslo som selger mye lego og kan ha den. hvis noen vet om noen andre motorsykkler som er nesten lik er det bare å si ifra, men den politimotorsykklen som selges separert vil ikke funke. må være en "vanlig" motorsykkel

 

Takker for hjelp :D

 

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=50860c01

Antar det er rett? ;)

 

 

 

ja, men er det mulig å få tak i den i en butikk? :)

Lenke til kommentar

 

noen som vet om det er mulig å få kjøpt bare motorsykkelen som er i denne pakken? fargen har ingenting å si når jeg skal bruke den til å se hvordan delene ser ut og ta mål. skal bruke det til å lage en 3D modell av den(og noe mer)

 

hvis man ikke får kjøpt den separert hadde det vært kjekt om noen vet om en bra butikk i Oslo som selger mye lego og kan ha den. hvis noen vet om noen andre motorsykkler som er nesten lik er det bare å si ifra, men den politimotorsykklen som selges separert vil ikke funke. må være en "vanlig" motorsykkel

 

Takker for hjelp :D

 

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=50860c01

Antar det er rett? ;)

 

 

 

ja, men er det mulig å få tak i den i en butikk? :)

 

Med mindre du vil kjøpe et helt sett, er det svært tvilsomt. Det er vel noen(tror kun en i Norge) butikker som selger løse klosser, men da er det stort sett orginale firkantede klosser, vinduer, dører og slik de selger. Jeg har hvertfall aldri hørt om at de selger motorsykler i løsvekt.

Lenke til kommentar

Jepp, den åpnet nylig i Kongens Gate (rett ut fra karl johan). De har en utrolig mengde legosett, mere sjeldne og gamle Star Wars sett som f.eks.

Millennium falcon ultimate coll. edition (9000,-) og Death Star ultimate coll. (5000,-) og endel andre vintage sett.

Alt for dyrt, men man kan hvertfall se og ta på de gigantiske boksene og ønske..

 

Pluss en stor hylle med løse klosser. Outland er egentlig en tegneserie/manga/nerdebok butikk som har holdt på i et par tiår på Oslo S, med et par filialer. Så flere idebøker om lego der også når jeg var innom for et par uker siden. Er veldig lite på nettsiden outland.no ift innholdet i butikkene, som er SVÆRE lokaler.

 

De har også alt av brettspill og rollespillbøker og utstyr.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...