Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får en dårlig følelse rundt dette vinduet her, det er litt guffs fra fortiden for min del. Svindyre (overprisete) spillere der forrige arbeidsgiver selger og én som vi gir 700mill for som allerede er «over the hill», Real Madrid må jo være i ekstase over dette salget. Håper mine antagelser er ukorrekt, men det føles ikke ut som lagbygging men mer krampekjøp. Det er som om jeg går inn på Kiwi og kjøper melk til 100kr literen og den går ut på dato i morra

… nye eiere. Nå plz :( 

Lenke til kommentar

Ryktes at det kan komme inn flere, men dette er altså vinduet til nå.

Inn (5)

  • Tyrell Malacia - £12.8m
  • Lisandro Martinez - £48.5m
  • Casemiro - £60m
  • Christian Eriksen - gratis
  • Antony - £80m + £4.2m evt. add-ons

(Tall fra Transfermarkt og Antonys tall fra Fabrizio Romano)

Ut (12)

  • Andreas Pereira - £8.46m
  • Dylan Levit - £320.000
  • Dean Henderson - lån
  • Alex Telles - lån
  • Eric Bailly - lån med kjøpsavtale
  • Álvaro Fernández - lån
  • Paul Pogba - gratis
  • Nemanja Matic - gratis
  • Jesse Lingard - gratis
  • Juan Mata - kontraktsløs
  • Edinson Cavani - kontraktsløs
  • Lee Grant - lagt opp

En keeper, spiss, midtbanespiller til og kanskje en høyreback er alle posisjoner jeg tenker de vurderer nå de siste dagene.

Var snakk om tidlig på sommeren at de fleste håpet på 5-6 signeringer og en skikkelig opprydding. Ser ut som det målet er nådd i hvert fall.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg er hvertfall veldig fornøyd med vinduet. Har hentet spillere i to posisjoner som kanskje de viktigste å forsterke. Høyreving og defensiv midtbanespiller. Martinez også virker som ganske solid signering! To motm på rad og ikke tapt hodedueller enda..?👍

For ikke å glemme Malacia da! Trodde ikke venstreback var vits å prioritere så mye før vinduet, men der tok jeg feil gitt. God offensiv. Flink av å spille ut av press. Lynhurtig.

Tror nok flere midtbanespillere blir hakke vassere med å ha en spiller som Casemiro bak seg. Som tar av seg ryddejobben. Han og Fred har jo spilt sammen endel på landslaget også. Slikt sett tror jeg det ikke er helt krise om det ikke kommer en til midtbanespiller inn.

Endelig har vi fått inn en kantspiller som er veldig god 1 mot 1 i Antony som har vært savn lenge og attpåtil venstrebeint høyreving! Deilig signering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Casemiro, Antony og Martinez forlot Champions League-spill denne sesongen for å komme og spille Europa League med oss. Spillere som virkelig vil spille for klubben.

Og så har du en 37-åring det virker som han trodde han skulle vinne ligagull i returen sin og skylder på klubben og medspillerne for at det hverken skjedde forrige sesong, eller vil skje denne sesongen. Fordi han trolig mener han gjorde sin del av jobben. Jeg liker ikke helt den holdningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rar overgang. Litt overrasket over at Newcastle tydeligvis da ser seg fornøyd med å ha Darlow som backup. Og Gillespie for så vidt, men han har vel enda ikke stått match.

Jeg ser egentlig ikke for meg at Dubravka kommer til å få spille så mye i Manchester United heller, han er ikke soleklart bedre enn De Gea liksom, det spiller vel ingen rolle hvilken benk man sitter på.. 

Jaja, Dubravka har gjort mye bra på Tyneside, det er bare å ønske lykke til og håpe at alle parter blir fornøyde. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Casemiro, Antony og Martinez forlot Champions League-spill denne sesongen for å komme og spille Europa League med oss. Spillere som virkelig vil spille for klubben.

Og så har du en 37-åring det virker som han trodde han skulle vinne ligagull i returen sin og skylder på klubben og medspillerne for at det hverken skjedde forrige sesong, eller vil skje denne sesongen. Fordi han trolig mener han gjorde sin del av jobben. Jeg liker ikke helt den holdningen. 

Kan det ikke like gjerne være det økonomiske som frister?  Regner med at samtlige gikk opp rimelig greit i lønn.

Lenke til kommentar
barezell skrev (1 minutt siden):

Kan det ikke like gjerne være det økonomiske som frister? Regner med at samtlige gikk opp rimelig greit i lønn.

Da kan man si det om så godt som alle spillere som kommer til store klubber i Premier League. Alle får høyere lønn, med noen ytterst få unntak. Jeg tror det er få spillere som kommer til ligaen og velger klubb ut fra lønn.

Jeg tror ikke Casemiro byttet klubb og land for litt lønnsøkning. Tror det er for å lære med tanke på hans trenerambisjoner og lysten på en ny utfordring etter å ha «runda» Real Madrid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (50 minutter siden):

Rar overgang. Litt overrasket over at Newcastle tydeligvis da ser seg fornøyd med å ha Darlow som backup. Og Gillespie for så vidt, men han har vel enda ikke stått match.

Jeg ser egentlig ikke for meg at Dubravka kommer til å få spille så mye i Manchester United heller, han er ikke soleklart bedre enn De Gea liksom, det spiller vel ingen rolle hvilken benk man sitter på.. 

Jaja, Dubravka har gjort mye bra på Tyneside, det er bare å ønske lykke til og håpe at alle parter blir fornøyde. 

Overgangen gir veldig mening for United siden vi ikke har en ordentlig andrekeeper. Heaton er ikke god nok til det. Samtidig gir det lite mening når Dubravka ikke er spesielt god med ballen i beina, som De Gea.

Vil anta at United neste sommer enten går all-in på et stort keeperkjøp, eller henter tilbake Henderson som førstekeeper ut fra hvordan denne sesongen går.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (14 timer siden):

Casemiro, Antony og Martinez forlot Champions League-spill denne sesongen for å komme og spille Europa League med oss. Spillere som virkelig vil spille for klubben.

Og så har du en 37-åring det virker som han trodde han skulle vinne ligagull i returen sin og skylder på klubben og medspillerne for at det hverken skjedde forrige sesong, eller vil skje denne sesongen. Fordi han trolig mener han gjorde sin del av jobben. Jeg liker ikke helt den holdningen. 

Man må se det fra perspektivet til CR. Han er en rekord jeger og vil sørge for å bli stående i historie bøkene, som den med mest mål, så lenge som mulig. Helst for alltid. 
Men nå er det en kar fra Norge som smadrer alle rekorder og har alderen på sin side. Så Rekorden til CR er truet allerede og ingen så det komme.  Da blir man desperat.  

Og alle som er oppe blant de beste uansett idrett, er de største egoistene.

Så selv om man hater egoer. Så må man også elske dem.  For uten egoistene ville vi aldri opplevd så mye glede også.

 
Casemiro er jeg i tvil på VIL spille for klubben pga han VIL spille for United. 
Lønn er nok en stor faktor. 
Og det er forståelig.
De unge har en drøm om å skape historie. 
 

Så kan man begynne og spørre seg om summen på Antony   100 mill euro ca. 
ukjent eresdiv spiller for de fleste. Og sammenligner han med prisen på Haaland som er verdens beste spiss. Han gruser Mbappe. Og Mbappe spiller i Frankrike, en liga som ligger langt unna nivået i PL. 
 

Så må man spørre om ikke fifa må sette utkjøpklausul på alle spillere/ett tak som er satt. 
 

For ingen hemmelighet at en klubb som United omtrent alltid må betale overpris, da alle ser hvor desperate klubben er. 
 

På tide og utvikle talenter selv, og selge sykt dyrt til de andre klubbene i verden. 
 

 


 



 

 

Lenke til kommentar

Om det var så viktig for Ronaldo å skulle få flere CL mål så kunne han jo tilbudt seg å spille for en CL klubb for småpenger fremfor å prise seg ut av markedet med sine lønnskrav. 

Garantert flere klubber i cl som hadde takket ja til Ronaldo dersom han hadde hatt normale lønnskrav.

Å sammenligne prisen på Antony med Haaland som hadde en utkjøpsklausul blir jo helt meningsløst. Antony spiller i en posisjon vi har vært desperat etter forsterkning på i årevis. At han er ukjent for de fleste trenger ikke være noe negativt. Di Maria viste alle hvem var og hadde i flere år bevist hva han var god for, men ble ikke noen suksess av den grunn da han kom til United. 

Utvikle egne talenter gjør vi jo, problemet er at de som spiller fast ikke er god nok, og neste generasjon er ikke klar for nivået enda og bør matches forsiktig. Men uansett hvilket talent en hiver innpå så vil de falle igjennom om de må spille med 10 andre individualister fremfor 10 lagspillere. Og det har vært et problem i klubben som nå ser ut til å endre seg.

Vi har endelig fått inn en DM som uten tvil vil gjøre forsvaret vårt bedre. Vi har fått inn to forsterkninger i forsvar, som vil tvinge både Shaw og Harry til å heve nivået sitt for å få tilbake plassen sin. Vi har fått inn en naturlig høyreving som gjør at vi forhåpentligvis slipper å se Elenga fra start fremover. 

Fortsatt mangler vi spillere, men om vi fortsetter å forsterke laget i vinter og neste sommer så er vi på riktig vei.

Ser forøvrig at vi kobles til Dest, han kan vi godt styre unna.

Endret av ProphetSe7en
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som Garner skal selges, og Everton er mest sannsynlige destinasjon.

Summen som oppgis er jo småpenger, men vi er vant til at United ikke får noe særlig for spillerne de selger. Det har de aldri brydd seg så mye om. Likevel er det snodig å se en såpass lav sum. Instrumental i opprykket til Forest, bare 21 år gammel, engelsk, homegrown og dødballspesialist - en spiller som ikke vokser på trær. Gibbs-White på samme alder hadde en lignende sesong i Championship men går for 42 millioner pund til sammenligning.

Håper virkelig United får på plass en tilbakekjøpsklausul her.

Ellers blir nok Dubravka snart presentert, sies at han tar den medisinske testen i dag. Låneavtale.

Hannibal er blitt lånt ut til Birmingham.

Chong ryktes solgt til samme klubb.

Amad ryktes på lån til Sunderland.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...