Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle av de er av samme kvalitet da...Behøver kanskje å erstatte 2-3 av de, og det regner jeg med at Wenger gjør. Hvem tenkte du på? Bendtner, Sagna, Fabianski, Park og svensken? 1 fast og 2 backup spillere. Er ikke spesielt bekymret over at de drar, med unntak av Fabianski, som jeg synes nesten er på høyde med vår andre polakk. Sagna blir et tap, men han er også gammel, og trengte en erstatter i den nærmeste tid uansett. Han er langt fra uerstattelig.

 

Sett fra en annen synspunkt, så har vi nå mulighet for å beholde "kjernen" og de beste spillerne. Det har jo i en årrekke vært slik at en av de beste forlot oss til fordel for noen andre.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Fab og Sagna må definitivt erstattes. Jeg tror dog ikke Sagna erstattes slik vi tror. Tipper Wenger henter inn en gamling på lån som roterer med Jenkinson.

 

Svensken og Bendtner er det ikke så farlig med. De har knapt spilt. Erstattes av Campbell og Diaby. Vermaelen må vi naturligvis erstatte om om han forsvinner. Helst bør vi ha inn en midtstopper uansett, men tror nok at Miquel blir 4 valg.

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at vi har førsteretten på Fabregas, noe Arsenal skrev under på da de solgte han, og tror at HVIS han kommer tilbake så blir han i klubben ut karrieren. Med så mange skader som vi har hatt så tror jeg det blir positivt med enda en midtbanespiller selv om vi allerede har en solid midtbane.

 

Det jeg virkelig er redd for er at Ramsey blir solgt til f.eks. Bayern eller noe.. Typisk at våre beste spillere blir solgt..

 

Dessuten anser jeg ikke Sagna som et veldig stort tap. Han var god deffansivt, men ganske elendig offansivt og på innlegg. Hvertfall i de kampene jeg har sett han spille.

 

 

Hadde vært deilig om vi hadde hentet Milner eller Jovetic, ikke at sistnevnte er så sannsynlig. Men Milner vil nok ha litt mer spilletid.. I tillegg vet jeg han er sykt god enda og kan jo konverteres til en høyreback. I de få kampene han har spilt har han bidratt til mål City har scoret. Skikkelig arbeidskar som gir 100%.

Endret av Vitex
Lenke til kommentar

 

Det jeg virkelig er redd for er at Ramsey blir solgt til f.eks. Bayern eller noe.. Typisk at våre beste spillere blir solgt..

 

Slapp av. Det skjer ikke.

 

 

Tror ikke jeg heller.

 

 

 

Men hvorfor tror dere Wenger lånte Kallstrøm? Det var fordi vi trengte en DM for å lappe sammen laget til sommeren. Wenger hadde antageligvis allerede i januar planer om å signere en ny deffansiv midtbanespiller.

 

Og hvorfor tror dere Wenger brukte Giroud som spiss til tross for at han spilte dårlig kamp etter kamp? Han kunne brukt Podolski som spiss noe som har vært vellykket tidligere. Det er rett og slett for å få markedsverdien på Giroud opp slik at han kan bli solgt for mer.

Jeg blir ikke overrasket om Giroud blir solgt, men det er strategisk smart å bruke Giroud selv om vi kunne benket han hver match. Det høyner verdien på han.

 

Vi kan vel bruke rundt 120 mill pund men det er realistisk å tro vi blir å bruke mellom 40-60 mill pund.

Mest sannsynlig blir det enten en fransk, tysk eller engelsk spiller vi blir å signere.

Wenger har vært ute etter Khedira før og jeg tror han blir å prøve seg igjen. Vi kan jo håpe på å få Serge Aurier, men det er også mulig Wenger blir å bruke Jenkinson som høyreback og kjøpe en ny midtstopper istedet, som er mest sannsynlig siden Vermelaen antageligvis går til sommeren.

 

Benzema trenger vi ikke da han er akkurat samme typen som Giroud bare med litt bedre teknikk. Dessuten alt for dyr.

Remy var vi interessert i for flere år siden men kjøpte han ikke da. Tror likevell vi kan kjøpe han om vi får han billig.

Bender, Draxler og Drmic er rimelig uaktuell. Hvertfall Drmic.

 

 

Vi blir å kjøpe en ny DM, bare vent og se! Tør vedde på det er førsteprioriteten til Wenger. Mitt tips blir Khedira. Dessuten sa han i januar-vinduet noe som at "Vi trenger ikke angripere, vi har nok av dem"

Endret av Jumper123
Lenke til kommentar

Benzema trenger vi ikke da han er akkurat samme typen som Giroud bare med litt bedre teknikk. Dessuten alt for dyr.

 

At Benzema har de samme ferdighetene som Giroud er jo perfekt. Forskjellen er at Benzema er en mer klinisk goalgetter, raskere og har bedre teknikk, som du nevnte. I tillegg har han spilt med Özil før, noe som kan passe oss bra.

 

Ja, han vil koste mye. Men klassespisser koster... Benzema er kun tilgjengelig om Real kjøper Suarez dog.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Og hvorfor tror dere Wenger brukte Giroud som spiss til tross for at han spilte dårlig kamp etter kamp? Han kunne brukt Podolski som spiss noe som har vært vellykket tidligere. Det er rett og slett for å få markedsverdien på Giroud opp slik at han kan bli solgt for mer.

Jeg blir ikke overrasket om Giroud blir solgt, men det er strategisk smart å bruke Giroud selv om vi kunne benket han hver match. Det høyner verdien på han.

 

Hvor mye Arsenal har du sett? I hvilke kamper har Podolski vært vellykket når han har spilt som spiss? Han har vært en katastrofe på topp de gangene han har fått sjansen og det er ikke uten grunn til at han ikke fikk sjansen når Giroud var ræva. Wenger prioriterte Sanogo fordi han evner å spille spiss i det systemet her. Noe Podolski ikke gjør.

 

Giroud er vår beste spiss. Og grunnen til at Wenger brukte han så mye han kunne (bortsett fra når han måtte droppe han i en periode pga. greiene med kona som gjorde at han ikke var 100% fokusert) er fordi ingen av de andre er i nærheten av å være like god på spissplass som det Giroud er. Podolski er statisk og går konstant inn i rommet hvor Özil, Cazorla og Ramsey opererer. Og Sanogo klarer ikke å score mål.

 

Hvorvidt Giroud forsvinner til sommeren eller ikke forblir en gåte, men Wenger har absolutt ikke spilt han for å øke markedsverdien hans. I så fall ville han vært en idiot. Noe han ikke er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Benzema trenger vi ikke da han er akkurat samme typen som Giroud bare med litt bedre teknikk. Dessuten alt for dyr.

 

At Benzema har de samme ferdighetene som Giroud er jo perfekt. Forskjellen er at Benzema er en mer klinisk goalgetter, raskere og har bedre teknikk, som du nevnte. I tillegg har han spilt med Özil før, noe som kan passe oss bra.

 

Ja, han vil koste mye. Men klassespisser koster... Benzema er kun tilgjengelig om Real kjøper Suarez dog.

 

 

Er det som er greia. Real selger neppe Benzema med mindre de greier å kjøpe en spiss av verdensklasse, som Suarez. Men hadde ikke sagt nei takk til Benzema, han er utrolig dyktig teknisk og har spilt samkjørt fotball med verdensstjener. En erfaring som er fin å ha med den spillestilen Arsenal har.

Lenke til kommentar

Benzema hadde vært perfekt. Bedre på absolutt alt (minus det defensive) kontra Giroud.

 

Han er såpass talentfull at Wenger kunne fått mer ut av han enn det de gjør i Real Madrid. Der er han oppspillspunkt for spillere som Bale og Ronaldo. I Arsenal ville han vært "the main man". Hvis han tilpasser seg ligaen og laget så vil han trolig score 25+ ligamål og ha rundt 10 målgivende. Er utrolig hvor undervurdert Benzema er.

Lenke til kommentar

Benzema undervurdert? Har du sett han spille i kamper mot kjipe / kjedelige lag? Han kan forsvinne helt ut av kampene, i tillegg bommer han på en utrolig stor mengde 100% sjanser av typen åpent mål. Til slutt har han store perioder (2-3 måneder) der han kan være ufattelig dårlig.

 

I form og da spesielt i storkamper er han en av verdens beste spillere. Synd han ikke viser det oftere.

 

Han hadde vært en veldig god signering for Arsenal, men han kommer garantert til å irritere også. Å forvente at man får inn en goalgetter som skal score opp mot 30 mål er i alle fall feil. Mer Bergkamp enn Henry.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Benzema er en klinisk avslutter og det trenger vi sårt: https://www.youtube.com/watch?v=XRam79IG6N4

Både Giroud og Benzema er gode hodespillere og da er vi avhengig av backer som kan legge innlegg. Synes ikke Sagna gjorde det særlig bra den siste tiden så en Serge Aurier + Benzema kan være dødelig.

 

 

Men om Benzema er verdt pengene? Njaa... Hvis vi har pengene er det vel bare å go for it.

Lenke til kommentar

Benzema undervurdert? Har du sett han spille i kamper mot kjipe / kjedelige lag? Han kan forsvinne helt ut av kampene, i tillegg bommer han på en utrolig stor mengde 100% sjanser av typen åpent mål. Til slutt har han store perioder (2-3 måneder) der han kan være ufattelig dårlig.

 

I form og da spesielt i storkamper er han en av verdens beste spillere. Synd han ikke viser det oftere.

 

Han hadde vært en veldig god signering for Arsenal, men han kommer garantert til å irritere også. Å forvente at man får inn en goalgetter som skal score opp mot 30 mål er i alle fall feil. Mer Bergkamp enn Henry.

 

Har sett han spille rimelig mye ja. Både i Lyon og Real Madrid. Er enig i at han kan forsvinne en del ut av kampene fordi han som oftest må være den som trekker i trådene mens Ronaldo som oftest skal være den som stor foran mål og etterlater det meste andre til lagkompisene sine. Og ja. Benzema bommer på en del store sjanser, men det gjør alle spisser. Han putter dog fortsatt rimelig godt med mål med en betydelig høyere konverteringsprosent enn de fleste andre spissene rundt omkring. Scorer også ofte på halvsjanser adskillig oftere enn det Giroud gjør for oss pdd.

 

At han har 2-3 måneder hver sesong hvor han er ræva stemmer ikke denne sesongen. Heller ikke i 11/12 sesongen hvor han var fantastisk for Madrid sammen med Özil og Ronaldo. Han hadde et par dårlige måneder forrige sesong, men det hadde egentlig hele klubben en stund under Mourinho der hvor ting gikk på tverke. Han brukte også litt tid på tilvenne seg Madrid og La Liga, men siden hans andre sesong i klubben har han generelt sett vært en stødig og god spiller for Real Madrid. Har dog aldri tappet potensialet sitt ut i Madrid føler jeg. Syntes alltid han har mer å gå på.

 

Benzema er ofte på sitt beste i de største oppgjørene som du sier. Kanskje han sliter med motivasjonen? Ikke vet jeg, men han er helt klart en humørspiller. Dog er han fortsatt en klassespiss. Det jeg mener med at Benzema er undervurdert forøvrig er at han trolig er den beste "all-rounderen" der ute, men folk snakker om han som om han er en middelmådig spiller. Det beste av Benzema tror jeg ikke verden har sett. Han har vist tendenser til det (som i 11/12), men i en klubb som Madrid hvor han er en stor fisk i en dam med enda større fisker passer han dårlig. Det blir litt som Cesc i Barcelona. Begge to produserer solide statistikker sesong på sesong, men man føler alltid at de har mer å gi.

 

At Benzema kommer til å frustrere er helt klart. Det finnes ikke en spiller som ikke frusterer i løpet av en sesong. Og da særlig ikke en spiss. Til og med Henry var tidvis frusterende når ting ikke gikk helt hans vei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nøkkelordet her er hurtighet! Det Arsenal trenger er en kjapp spiss som kan gå i rykk med Walcott. Det som skjer med Giroud er at han stopper opp og venter på at medspillerne skal komme opp bak han for deretter å sentre ballen videre. Det er fordi han er for treig til å spurte helt til mål, han blir tatt igjen av hvem som helst.

 

Benzema har så mange raske stjerner rundt seg og trenger bare stå å vente på å få ballen servert nærmest. Tenker da på Di Maria, Ronaldo og Bale spesielt.

 

Remy har hurtigheten og han kan avslutte. Benzema er noe treigere men har bedre teknikk. Jeg ville gått for Remy og tror vi kan få han for en billig penge i tillegg.

 

Se hva Liverpool utrettet i år med Sterling og Sturridge blant annet. To veldig kjappe spillere med kjapt angrepsspill. Jeg sier ikke at vi bør legge om taktikken vår, men litt mer fart fremover skader ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...