Gå til innhold

Artikkel: Norges billigste nettbutikk er kåret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis dere skal ta med pixmania kan dere godt ta med flere utenlandske nettbutikker som sender til Norge. Er det noen plass jeg kan finne et godt svar på hvorfor pixmania er med?

 

Hei!

 

Kriteriet vi bruker for at en nettbutikk skal være med er at butikken skal henvende seg til norske kunder. Kriteriene er mer eller mindre de samme som loverket benytter ifh. til hvilke nettbutikker som faller under angreretten. Det betyr i korte trekk at nettsiden er lagt opp med det norske språket og at man har muligheten til å få svar på henvendelser via det samme språket. Prisene skal også være oppgitt i NOK. Av den grunn kommer både Pixmania og Dustin med i denne pristesten, selv om de holder til i utlandet. Hvis det er slik at vi ikke har tatt med en butikk som egentlig hører hjemme her, så tips oss gjerne ([email protected])

Lenke til kommentar

Jeg mener det at pixmania burde fjernes helt fra prisguiden og denne testen da det tar dem et år å sende en tv. En kompis bestilte TV derfra og han måtte vente et år med å få den. Han prøvde å heve kjøpet etter en måned men de sa det at han først måtte returnere varen som de ikke sendte før 11 måndter senere. Det får vere måte på hva man skal tåle og hva man kan la en butikk holde på med.

Lenke til kommentar

Utvalget av produkter er lite (20) og jeg vet fra prisguiden at det varierer veldig hvilke nettbutikker som er billigst på et produkt. Resultatet av en slik test er dermed ganske tilfeldig og gir store variasjoner ut i fra hvilke produkter som velges.

 

Heldigvis kan vi sjekke prisguiden og dermed få en prisliste som er spesielt tilpasset vår personlige handleliste, ikke bare en liste på 20 produkter som kanskje ikke er særlig relevant for oss.

Lenke til kommentar
Eg prioriterer nettbutikkar med godt omdømme, stor omsetning og god kundeservice. Difor faller Pixmania og Amentio ut. Komplett og Netshop er dei eg handlar mest av, men skal prøve Dustin ein gong.

 

100 kroner forskjell betyr ingenting, god kundeservice er verdt det.

Sjekket dette litt da jeg er nysgjerrig. Tall for 2008.

Amentio Oms: 208mil Res: 1.1mil

Komplett Oms: 2 518 Res: 7,0mil

Netshop Oms: 223 Res: -6,4mil

MPX Oms: 509 Res: 7,5mil

 

Selv har jeg vært fornøyd med Amentio, unntatt sistegang nå som leveringen tok 4 arb.dager mot vanlig 1-2.

Lenke til kommentar
Sjekket dette litt da jeg er nysgjerrig. Tall for 2008.

Amentio Oms: 208mil Res: 1.1mil

Komplett Oms: 2 518 Res: 7,0mil

Netshop Oms: 223 Res: -6,4mil

MPX Oms: 509 Res: 7,5mil

 

Selv har jeg vært fornøyd med Amentio, unntatt sistegang nå som leveringen tok 4 arb.dager mot vanlig 1-2.

Er dette noe å være bekymret for? Netshop er favorittnettbutikken :(

Lenke til kommentar

Sjekket for morro skyld to tilfeldige varer fra pristesten.pdf

 

- Sapphire Radeon HD 5850 og Seagate Barracuda 7200.11 1.5TB

 

Dustin er ikke billigst på noen av disse, men kommer på en 4-5 plass i prisguiden. (er klar over at man dog må sammenligne over tid)

 

En skal kanskje ikke legge for mye vekt på disse kåringene? Blir nesten som i Frisør-lauget; uansett hvilke frisør du stikker innom her i landet har vedkommene en diplom og førsteplass fra et Norgesmesterskap. Kall det gjerne vandrepokal. :p

Lenke til kommentar
Sjekket dette litt da jeg er nysgjerrig. Tall for 2008.

Amentio Oms: 208mil Res: 1.1mil

Komplett Oms: 2 518 Res: 7,0mil

Netshop Oms: 223 Res: -6,4mil

MPX Oms: 509 Res: 7,5mil

 

Selv har jeg vært fornøyd med Amentio, unntatt sistegang nå som leveringen tok 4 arb.dager mot vanlig 1-2.

Er dette noe å være bekymret for? Netshop er favorittnettbutikken :(

Nei, det er det ikke som jeg kan se. Egenkapital på 27,5 % er bra så ingen alarm hva jeg kan se her.
Lenke til kommentar

Får bare håpe det ikke er et slags pris stunt i startfasen til DustinHome :)

Har Selv tre ordre der, og har vel sendt 15-20 mail. God og hyggelig stemning over mail, toppers kundebehandling og raske svar.

Godt de driver å forandrer litt på oppbyggingen av nettsiden sin. Er vel egentlig det eneste jeg har litt å utsette på så langt.

Lenke til kommentar
Eneste negativt med Dustin er at du må betale 99,- i frakt når du bestiller spill. Skal ikke koste mer enn 25 kroner å sende i brevpost.

De sender riktignok med pakkespor og henteseddel, men synes de burde ha billigere alternativer for småting.

 

Mener å ha fått med meg at de driver å inngår en avtale med posten ;)

Kanskje det kommer et billigere alternativ da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...