Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

I forhold til Just Cause 2 er GTA 5 knøttlite. Veldig detaljert, ja, derfor jeg sier "spillverdenen er fin", men den er fortsatt like forbanna liten :p Hvis du dermed liker å suse rundt i full guffe i bil eller fly, er det ikke lange stubben du har å kjøre før du har sett alt.

 

Variasjon i gameplay sa jeg absolutt ingenting om. Dynamikk handler om at spillet tilpasser seg hva du gjør og ikke er så latterlig programmert som det GTA 5 er.

 

"A cropduster? Is that the best we could do?" var kommentaren i en mission der man trengte fly, på tross av at det sto en jetjager parkert i hangaren.

 

Franklin måtte visst ikke finne på å ta på seg 3 gjengmedlemmer samtidig, det er farlig det! Og da de speidet ut banken oppi gokk, måtte de stikke, for der kom det jaggu fire politibiler! Oioioi! Spiller ingen rolle om man har gått amok på en militærbase og overlevd, alene, nei når man ser slike styrker mot seg så må man rømme!

 

Kjørte til en mission med et race i en Voltic. Den måtte jeg pent sette igjen og dilte over til den gamle T-forden som var dedikert til mission.

 

Penger er visst vanvittig lett å skaffe om man bare legger en bakvendt plan, men om du prøver deg på samme sted på egen hånd, nei det går ikke an gitt! Kan ikke rane en bank med minigun ved mindre Rockstar vil at du skal rane en bank med minigun.

 

Heisann! Jeg knabba det helikopteret her og tenkte det gjorde det litt enklere å gjøre den jobben du viNEI HER SKAL DET BRUKES T-FORD!!!!!!!

 

Ene øyeblikket skal du jage et fly til det styrter og så hente ut det som er inni. Fem minutter senere styrer du selv i et fly og mister dermed innholdet i flyter selv om det styrtet i en innsjø like ved.

 

etc etc...

 

Virker som om story mode tar plass i et helt annet spill enn alt annet. Kunne like gjerne tatt en Minecraft og hatt "creative mode" og "survival mode". Ingenting i spillet bryr seg det spøtt om situasjonen din utenfor missions, du har tilnærmet null kontroll over hva som skjer. Virker som om Rockstar er så stolte over metoden de selv har kommet på for hvordan alt skal gjøres at det ikke er snakk om å åpne for alternativer. De kunne gitt ut story mode som en spillefilm, så skulle jeg til og med sett den, men etter min mening har det ingenting som spill å gjøre, ved mindre du liker å bli behandla som en hjernedød sau.

 

Det verste er at selv om det er vanskelig/umulig å få det til å være helt dynamisk, så er det vanvittig lite som skal til for å gjøre GTA 5 så ekstremt mye bedre enn det er. Holder lenge med å bytte ut "kjør til B med T ford" med "gå til B", og liknende endringer. "Kom deg unna politiet" istedetfor "hopp oppi det magiske toget som gjør at du automatisk rister av deg politiet og militæret selv om det kjører sakte, på skinner, og 500 personer så deg hoppe på".

Er jo det beste GTA spillet til nå, for GTA V har solgt for 1 milliard dollar (nærmere seks milliarder kroner) i løpet av de første tre dagene. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

For de som tror GTA 5 er stort:

 

309990_471419792934767_611434244_n.jpg

 

Her tas det forøvrig ikke høyde for at GTA 5 ikke er firkanta, noe JC2 er, så i praksis er forskjellen enda større

 

Er GTA 5 mye mer detaljert, variert, vakkert, etc? Ja, absolutt. Er det stort? Ikke i forhold til JC2. Fysisk størrelse på landområdet ikke har noe med detaljnivå å gjøre. Personig skulle jeg gjerne hatt en mellomting; ofret detaljnivået på grillen til folka oppi Vinewood Hills mot å få følelsen av at spillet er litt større enn en middels norsk bondegård. Jeg synes det bare blir latterlig å prøve å få til den "her ute i villmarken"-følelsen som de prøver å få til med GTA 5 når det tar deg fem minutter å kjøre fra midt i storbyen til ørkenen.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Hvem som helst kan vel putte på piksler for å gjøre kartet større, det betyr ikke at det blir noen bedre av den grunn. JC2 er totalt hjernedødt, prøv å gå rundt i byene der, det er gørr kjedelig nettopp fordi det er helt hjernedødt og ingen detaljer, byen føles død.

 

Man kunne like gjerne puttet på noen 3D-bokser på Google Earth, JC2 er bare autogenerated shit.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

prøv å gå rundt i byene der, det er gørr kjedelig nettopp fordi det er helt hjernedødt og ingen detaljer, byen føles død.

 

 

Jepp, og samtidig kan man si:

 

Prøv å fly rundt i GTA 5, det er gørr kjedelig fordi kartet er så knøttlite på grunn av at det er fokusert på detaljer man uansett ikke ser når man flyr. Føles ut som man flyr rundt på et frimerke.

 

GTA 5 passer egentlig best om eeste fremkomstmiddelet du bruker er føttene dine og sykkel

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Her er et prima eksempel på det jeg mener om at spillet overhodet ikke er dynamisk:

 

Logger på, og spawner selvfølgelig langt uti gokk mvh quicksavefunksjonen. Stikker til flystripa hvor jeg etter en del forsøk klarte å lagre en Lazer (jagerfly) tidligere, hopper i den, og flyr til neste mission, i huset til Michael. Klarer faktisk å lande flyet uten en ripe på motorveien over huset der, og parkerer i veikanten så jeg har det til etterpå. Starter cutscene.

 

Da jeg kommer ut igjen er dette synet som møter meg:

https://www.dropbox.com/s/mvgvu8afycdfg0n/20131006_142043.jpg

 

Den idioten som har programmert "autoparkeringssystemet" har visst glemt å legge inn en sjekk for hva det faktisk er man parkerer. Budsjett på en milliard, programmerere til en femmer. Vel, tenker jeg, skal vel få det ut derfra på en måte. Så oppdager jeg dette:

 

https://www.dropbox.com/s/rhqpvznz4af9hc1/20131006_142108.jpg

 

Ser ut som spillet fant sin egen måte å få parkeringssytemet til å fungere på gitt!

Av ren trass kjørte jeg så til flyplassen og henta meg nytt fly, ristet av meg politiet, og satte kursen mot den gule prikken på kartet.

 

https://www.dropbox.com/s/cts432tsbfshs3r/20131006_142552.jpg

 

Får en telefon av michael, som ber meg om å snu. greit det tenker jeg, men det valget er visst ikke spilleren sin allikevel... Så det bærer videre til prikken!

 

Ny telefonsamtale, denne gangen er det visst jeg som ringer til Ron. Der får jeg høre, gjennom hva jeg selv sier, at jeg visstnok har bruk for et fly. Eh what? Hva i alle dager er det jeg sitter i da?! Tydeligvis ikke et fly, for jeg må innom flystripa for å hente et fly...

 

https://www.dropbox.com/s/0genx0sqe4hwa3o/20131006_142734.jpg

 

^ Oida, ble litt krunglete å komme seg ut av hangaren med det gamle bedritne propellflyet, for der står det et moderne jetfly midt i veien. LURER PÅ HVORDAN DET KOM SEG DIT GITT!

 

Sånn går det når du ansetter udugelige spillutviklere som er flinke til å modellere og plassere potteplanter i spillverdenen, men som ikke har nok vett i skallen til å gjør noe så enkelt som å legge inn en sjekk for om man er i et faens fly før man ber spilleren finne et fly.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Her er et prima eksempel på det jeg mener om at spillet overhodet ikke er dynamisk:

 

Logger på, og spawner selvfølgelig langt uti gokk mvh quicksavefunksjonen. Stikker til flystripa hvor jeg etter en del forsøk klarte å lagre en Lazer (jagerfly) tidligere, hopper i den, og flyr til neste mission, i huset til Michael. Klarer faktisk å lande flyet uten en ripe på motorveien over huset der, og parkerer i veikanten så jeg har det til etterpå. Starter cutscene.

 

Da jeg kommer ut igjen er dette synet som møter meg:

https://www.dropbox.com/s/mvgvu8afycdfg0n/20131006_142043.jpg

 

Den idioten som har programmert "autoparkeringssystemet" har visst glemt å legge inn en sjekk for hva det faktisk er man parkerer. Budsjett på en milliard, programmerere til en femmer. Vel, tenker jeg, skal vel få det ut derfra på en måte. Så oppdager jeg dette:

 

https://www.dropbox.com/s/rhqpvznz4af9hc1/20131006_142108.jpg

 

Ser ut som spillet fant sin egen måte å få parkeringssytemet til å fungere på gitt!

Av ren trass kjørte jeg så til flyplassen og henta meg nytt fly, ristet av meg politiet, og satte kursen mot den gule prikken på kartet.

 

https://www.dropbox.com/s/cts432tsbfshs3r/20131006_142552.jpg

 

Får en telefon av michael, som ber meg om å snu. greit det tenker jeg, men det valget er visst ikke spilleren sin allikevel... Så det bærer videre til prikken!

 

Ny telefonsamtale, denne gangen er det visst jeg som ringer til Ron. Der får jeg høre, gjennom hva jeg selv sier, at jeg visstnok har bruk for et fly. Eh what? Hva i alle dager er det jeg sitter i da?! Tydeligvis ikke et fly, for jeg må innom flystripa for å hente et fly...

 

https://www.dropbox.com/s/0genx0sqe4hwa3o/20131006_142734.jpg

 

^ Oida, ble litt krunglete å komme seg ut av hangaren med det gamle bedritne propellflyet, for der står det et moderne jetfly midt i veien. LURER PÅ HVORDAN DET KOM SEG DIT GITT!

 

Sånn går det når du ansetter udugelige spillutviklere som er flinke til å modellere og plassere potteplanter i spillverdenen, men som ikke har nok vett i skallen til å gjør noe så enkelt som å legge inn en sjekk for om man er i et faens fly før man ber spilleren finne et fly.

Du klager faktisk på at du fikk parkert et fuckings jagerfly i bilgarasjen? Ja jeg skjønner du må ha et eller annet hat mot dette spillet, jeg hadde syntes at det hadde vært awesome..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Livet er hardt. Kan ikke tenke på alt heller. Mye man kan klage på som er "enkelt" å legge inn.

I et åpen-verden spill så er det jo millioner av ting man kan gjøre som ikke nødvendigvis er så veldig logisk eller nyttig.

 

Edit. Svar til Captein Ødegård

:)

D02

Endret av D02
Lenke til kommentar

Du klager faktisk på at du fikk parkert et fuckings jagerfly i bilgarasjen? Ja jeg skjønner du må ha et eller annet hat mot dette spillet, jeg hadde syntes at det hadde vært awesome..

Haha, enig. Selv hadde jeg en quicksave med Franklin når jeg var halvveis i atomavfallainnsamlingen i ubåt. Tenkte ikke over det før jeg et par dager senere spilte igjen: Franklin kommer ut fra en restaurant et eller sted downtown, kikker meg rundt og der sto miniubåten fint lukeparkert mellom en bil og en motorsykkel. Lol

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du klager faktisk på at du fikk parkert et fuckings jagerfly i bilgarasjen? Ja jeg skjønner du må ha et eller annet hat mot dette spillet, jeg hadde syntes at det hadde vært awesome..

 

Klager på at flyet jeg klarte å lande helskinnet og parkere på et sted jeg kunne ta av med det igjen 30 sek senere var teleportert - uten ene vingen - til innkjørselen til Michael

 

Jeg hadde enorme forventninger til det spillet her, og det innfridde på mange måter, f.eks i forhold til detaljnivå og fysikkmotor (med visse unntak), samt grafikk (selv om man trenger noe kraftigere enn de to gameboyene spillet per dags dato finnes på for å faktisk få utnyttet det fullt ut). Det er derfor det er så vanvittig kjedelig å finne ut at historiemodusen er så lite dynamisk, og at det i mange tilfeller er bokstavelig talt to linjer med kode som mangler for å fikse gapende hull i logikken.

Lenke til kommentar

Her er et prima eksempel på det jeg mener om at spillet overhodet ikke er dynamisk:

 

Logger på, og spawner selvfølgelig langt uti gokk mvh quicksavefunksjonen. Stikker til flystripa hvor jeg etter en del forsøk klarte å lagre en Lazer (jagerfly) tidligere, hopper i den, og flyr til neste mission, i huset til Michael. Klarer faktisk å lande flyet uten en ripe på motorveien over huset der, og parkerer i veikanten så jeg har det til etterpå. Starter cutscene.

 

Da jeg kommer ut igjen er dette synet som møter meg:

https://www.dropbox.com/s/mvgvu8afycdfg0n/20131006_142043.jpg

 

Den idioten som har programmert "autoparkeringssystemet" har visst glemt å legge inn en sjekk for hva det faktisk er man parkerer. Budsjett på en milliard, programmerere til en femmer. Vel, tenker jeg, skal vel få det ut derfra på en måte. Så oppdager jeg dette:

 

https://www.dropbox.com/s/rhqpvznz4af9hc1/20131006_142108.jpg

 

Ser ut som spillet fant sin egen måte å få parkeringssytemet til å fungere på gitt!

Av ren trass kjørte jeg så til flyplassen og henta meg nytt fly, ristet av meg politiet, og satte kursen mot den gule prikken på kartet.

 

https://www.dropbox.com/s/cts432tsbfshs3r/20131006_142552.jpg

 

Får en telefon av michael, som ber meg om å snu. greit det tenker jeg, men det valget er visst ikke spilleren sin allikevel... Så det bærer videre til prikken!

 

Ny telefonsamtale, denne gangen er det visst jeg som ringer til Ron. Der får jeg høre, gjennom hva jeg selv sier, at jeg visstnok har bruk for et fly. Eh what? Hva i alle dager er det jeg sitter i da?! Tydeligvis ikke et fly, for jeg må innom flystripa for å hente et fly...

 

https://www.dropbox.com/s/0genx0sqe4hwa3o/20131006_142734.jpg

 

^ Oida, ble litt krunglete å komme seg ut av hangaren med det gamle bedritne propellflyet, for der står det et moderne jetfly midt i veien. LURER PÅ HVORDAN DET KOM SEG DIT GITT!

 

Sånn går det når du ansetter udugelige spillutviklere som er flinke til å modellere og plassere potteplanter i spillverdenen, men som ikke har nok vett i skallen til å gjør noe så enkelt som å legge inn en sjekk for om man er i et faens fly før man ber spilleren finne et fly.

Foreslår at du finner det et annnet spill.

Eller lage ditt egent spill uten feil og mangler:)

La oss andre kose oss med spillet som det er, de fleste forstår at et slik spill ikke kan tilrettelegge for alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke å komme rundt at det ER rart t spillet dikterer at man skal til parkeringshuset for å starte hotel assassination, selv om det bør være mye smartere å bruke et helikopter og lande på et tak i nærheten, og snipe derfra med lyddemper. Eller stjele et jagerfly og bruke et missil til å sprenge bilen etter den forlater.

Eller 1 sticky bomb på bilen usett før de kjører for å hente target..

Feks.

 

Det ER rart at man ikke kan bruke et jetfly til noe man uansett skal bruke fly til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...