Gå til innhold

Bør lakrispiper forbys?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det "greit" at lakrispiper forbys? Selvfølgelig er det ikke det! På hvilken måte skader det andre at du kjøper en lakrispipe? Nei nå har jeg hørt om så mange dumme sosialister i det siste at dette kom ikke som noen overraskelse. Bare nok et tegn på at fascimen er på fremmarsj i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er det "greit" at lakrispiper forbys? Selvfølgelig er det ikke det! På hvilken måte skader det andre at du kjøper en lakrispipe? Nei nå har jeg hørt om så mange dumme sosialister i det siste at dette kom ikke som noen overraskelse. Bare nok et tegn på at fascimen er på fremmarsj i Norge.

 

er vi litt kapitalist-liberalistisk i dag kanskje?

 

"oh nei, tobakken må stå inne i et skap! se opp værden, hitler-jens kommer for å undertrykke dere!"

Lenke til kommentar
Er det "greit" at lakrispiper forbys? Selvfølgelig er det ikke det! På hvilken måte skader det andre at du kjøper en lakrispipe? Nei nå har jeg hørt om så mange dumme sosialister i det siste at dette kom ikke som noen overraskelse. Bare nok et tegn på at fascimen er på fremmarsj i Norge.

 

er vi litt kapitalist-liberalistisk i dag kanskje?

 

"oh nei, tobakken må stå inne i et skap! se opp værden, hitler-jens kommer for å undertrykke dere!"

Du er visst en skikkelig smarting du. Men la meg hjelpe deg litt på vei til å utnytte den fantastiske hjernen din. Hva innebærer det å lage et sånn forbud? Det må først og fremst skrives ned i loven. Videre må enhver butikk eier sette seg inn i denne loven. Alle som skal produsere noe må passe på at de ikke designer noe som kan forbindes med tobakk. Videre må vi stadig rykke ut og skjekke at ingen butikker bryter disse reglene. Dersom noen likevel bryter dem må dette oppfølges. Sånn helt rent bortsett fra det faktum at det er umoralskt å nekte butikker å selge lakris koster dette en hel masse penger å gjennomføre i praksis. Disse pengene utgjør etterhvert ganske så mye ettersom slike regler blir stadig flere. Vi ser en tydelig trend der unødvendige regler innføres, alt skal reguleres analyseres. Med tanke på at skattepengene drives ut ved hjelp av vold er dette en voldsom fascistisk trend der individet stadig blir gjort mindre verdt. Selv om dette kan virke som en liten ting for deg kan det bli mange penger i praksis, og med nok slike reguleringer ser vi resultatet. I dag betaler vi 60 milliarder for skjemaveldet, 160 milliarder forsvinner i effektivitetstap, dvs et tap på over 220 milliarder. Nok til å fjerne fattigdommen i flere mindre uland. Noe å tenke på neste gang du krever at marsipangrisene gjemmes bak disken så ikke folk skal bli feite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er det "greit" at lakrispiper forbys? Selvfølgelig er det ikke det! På hvilken måte skader det andre at du kjøper en lakrispipe? Nei nå har jeg hørt om så mange dumme sosialister i det siste at dette kom ikke som noen overraskelse. Bare nok et tegn på at fascimen er på fremmarsj i Norge.

 

Elsker at uopplyste sjeler på begge sider av den politiske skalaen bruker skjellsordet fascist om den andre ytterkanten

Lenke til kommentar
Er det "greit" at lakrispiper forbys? Selvfølgelig er det ikke det! På hvilken måte skader det andre at du kjøper en lakrispipe? Nei nå har jeg hørt om så mange dumme sosialister i det siste at dette kom ikke som noen overraskelse. Bare nok et tegn på at fascimen er på fremmarsj i Norge.

 

Elsker at uopplyste sjeler på begge sider av den politiske skalaen bruker skjellsordet fascist om den andre ytterkanten

Fascisme er tvungen enhet, eller kollektivisme satt i system som politisk ideologi. Det er en statsform hvor alle tvinges med statens voldsmidler til å leve i henhold til et bestemt verdisyn. "Alle skal med, ingen slipper unna."

 

Prøv igjen...

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit med restriksjoner på tobakksvarer og jeg er forbruker av slike selv. Jeg synes generelt at det er idiotisk med slike forslag, men på den annen side, så ser jeg ingen grunn til at godterier skal selges som sigaretter og piper. Det er ingen grunn til å oppfordre barn til å røyke. Jeg angrer som en hund på at jeg en gang begynte, nå har jeg heldigvis klart å slutte. Godterier som oppfordrer unger til å røyke har jeg ikke noe til overs for.

 

Lag heller lakrishammer, lakrisøks eller lakrisstenger. Røyking er ikke kult og røyking er ikke noe for barn. Det er ingen grunn til å lære barn at slikt er gøy.

Lenke til kommentar
Du er altså ikke for sykkertøy-heroinsprøyter? :!:

Hahaha! :rofl:

 

Nei, jeg er faktisk ikke det. Jeg ser ingen grunn til å oppfordre unger til å begynne med tobakksprodukter og jeg ser heller ingen andre grunner enn nettopp det til å utforme godterier som tobakksprodukter. Lakris trenger faktisk ikke formes som et tobakksprodukt for å selge. Panda- og pingvinlakris er meget gode eksempler på dette - et annet er Pepe.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg bryr meg, men synes det er litt dramatisk. Og en lov som tilsier at vi er idioter hele gjengen, da vi ikke kan ta ansvar nok selv til å velge å kjøpe en pipe laget av lakris. Ser hvor populært pipe er, så de oppfordrer virkelig folk til å begynne å røyke.

Er jo snus så er den nye "røyken".

Kjøper dere virkelig godteri pga det er kult? Kan jeg foreslå å drite i hva som er kult eller ikke. Kjøp det som smaker godt, selv om det er uuukult. Dere vil ikke angre. :p

 

Warz: Er det ikke en mildt form slik samfunnet fungerer i dag?

Lenke til kommentar

Dette er et av de mest tøvete forbudene jeg har sett, og det er egentlig ikke annet å gjøre enn å registrere at det i staten også kan herske irrasjonelt hysteri på grensen til det komiske.

 

Det som imidlertid er litt underlig, er at man nå går lenger enn man gjorde under den verste avholdsfanatismen (man forbød jo ikke vørterøl og ingefærøl).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda hvor tullete dette forslaget fremstår så er det noe sannhet i det. Man må ha en holdningsendring hos barn og ungdom. 99% av de som begynner å røyke gjør det for å være kul/ikke falle utenfor etc. Vi må finne ut hva som gjør at røyk er kult og eleminere dette elementet. Kansje er det liksomrøyker fra barndommen som gjør at ungdommer synes røyk er kult. Ikke vet jeg, men det er ett eller annet som er galt når røyking blir ansett som kult selv om det bare er negative sider ved det.

Lenke til kommentar

WaterMarked: Stemmer nok det ja.

 

aluxez: De fleste som røyker begynner i tenårene. Dette er i en periode der gruppepresset er på sitt aller verste. Mange føler at de blir nødt til å gjøre enkelte ting for å passe inn i gruppen. Dersom alle vennene røyker er det lett å begynne selv. Ofte blir det å være "kul" assosiert med å være rampete og det blir ofte dannet miljøer der røyking inngår som en viktig ingrediens for å være kul.

 

For å eleminere problemet bør vi kvitte oss med gruppe mentaliteten/presset som oppstår i denne alderen. Som vi vet skapes denne mentaliteten på den offentlige skolen og det er nettopp her problemet ligger. Hva som bør gjøres skal jeg ikke gå inn på i denne topicen, men problemet hvordan skolen fungerer.

Lenke til kommentar
WaterMarked: Stemmer nok det ja.

 

aluxez: De fleste som røyker begynner i tenårene. Dette er i en periode der gruppepresset er på sitt aller verste. Mange føler at de blir nødt til å gjøre enkelte ting for å passe inn i gruppen. Dersom alle vennene røyker er det lett å begynne selv. Ofte blir det å være "kul" assosiert med å være rampete og det blir ofte dannet miljøer der røyking inngår som en viktig ingrediens for å være kul.

 

For å eleminere problemet bør vi kvitte oss med gruppe mentaliteten/presset som oppstår i denne alderen. Som vi vet skapes denne mentaliteten på den offentlige skolen og det er nettopp her problemet ligger. Hva som bør gjøres skal jeg ikke gå inn på i denne topicen, men problemet hvordan skolen fungerer.

HÆ? Skal man avskaffe gruppepress? Hvordan skal man gjøre det? Latterlig.

 

Man kan fjerne kulheten fra å røyke, da vil nesten ingen begynne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...