Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!


Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner VM?

    • Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

    • Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lager en liste over hvilke lag som kan slå til i VM (f.eks kvartfinale) av de mindre lagene.

 

Dette er lag som kan komme langt, men som ingen tror er favoritter.

 

USA

 

Gjorde det bra i Confederations cup og slo bl.a Spania. Har en god del sterke spillere og bør greie å komme seg videre fra gruppen etter England.

 

Sør-Afrika

 

Er på hjemmebane og som vi alle vet betyr det enorm støtte. Er i en meget jevn gruppe hvor alt kan skje. Spilte uavgjort mot Spania i Confederations Cup, men tapte ved ekstraomg.

 

Slovenia

 

Dette laget slo Russland i play-off til VM og dette viser stor styrke. Jeg tror en god del av landene kan finne på å undervurdere dette laget.

Lenke til kommentar

Gruppe A: Sør- Afrika, Mexico, Uruguay, Frankrike

 

Tror Mexico og France går videre.

 

Gruppe B: Argentina, Sør-Korea, Nigeria, Hellas

Tror faktisk Nigeria og Hellas, hvis ikke Messi storspiller.

 

Gruppe C: England, USA, Algerie, Slovenia

England er sikre her, mener nå jeg, står mellom USA og Slovenia,

 

Gruppe D: Tyskland, Australia, Ghana, Serbia

Tyskland og Serbia,

 

Gruppe E: Nederland, Japan, Kamerun, Danmark

Nederland og Danmark,

 

Gruppe F: Italia, New Zealand, Paraguay, Slovakia

Italia og paraguay?

 

Gruppe G: Brasil, Nord-Korea, Elfenbenskysten, Portugal

Dødens gruppe, Brasil og Portugal burde klare dette.

 

Gruppe H: Spania, Honduras, Chile, Sveits

Spania og Chile.

 

Finale Spania og England/Brasil.

Lenke til kommentar

England kommer ikke i finale, de skuffer som vanlig i mellomspillet.

Nederland kommer langt om de holder seg uten skader, det laget de har er av høy klasse i alle ledd!

 

Brasil skuffer sannsynligvis i lengden, de har desverre et alt for lavt bunn nivå.

Argentina med Maradonna som trener er dømt til skuffelse.

Lenke til kommentar

Brukte denne å gå etter

 

---16-delsfinaler---

 

16 kamp 1 vinner: Frankrike

 

16 kamp 3 vinner: England

 

16 kamp 4 vinner: Tyskland

 

16 kamp 2 vinner: Argentina

 

16 kamp 5 vinner: Nederland

 

16 kamp 7 vinner: Brasil

 

16 kamp 6 vinner: Italia

 

16 kamp 8 vinner: Spania

 

---Kvartfinaler---

 

C Nederland vs Brasil: Brasil

 

A Frankrike vs England: England

 

B Argentina vs Tyskland: Tyskland

 

D Italia vs Spania: Spania

 

---Semifinaler---

 

England vs Brasil: Brasil

 

Tyskland vs Spania: Spania

 

---Bronsjefinale---

England vs Tyskland: Tyskland

 

---Finale---

Brasil vs Spania: Spania

 

Får se hvor mange jeg treffer med. :)

Lenke til kommentar

England kommer til å stå frem i år, har tro på at de skal snu trenden. Tror heller at mange kommer til å bli skuffet over Nederland.

 

Vennligst utdyp :)

Nederland har spillere som England ikke kan stille med på langt nær!

 

England har ikke en midtbane som holder høy nok klasse med tanke på tempo.

Lenke til kommentar

Har en magefølelse. :)

Dessuten har England et sterkere forsvar slik jeg ser det, som minst er en like viktig del av laget. Og resten av laget er heller ikke dårlig.

Dessuten så tror jeg Nederland red på en bølge under forrige mesterskap (har ikke sett spesielt mye landslagsfotball i mellomtiden :p), og ikke er fullt så gode som man kanskje fikk inntrykk av. I tillegg underspiller England stort sett i mesterskap, og den trenden bør snu en eller annen gang.

Endret av Are..........
Lenke til kommentar

For min del mener jeg at Argentina har de aller beste offensive spillerene: Tevez (Man City), Aguero (Atletico Madrid), Di Maria (Benfica), Messi (Barcelona) og Milito (Inter) for å nevne noen av angrepsvåpnene de kan bruke. Det er vel heller på det defensive det skorter.

Å klare å nevne at Argentina har mange gode angrepsspillere uten å liste opp Higuain er godt gjort :p

Største problemet til Argentina er vel kvaliteten og bredden lenger ned på banen?

 

Nederland har alltid vørt et godt landslag i det minste de siste tiårene. Får de med seg alle angrepsvåpnene sine og at det blir lite skader vil de nok komme langt i år også.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Har en magefølelse. :)

Dessuten har England et sterkere forsvar slik jeg ser det, som minst er en like viktig del av laget. Og resten av laget er heller ikke dårlig.

Dessuten så tror jeg Nederland red på en bølge under forrige mesterskap (har ikke sett spesielt mye landslagsfotball i mellomtiden :p), og ikke er fullt så gode som man kanskje fikk inntrykk av. I tillegg underspiller England stort sett i mesterskap, og den trenden bør snu en eller annen gang.

 

Tja forsvarsrekken hos Nederland er meget god den, problemet med Nederland er at de i tillegg til å vinne skal spille fin fotball og det er der de har brent seg gang på gang.

Nederland har vært på top 5 i verden i lang tid og med det kan jeg understreke at Nederland er et lag man bare må regne med.

 

Grunnen til at jeg tviler på England er leddene mellom forsvar - midtbane og midtbane - angrep er for svake, laget blir som oftest langstrekt og spilt ut av spillende lag.

England er ikke bedre enn det de er, ja PL er den beste ligaen... men det er ikke alt for mange store Engelske spillere som spiller på England.

Lenke til kommentar

For min del mener jeg at Argentina har de aller beste offensive spillerene: Tevez (Man City), Aguero (Atletico Madrid), Di Maria (Benfica), Messi (Barcelona) og Milito (Inter) for å nevne noen av angrepsvåpnene de kan bruke. Det er vel heller på det defensive det skorter.

Å klare å nevne at Argentina har mange gode angrepsspillere uten å liste opp Higuain er godt gjort :p

Største problemet til Argentina er vel kvaliteten og bredden lenger ned på banen?

 

 

 

Søren, jeg visste jeg hadde glemt en :blush: . Uansett så er det riktig det du sier med struktur og forsvar nedover i rekkene. De mangler vel en solid keeper og en solid forsvarsrekke til å gjøre de til en soleklar kandidat til VM gullet, men jeg finner oddsen på Argentina så forlokkende at jeg setter et par units på de. :cool:

Lenke til kommentar

England kommer til å stå frem i år, har tro på at de skal snu trenden. Tror heller at mange kommer til å bli skuffet over Nederland.

 

Det hadde vært perfekt. Har lyst til å se England vinne en finale. Eneste landslaget jeg følger ordentlig i VM og EM.

 

Det kommer til å være noen bomber i år også, tror jeg. Kan fort hende det er Nederland, men jeg tror Frankriket kommer til å slite nok engang. De kom seg knapt til VM, og har mye å bevise.

Lenke til kommentar

Beste laget, slik jeg ser det, er vel Spania, de har toppspillere i alle rollene.

 

Non som vet hvor jeg kan se, landslagtroppen som skal være med til VM?

 

HÅPER Hulk er med ;)

 

Spissene til Nederland er vel ikke de beste unntak Persie da. Tenker da på Nistelrooy..

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Huntelaar

 

Kuyt, Robben, Elia (hamburg) og til dels Babel (ikke god nok syns jeg).

Ellers så har de en del spennende spillere i hjemmlig liga.

 

Dog er ikke dette et tema for Nederland, da de angriper som lag og jeg kan meg godt grunnlag si at alle i midtbaneleddet til Nederland er målfarlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...