Gå til innhold

Bør lakrispiper forbys?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har ikke framstilt saken som om det var riktig å innføre forbudet, har ikke fremstilt noen sak. Eg bare kritiserer din fremstilling. Du argumenterer som om den delen av forbudet var ment på voksne, noe eg tviler på det er. Når du koker ned saken slik blir det direkte feil. Det er ikke godteriet , det er formen på det, og ikke for å få folk til å slutte å røyke, men at de ikke skal begynne.

 

Er ikke argumentene mot denne saken gode nok i seg selv slik at det blir unødvendig fremstille slik? Eg mener at skulle det være hold i dette så må jo det samme gjelde for lekevåpen foreksempel.

 

Det har ikke vært meningen å fremstille det slik, i den første posten min sto det "det kan nærmest virke som en intelligensfornærmelse å antyde at folk begynner å røyke fordi de likte smaken av en lakrispipe de spiste en gang.", noe jeg synes antyder at selv om folk spiser lakrispiper som barn, begynner de ikke å røyke som voksne. Altså, forbudet er rettet mot barn, men barna begynner ikke å røyke før de blir voksne.

 

Men er det slik at vi egentlig er helt enige om at dette er et meningsløst forbud? Isåfall har jeg misforstått deg fullstendig.

Lenke til kommentar

Om folket mener ...hm, ...om flertallet av folket , hmm, om flertallet av politikerne på Stortinget mener .... hmm om partilederne, av partiene som har flertall på Stortinget, har gitt sine parlamentarikere beskjed om hva de må mene om lakrispiper og denne mening er at lakrispiper er skadelige ... vel da er det vel soleklart at folkemeningen må avgjøre dette til felles beste.

 

Vi får være takknemlige for at Norge har ett Demokrati, og ikke ett diktatur :)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...