Gå til innhold

Hva er din største spillskuffelse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nr.1 er uten tvil Final Fantasy 8. Et bra spill, men etter utrolige FF6 og FF7 var forventningene enorme, og skuffelsen stor da det viste seg å ha en betydelig mer klisjéfull og enkel historie enn disse.

 

Nr.2 er Final Fantasy 10 som etter min mening er det dårligste spillet i hovedserien. Ekstremt skuffende da forventningene til FF på PS2 var enorme; ikke minst etter å ha sett bilder av grafikken som var betydelig bedre enn tidligere. Lange kjedelige filmer hele tiden, så å si fullstendig linært og minimalt med utforskning. Samtidig hatet jeg det undervannsspillet; blitzball(?) - hater generelt svømming i spill.

 

Nr.3 må være Broken Sword 3. Broken Sword 1 og 2 er to av mine absolutte favorittspill, og gleden var stor da en treer ble annonsert. Skuffelsen var enorm da spennende gåter og mysterier var byttet ut med kassedyttepussels. Et elendig spill.

 

Nr.4 må være Escape for Monkey Island. 1-3 er fantastiske; og det ble bare bedre og bedre. Så kom fireren der alle karakterene så ut som billige tredukker og 50% av spillet handlet om å sloss mot aper via apefornærmelser... OK spill, men når ikke forfølgerne til knærene en gang. Gedigen skuffelse.

 

Nr.5 må være Zelda 2. Forventningene var ekstreme. Spillet var alt for vanskelig og langt fra like moro som forfølgeren. Milevis unna de beste eventyrspillene på NES.

 

Må presisere at dette er langt fra de dårligste spillene jeg har spilt, dog de som antagelig har skuffet meg mest (men gikk litt fort).

Endret av P1ay
Lenke til kommentar

0. The burning crusader - Føltes som å starte fra lvl 1 igjen.

 

1. Black & white - stor hype som skapte et helt annet inntrykk av spillet.

 

2. C&C Tiberian wars - lite nyskapende, bleknet ved siden av supreme commander.

 

3. Perfekt dark zero - hadde ikke store forventninger til denne, men ble skuffet siden det var midt første 360 spill.

 

4. 3D sonic - Fungerte ikke

 

5. Mario 64 - Fan av den gammle mario, synes mario 64 forandret for mye på oppskriften.

Endret av Oas3k
Lenke til kommentar
PES 6 var skuffende ! Holder meg til fifa.

8647625[/snapback]

Synes også PES 6 var skuffende pga lagnavnene og ligasystemet, men synes fortsatt det er bedre en fifa.

 

Min største skuffelse er garantert Guilodwars: Nightfall. Hadde enorme forventninger når jeg kjøpte dette til meg self for nesten et år siden, men synes det rett og slett var kjedelig.

Lenke til kommentar
Oblivion og Wow+The burning crusade

Ditto. Oblivion var ikkje dårleg, berre mykje dårlegare enn eg hadde forventa. Wow var berre gørr (men skapte utruleg rare surrealistiske samtalar i klassen min som var interesant å høyra på)

 

Black and white er einaste spelet eg har blitt skuffa over utan å vera førehandinntatt. Spelet lova heile tida at "Jadå, so snart du får eit giganttempel og eit dyr med iq på 260 kan du begynna å kasta på folk igjen", men eg skjønte etter to veker at det aldri ville skje, og uansett var ikkje det å kasta på folk so morro likevel.

 

Ellers kan eg nemna Warrior Kings og Project Earth.

Lenke til kommentar

Får utrolig lyst til å si TES:Oblivion, og det gjør jeg.

 

Kan vel si jeg holdt meg oppdatert på siden, og forumet rundt 1 år. Var helt opphengt! "Dette kommer til å bli det beste spillet noensinne!".

 

Kommer det ut i butikken, jeg løper og kjøper. 2-3 dager = kjedelig.

Ble utrolig ensformet etter hvert og spillet var ikke bugg fri som var lovet.

Lenke til kommentar

C&C Renegade : Hadde potensiale til å bli bra. men endte som noe av det dårligste jeg noen gang har prøvd.

 

S.T.A.L.K.E.R : Jeg likte spillet de første timene, men så ble jeg for lei av buggs, krash, og at verden virket mer linær enn jeg hadde fått inntrykk av at den skulle være.

 

ArmA : hva kan jeg si. Installerte spillet, prøvde det en gang. men gadd aldri starte det igjen.

 

Guildwars (nightfall) : Hadde hørt mye bra om det og så frem til noe nytt å spille. Men virket nesten som en dårlig Diablo 2 klone, bare at folk møtes i byer og ikke i en chat-hub først. Kanskje det bare ikke passet for meg men jeg ble veldig skuffet.

 

 

Er disse jeg kommer på nå. Lista er sikkert lengre om jeg legger til eldre spill men skuffelser er egentlig ikke noe jeg orker å tenke tilbake på.

 

Edit:

 

Oblivion (husket det etter å ha lest litt opp) : Forgjengerene var bra og hadde store forventninger mens jeg installerte dritten. Virket bra helt til spillet startet. Problemene i spillet ble for mye for meg. Permastunna av de dårligste monstrene. Tider med mye hakking. Nok et spill jeg spilte noen timer så aldri igjen.

Endret av Freud
Lenke til kommentar

Halo.. Etter å ha hørt alle bable om hvor bra denne serien er og etter å ha sett de kule nye Halo 3 videoene som ble sluppet, måtte jeg bare kjøpe 1 og 2 for å spille gjennom de før Halo 3 kom til høsten. Men dette var neimen meg ikke verdt kjøpene, det var helt ordinære spill som blir overgått av en drøss med andre spill. Spillene er stappfulle av lange ensformige korridorer (spesielt Halo 2), og jeg sitter nå sliter meg igjennom 2'ern for å bli ferdig noe det virker som man aldri blir på slutten der. Jeg vil si at Halo 1 var bedre enn Halo 2.

 

En annen skuffelse er Final Fantasy XII. Det er etter min mening ikke Final Fantasy i det hele tatt, historien og kampsystemet.. Jeg liker ingen av delene. Jeg har alltid vært en STOR Final Fantasy-fan og har alle spillene i serien (ikke XI), men det her var en gedigen skuffelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...