Gå til innhold

Elektronikkbransjen har kåret årets julegaver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. kanskje jeg skulle kjøpe en Bocsh oppvaskmaskin i julegave? En til hver av slekt og venner. Eller kanskje ikke.. :hmm::p

 

De har bare listet opp en rekke dyre produkter som folk ofte sparer til og kjøper til seg selv. Perfekt for å hause opp forventningene og kjøpepresset.

 

Det er litt synd at voksne ofte kjøper gaver de ikke har sjekket på forhånd at mottageren virkelig har bruk for. Gaver som bare blir liggende i en skuff. Jeg tror omtanke for valg av gave er det beste man kan gjøre. Det behøver ikke være dyrt eller elektrisk eller kjøpt, men det må passe mottageren godt. En gave kjøpt på bensinstasjonen julaften kl 14, som mottageren har 3 stk av fra før er bare deprimerende og nedverdigende. Det viser av den som gir ikke bryr seg om mottageren. Dersom man kommer i tidsnød så kan man gjerne gi penger dedikert til en bestemt gave (Et slags gavekort som ikke er bundet til en bestemt butikk og har utløpsdato). Etter jul kommer det ofte gode tilbud så man får mer for pengene.

Lenke til kommentar
Bransjen er imidlertid langt fra enige på dette området. Blant annet har velkjente Cnet i Storbritannia kåret Iphone som den verste telefonen noensinne. Begrunnelsene er at lydkvaliteten i samtaler er for dårlig, den har for dårlig dekning og faller ut av samtaler, den ignorerer ofte samtaler slik at de som ringer ikke kommer gjennom og batterilevetiden er for dårlig.

 

Amobil klarte ikke la være å balansere ut ros av iPhone, ser jeg. Den samme Cnet-artikkelen, som for øvrig er humoristisk skrevet og ikke ment å bli tatt for seriøst, sier også at dekningsproblemer og avbrutte samtaler sannsynligvis skyldes nettverket og at iPhone er verdens beste minidatamaskin.

 

Sånn, fikset.

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke akkurat denne artikkelen objektiv, men eg blir allikevel kvalm av å se hva det er forventet at folk kjøper som julepresanger. Flatskjermer? Ekspressomaskiner?

 

Folk er lettlurte og bortskjemte. Perfekt for julesesongen og handelsstanden.

Syns ikke det er så urealistisk som du mener. Det er tross alt mange folk som sitter og vurderer å kjøpe seg ny TV eller en ekspressomaskin, men de venter og kjøper den til jul i stedet for tidligere på året. På denne måten bruker de faktisk mindre penger fordi de ikke kjøper både TVen eller ekspressomaskinen og julegave.

 

Det er ingen liste over hva du skal kjøpe. Det er en liste over produkter med høy populæritet og god kritikk de tror vil være å finne under diverse juletrær i Norges land.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Bransjen er imidlertid langt fra enige på dette området. Blant annet har velkjente Cnet i Storbritannia kåret Iphone som den verste telefonen noensinne. Begrunnelsene er at lydkvaliteten i samtaler er for dårlig, den har for dårlig dekning og faller ut av samtaler, den ignorerer ofte samtaler slik at de som ringer ikke kommer gjennom og batterilevetiden er for dårlig.

 

Bransjen? Siden når ble CNET UK en del av elektronikkbransjen?

 

Siden når ble et uhøytidelig blogginnlegg på gadgetbloggen CRAVE synonymt med CNETs "offisielle" syn? Det samme CNET har gitt iPhone 3GS den høyeste ratingen ever for noen smarttelefon, bedre enn bl.a diverse opphypede HTC-telefoner:

http://reviews.cnet.co.uk/mobiles/0,139102093,1,00.htm

Ifølge CNETs egne reviews er altså iPhone 3GS den beste telefonen de har testet.

 

Latterlig og patetisk av amobil at de ikke er i stand til å nevne iPhone uten å komme med ett eller annet totalt useriøst slarv. Drit heller i å skrive så mange uinteressante artikler som skamløst utnytter iPhone-navnet for å generere krangel og sidehenvisninger.

Lenke til kommentar
Syns ikke det er så urealistisk som du mener. Det er tross alt mange folk som sitter og vurderer å kjøpe seg ny TV eller en ekspressomaskin, men de venter og kjøper den til jul i stedet for tidligere på året. På denne måten bruker de faktisk mindre penger fordi de ikke kjøper både TVen eller ekspressomaskinen og julegave.

Til seg selv eller husstanden ser eg ikke problemet, da man ofte ville ha endt opp med å kjøpe produktet uansett. Eg tenker på alle de unødvendige dyre presangene som blir kjøpt til andre.

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke akkurat denne artikkelen objektiv, men eg blir allikevel kvalm av å se hva det er forventet at folk kjøper som julepresanger. Flatskjermer? Ekspressomaskiner?

 

Folk er lettlurte og bortskjemte. Perfekt for julesesongen og handelsstanden.

 

Nå er det riktignok ikke noe jeg føler man kan forvente, men er det så kvalmt om noen kjøper en fin gave? Er det så ille å fleske til et år og kjøpe en skikkelig fin gave til noen har fortjent det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, de mest gjennomtenkte julegavene finner jeg på Vinmonopolet (.no) :) Kanskje "elektronikkbransjen" mener at dette er julegaver en skal kjøpe til seg selv? Men det kan man jo egentlig gjøre hele året da.

 

Uansett, over mitt lik at jeg kjøper wannabegadgeten iPhone - den er mer allemannseie enn for dem som krampaktig prøver skille seg ut i retning "jeg er krampekul".

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

3 års gammel teknologi, og 3 megapixel kamera? å på toppen av kaka kommer det en reklame snutt om at Iphone 3gs nå har fått Video Camera? ehm, dette sier det meste om at detter er et waste om du bruker pengene på Iphone nå i dag, hadde det vært for 3 år siden, ok, men ikke i dag, om du skal ha en mobil som faktisk har dagens teknologi, gå får htc hd2, samsung onian hd eller google sin nye andriod telefon, lykketil!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...