Gå til innhold

Nizzen og Soppens jule-oc-konkuranse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Detta var en fin konkurranse.

 

Fikk ~9950 poeng i 3Dmark06 men hadde visst en gammel versjon som ikke var "støttet" lengre v1.0.2. Så får laste ned oppdatert v1.1.0 og prøve å komme så nerme 10k som mulig igjen.

 

Eksempel: Mål 1000 poeng:

 

Per får 950 poeng. Da får han -500 poeng

 

Pål får 1100 poeng. Da får han -1000 poeng.

 

Askeladden får 1001 poeng. Da får han - 1 poeng.

 

Askeladden vinner runden!

 

En liten feil her vel?

askeladden får da vel - 10 poeng.

Lenke til kommentar

Nå kopierte jeg bare Nizzen sitt eksempel, men det han mener er vel de poengene som mangler både pluss og minus.

Så slik som jeg forstår det så skal det være Per får -50, Pål får -100 og Askedotten får -1;)

Nærmest 1000 så blir det ihvertfall slik.

Uansett så er det en grei sak og rette opp. De poengene man mangler fra 10000 som er målet nå blir minus, samme om man er over eller under.

Nærmest 10000 er det som teller;)

 

Husk screen-shot;)

 

 

Edit: førsteposten rettet pga. liten feil på eksemplet. Var noen nuller for mye:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ettersom hva jeg skjønte var det ingen vits med screenshot av 3Dmark06 da reglene tilsa at man måtte ha en ORB link på futuremark sidene. Fikk jo ikke lastet opp summen da jeg ikke hadde riktig versjon av 3Dmark06

 

Eksempelet i førsteposten hadde enten en feil = askeladden, eller to feil = Per og Pål. Men det er bare en bagatell. Skjønte godt hva som var greia, ikke noe problem å forstå. Bare litt pirk fra min side.

Lenke til kommentar

Jo man skal ha screenshot=)

Det står gpu-z og cpu-z skal være i bildet + screenscot av scoren.

Det er helt vanlig prosedyre i oc-konker.

 

"Poengsummen skal være godkjent og man skal ha link til ORB på futuremark siden. I tillegg skal det ligge ved et screenshot av poengsummen, cpu-z og gpu-z. Benchmarken må være kjørt etter at konkurransen er begynnt. Altså man kan ikkje bruke en gammel score man har liggende på ORB'en."

 

Det har det stått hele tiden:)

 

 

Og eksemplet over er rett utifra hvordan man skal finne en vinner.

for de neste rundene så blir mye viktigere og være så nær som mulig for og ikke få minuspoeng. Altså får du 1050 får man -50 poeng og får du 950 får du -50 poeng. Den som er nærmest vinner. Poenget er og være nærmest mulig om det er underifra eller ovenifra scoremessig har null og si.

Er ikke noe vansklig system syns jeg da:S

Runden her er bare kvalikk. så vi vet hvem som er med i rundene som kommer:)

 

Edit: beklager de skrivefeilene og mer som kan forekomme, men er pottesyk så har litt lim i huet.

 

 

Exin: Det var 2 feil, som jeg rettet opp isted:)

Bare bra du sier ifra om sånt. Vil ikke at det skal være misforståelser.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ja! Det jeg prøver å si er at jeg ikke hadde fått godkjent min score på ~9950 poeng i 3Dmark06 fordi jeg da bare hadde hatt screenshot og ikke ORB på futuremark fordi jeg ikke hadde v1.1.0 av 3Dmark06

 

Like morro med missforståelser hver gang hehe.! Sikkert dårlig formulert sist post.. Jaja ingen er perfekte, men det gjør jo ikke noe.

Lenke til kommentar
:!:

Er faktisk medlemmer som har donert noen=)

Vi gjorde det for vi syns det hadde vært gøy og det er jo artig og prøve og få til noe slikt på forumet.

Prøve og få folk til og klokke:)

Ikke noe i veien med det. Jeg bare synes det er påfallende at Nizzen i andre tråder poster bilder av sine 5870 i quadfire. Der jeg antar Dirt 2 følger med hvert eksemplar ;)

Flott tiltak dog.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...