Gå til innhold

Artikkel: Norges billigste nettbutikk er kåret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utvalget av produkter er lite (20) og jeg vet fra prisguiden at det varierer veldig hvilke nettbutikker som er billigst på et produkt. Resultatet av en slik test er dermed ganske tilfeldig og gir store variasjoner ut i fra hvilke produkter som velges.

 

Heldigvis kan vi sjekke prisguiden og dermed få en prisliste som er spesielt tilpasset vår personlige handleliste, ikke bare en liste på 20 produkter som kanskje ikke er særlig relevant for oss.

Eg støttar denne. Ti ulike handlekorger kunne fort gje ti ulike resultat, alt etter varesamansetjinga.

Lenke til kommentar
Dustin Home vinner overlegent hos meg pga de har gratis frakt til alle studenter! :D Det er faen meg genialt!

Seriøst?! Jeg har en bestilling inne hos komplett fra helgetilbudet, men frakten svir, den ligger på 360 kr (!). Jeg hadde tenkt å bestille noe fra Dustin i tillegg en gang før jul, så spørs om jeg ikke gjør et lite regnestykke for å se om jeg tjener på å avbestille fra komplett og gå 100% for Dustin i stede for.

Lenke til kommentar

Jeg handler temmelig konsekvent der det er billigst. Unntaket er Pixmania fordi de ligger i froskeland. Før gikk det mye på komplett, men det er snart to år siden jeg har kjøpt noe der pga pris. Den siste tiden er det Dustin, Netshop og Amentio som har fått flest salg hos meg. Dustin er de eneste jeg har måtte reklamert fra, men det var så smertefritt at det gikk som en lek. Slapp til og med å sende det defekte produktet i retur :)

Lenke til kommentar

Dustins kundeservice, utbud og hjemmeside er helt i topp.

 

De ligger i en helt annen klasse en PCkiosken, Amentio, PCexpress, PixMania, Multicom og andre "Rema 1000-lignende" webshopper. At en så bra aktør ligger i topp prismessing er meget imponerende og veldig gode nyheter på det norske markedet!

 

Komplett, NetShop og PS er selvfølgelig også bra alternativer. Men komplett har blitt litt for dyre og deres hjemmeside meget dårligere, mens PS.no (som jeg ga terningkast 6 i omtale på prisguide.no grunnet bra service en gang i tiden) har skuffet meg VELDIG på det område to ganger på raken.

 

Ja, jeg bestiller mye mye duppeditter på nett jeg....

 

//LD

Lenke til kommentar
Blir dårlig stemning hos Amentio nå, da de alltid skal få fram at de er billigste nettbutikk. (et par måneder gammelt videointervju på dn.no)

Ikke billigst og kundeservicen har jo vært elendig så da det de ikke så mye lengre. Bare en helt vanlig nettbutikk.

Har hatt 3 reklamasjoner hos Amentio, alle har blitt ordnet raskt og effektivt :yes:

Lenke til kommentar
som folk sier:

 

Pixmania = :wallbash:

 

handlet der 1 gang, aldri igjen... nesten verre kundeservice en Apple..

 

 

ellers burde ikke nettbutikker med mindre en 15 av de 20 varene telles med

For å si det slik, det kan ikke kalles kundeservice. har en sak gående nå med dem, kan derfor ikke klage så høyt enda...

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke dustin godkjent som norsk butikk? De har norsk avdeling med norske ansatte, men felles lager med sin svenske butikk, noe som igjen er med på å presse ned prisene, da dustinhome i sverige er omtrent som komplett er i norge med tanke på markedsandeler.

 

De opererer også med en fin frakt ordning etter min mening. Om man ikke er student, og får frakten gratis.

 

Grunnkostnaden for frakt er 99 kr pr ordre som leveres med post. For gods som leveres på pall (plasma-TV, LCD-TV etc.) debiteres 499 kr.

 

Jeg er uansett enig i at det er en kjempebutikk, og at de fortjener plassen sin per i dag. De har også endel varer de andre butikkene i norge ikke har, som også er veldig positivt. Begynner å bli lei av å finne akkurat det samme utvalget uansett hvilken nettbutikk man velger (med noen unntak).

Lenke til kommentar

Handle også oftes der totalen bli billigst, men...

 

Handlet mye på komplett før, men mye pga pris i senere tid så er andre blitt valgt på mange produkter.

Pixmania har jeg til dags dato ikke brukt, pga alt negativt jeg har hørt og lest om dem. Netshop er jeg også blitt litt forsiktig med, går mye pga mot varer som kan komme til å bli reklamasjon på. Men andre varer har jeg handla der en del.

Dustin har jeg ikke prøvd enda, men det vil nok skje trolig neste gang.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...