Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!


Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner VM?

    • Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

    • Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor er Portugal??

Portugal kommer til å slite med Brasil og Elfenbenskysten i gruppe G. De blir maks nr. 2 i gruppa og spiller dermed i 16-delsfinale kamp 8 mot Spania som Spania vinner. De møter Spania siden det er vinneren av gruppe H.

 

Vet heller ikke hva et Nord-Koreansk mannskap som er presset på livet kan prestere. Så maks nr. 2 i gruppe G altså. Og utslått av Spania som bare må vi vinne si gruppe.

 

Brasil vinner forresten gruppe G.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

Hvor er Portugal??

Portugal kommer til å slite med Brasil og Elfenbenskysten i gruppe G. De blir maks nr. 2 i gruppa og spiller dermed i 16-delsfinale kamp 8 mot Spania som Spania vinner. De møter Spania siden det er vinneren av gruppe H.

 

Vet heller ikke hva et Nord-Koreansk mannskap som er presset på livet kan prestere. Så maks nr. 2 i gruppe G altså. Og utslått av Spania som bare må vi vinne si gruppe.

 

Brasil vinner forresten gruppe G.

Hehe vi får se, tror faktisk Portugal kan vinne gruppen jeg, men det blir mange gode kamper med andre ord ;)

Gleder meeeeeeeeeeg..

Lenke til kommentar

Usikker på om dette er den offesielle sangen. Litt uklart rundt om kring, men bare for å varme dere litt opp for VM som starter om litt over en måned! Enjoy!

 

http://www.youtube.com/watch?v=WTJSt4wP2ME

 

 

EDIT: Da fant jeg ut at det er fuckings Shakira (!?!?!) som har den offesielle sangen. Hva i helvete skjer med det? Dummeste jeg har sett. Hva med å la noen i Sør-Afrika ta for deg den oppgaven? Herregud!

Sangen postet over er Coca-Colas offesielle VM-låt.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Til dere som stemte på New Zealand som det laget som overrasket dere mest. Hvorfor? De spiller jo kvaliken sin i Oceania gruppen, hvor Australia er det eneste "gode" laget i Europeisk forstand og New Zealand litt etter. Resten av landene er små øyriker med 100.000 innbyggere ute i stillehavet. Selv om New Zealand er et antatt svakere lag en Slovakia og Slovenia synes jeg det er en større bragd for de å kvalifisere seg når man ser på motstanden i Oceania kontra Europa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til dere som stemte på New Zealand som det laget som overrasket dere mest. Hvorfor? De spiller jo kvaliken sin i Oceania gruppen, hvor Australia er det eneste "gode" laget i Europeisk forstand og New Zealand litt etter. Resten av landene er små øyriker med 100.000 innbyggere ute i stillehavet. Selv om New Zealand er et antatt svakere lag en Slovakia og Slovenia synes jeg det er en større bragd for de å kvalifisere seg når man ser på motstanden i Oceania kontra Europa.

Australia var faktisk med i Asia-kvalikken.

 

Helt enig at det er litt latterlig at ikke K'Naan sin Wavin' Flag er den offisielle, men jeg tror mange føler det sånn likevel. Inklusive meg. Uansett er den best! Fantastisk låt.

Helt enig. Fantastisk låt rett og slett.

Lenke til kommentar

VM/EM-sanger slår aldri an, men tror det ville ha blitt et unntak der om Wavin Flag hadde vært det. Den slår jo allerede an nå så. Er en god sang, også før Coca Cola-jingelen kom inn.

 

Warm Heart of Africa hadde også vært en god kandidat. Kommer i VM-stemning med sånne sanger, siden det hele skjer i Afrika.

Lenke til kommentar

VM/EM-sanger slår aldri an, men tror det ville ha blitt et unntak der om Wavin Flag hadde vært det. Den slår jo allerede an nå så. Er en god sang, også før Coca Cola-jingelen kom inn.

Tror ikke jeg har hørt Cola-jingelen jeg.

 

Bare synd blåserørene kommer til å ødelegge alt supporterliv og hele inntrykket av stadionlivet der nede :(

Gruer meg til dem jeg og. Makan til bråk.

Lenke til kommentar

I World Cup-spillet går det an å skru av vuvuzela-lyden. Men det er jo en del av sjarmen til dette VM. Tror ikke det blir så ille. Da hadde det vært hakket værre å stå midt inne i klynga der. Husker det var en som hadde med seg en sånn vuvuzela på Kjernen-tribunen i fjor. Han blåste i den en gang og samtlige snudde seg mot han å ga han skumle blikk. Det ble med den ene gangen.:D

Lenke til kommentar

Herregud vuvuzelaer ødelegger jo ikke stemningen, den forsterker den. Det skal virkelig føles som om vi er i Afrika. Hvis det ikke hadde vært vuvzelas kunne vi jo ha vært hvor som helst? Det har med arven og tradisjonen til landet som fotballnasjon å gjøre. Jeg vil ikke at alle VM og EM skal være like, derfor gleder jeg meg til vuvuzelaene setter i gang.

 

 

Det med supportersanger er litt tull imo.Grunnet Sør-Afrikas geografiske plassering er det vanskelig å komme dit billig. De virkelige hardbarkede supporterne som står å synger i bar overkropp i 90min har ikke råd til å ta en tur til South Africa. Nå skal ikke jeg komme med noe prisoverslag, men det kommer lett opp i over 100.000nok for 3-4 pers f.eks. Eneste landene jeg kan se for meg har supportersanger fra ende til annen er Sør - Africa og til dels England.

Lenke til kommentar

Usikker på om dette er den offesielle sangen. Litt uklart rundt om kring, men bare for å varme dere litt opp for VM som starter om litt over en måned! Enjoy!

 

http://www.youtube.com/watch?v=WTJSt4wP2ME

 

 

EDIT: Da fant jeg ut at det er fuckings Shakira (!?!?!) som har den offesielle sangen. Hva i helvete skjer med det? Dummeste jeg har sett. Hva med å la noen i Sør-Afrika ta for deg den oppgaven? Herregud!

Sangen postet over er Coca-Colas offesielle VM-låt.

 

Enig at dette er den beste VM sangen hittil i år.

Shakira hadde også VM sangen i 2006, ble en hit denne.

 

Her er 2010 sangen fra Shakira:

Må si K`Naan sin er langt bedre!

 

Gleder meg så sinnsykt til VM, håper det er mange nederlendere som reiser nedover og lager liv som i EM :D

Kommer til å se samtlige kamper på Scotsman i Bergen, stiller i oransje :D hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...