Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Er vi så dumme at vi kjøper Kalou så kommer vi ikke til å bli kvitt han på mange år. Fullstendig idiotisk mtp. at vi har brukt de siste 3-4 årene på å kvitte oss med spillere som ikke holder mål.

 

Har absolutt null tro på det, men blir alltid like oppgitt hver gang Kalou linkes til oss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle fortsatt likt å se oss ta en sjanse på Pato for å være ærlig, men det skjer nok ikke. Muriel er et godt "shout". Mye av det samme som Pato egentlig, men bare ikke hatt holdningsproblemene som det har vært snakk om rundt Pato og skadehistorikken, men vil vel koste over det dobbelte av det brasilianeren vil koste?

 

Ellers er Balotelli også en jeg gjerne ville sett inn. Var en total idiot i City, men roet seg ned i Milan og holdt seg utenfor kontroverser der generelt sett, men ville selvfølgelig vært en risiko. Har dog potensiale til å være en av verdens aller mest formidable spisser.

 

Ellers er "gamle" navn som Benzema, Martinez, Mandzukic, Benteke, Berbatov, Dzeko o.l. spennende og man vet hva man får, men de flytter neppe på seg i vinter og vil koste mye (minus Berbatov selvfølgelig, men han er et "quick fix" i 6-18 måneder uansett).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så bra da, men det hjelper vel fint lite å nevne det i etterkant når det er nettopp en spiller av Lewandowski sin kvalitet på topp som vi mangler.

 

Spiss burde vært en førsteprioritet i fjor sommer selv om Özil var en helt fabelaktig og utrolig signering. At vi gikk inn i sesongen med Giroud som førstevalg på topp og måtte kansellere en overgang for Bendtner for å i det hele tatt ha en backup spiss burde aldri ha skjedd og det er nettopp her Wenger i mine øyne har sviktet mye de siste årene. Vi ser endelig kapable ut til å være blant de aller beste, men vi vet alle hvilket ledd som er det klart svakeste i laget vårt.

 

Vi gikk gjennom flere år før med synlige svake ledd i laget vårt. Tenker da på keeperplassen, midtstopper, venstreback, sentral midtbane (partner for Cesc og erstatter for Cesc), kvalitet på kantene (før Walcott slo igjennom og etter Nasri dro) og selvfølgelig på topp både i perioden når vi hadde van Persie på topp, men hadde ingen gode backups etter salget av Adebayor og til nå.

Lenke til kommentar

Ja takk, men usannsynlig før til sommeren. Skaden på Walcott kan ha ført til at vi speeder ting opp litt. Prisen blir vel uansett den samme.

 

Tror fremdeles ikke Wenger foretar seg noen ting. Giroud er tilbake om 2 uker. Podolski er tilbake, Sanogo er snart tilbake og det samme er Ox. "Like new signings".

Lenke til kommentar

Det jeg er mest skeptisk til i forhold til Draxler er prisen. Er han verdt 40 mill euro? Ser at så langt i sesongen har han kun scoret 1 stusselig mål, men han har 5 assists.

 

 

Vil han passe inn i Arsenal sin spillestil?

 

Helt klart.

 

Han har også vært en del skadet så vidt jeg har skjønt.

 

Kjøper vi Draxler tror jeg Podolski er ferdig.

Lenke til kommentar

Tvilsomt at Draxler forsvinner i januar som Benbjo sier. Personlig mener jeg at både en midstopper og en spiss burde hentes. Midtstopperen kan være et ungt talent som Zouma/Ginter og spissen kan gjerne være ung og talentfull (så lenge han faktisk er god) eller et "quick-fix" som f.eks. Berbatov. Poenget er at vi rett og slett trenger forsterkninger.

 

Skulle selv gjerne sett Gnabry få sjansen på topp litt uti sesongen med Chamberlain på høyre og se hvordan det fungerer. Hadde vært artig om han viste seg å bli den "superspissen" vi har ventet på siden van Persie forsvant.

 

Jeg har hvertfall null tro på at vi henter inn et stort navn med en stor pengesum knyttet til seg. Det skjer ikke i januar.

 

Det jeg er mest skeptisk til i forhold til Draxler er prisen. Er han verdt 40 mill euro? Ser at så langt i sesongen har han kun scoret 1 stusselig mål, men han har 5 assists.

 

Han hadde til sammenligning 10 mål og 3 assists på 24 kamper fra start (6 som innbytter) fra venstrekanten for Schalke i ligaen forrige sesong som 18-19 åring. Han har lidd av litt småskader og tidvis uflaks/formdupp for Schalke så langt denne sesongen. De to siste er ikke uvanlige etter at en spiller har fått sin gjennombruddssesong og fått uhyre mye oppmerksomhet/interesse nasjonalt.

 

Der Draxler har vært avgjørende i år for Schalke er i Champions League hvor han står med 4 mål hvorav samtlige var meget meget viktige. Gutten er et supertalent i mine øyne. Hadde gjerne ofret Santi (selv om jeg elsker den mannen) for å gi plass til Draxler.

 

http://www.youtube.com/watch?v=pj_ERKpktKI


Que Stefan_B :p

 

Damn you.

Lenke til kommentar

Ser ikke behovet for flere kreative spillere. Vi har allerede Özil, Cazorla, Wilshere, Ramsey, Rosicky og Chamberlain, samt noen meget spennende talenter i Gnabry, Zelalem og Crowley. Det stallen skriker etter er en nådeløs målmaskin, samt mer bredde defensivt.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Ser ikke behovet for flere kreative spillere. Vi har allerede Özil, Cazorla, Wilshere, Ramsey, Rosicky og Chamberlain, samt noen meget spennende talenter i Gnabry, Zelalem og Crowley. Det stallen skriker etter er en nådeløs målmaskin, samt mer bredde defensivt.

 

Allikevel skaper vi ekstremt lite, spesielt mot de litt bedre lagene. Et skudd på mål hjemme mot Chelsea f.eks holder ikke...

Lenke til kommentar

Allikevel skaper vi ekstremt lite, spesielt mot de litt bedre lagene. Et skudd på mål hjemme mot Chelsea f.eks holder ikke...

 

Tror det har ekstremt mye å gjøre med spissen vi har på topp. Han blir dessverre altfor forutsigbar mot de beste lagene. Er ikke akkurat lett å være en kreativ spiller når spissen på topp er utrolig isolert og attpåtil ikke har fart nok til å utgjøre en trussel i bakrom eller har teknikk/forståelse nok til å samspille skikkelig med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...