Gå til innhold

Anmeldelse Asus UL30A (Batterikongen)


jon_o

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva betyr det?

 

Det gir muligheten å kunne bruke Virtual PC. Du må ha en CPU som støtter det, og siden den er i BIOS regner jeg med at CPUen kan det. Jeg var i tvil på om disse UL CPUene takklet den funksjonen.

 

Særlig siden jeg har tenkt å installere Win 7 Pro på maskinen for å kunne benytte meg av Virtual PC, og XP Mode som Pro har men ikke Home.

 

Jeg trenger det til mine studier/kurs, og til forhåpentligvis jobb (når jeg får).

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Min kom da med Windows 7.

 

Har ellers testet den med Vmware server og virtualbox. Begge deler kjører helt fint. For Vmware så har jeg testet med XP, Millenium og diverse Linux som guest systems. For Virtualbox så syntes jeg stort sett at det bare var XP som kjørte brukbart som guest.

 

Er ellers litt usikker på dette, men tror ikke at prosessoren behøver å støtte virtualisering når det skjer på denne måten via operativsystemet. Den må imidlertid være kraftig nok. Det er den helt klart.

 

Selv om denne PC'en er snill med batteriet, så kan den på ingen måte sammenlignes med eee eller PC'er med Atom prosessor. Denne yter på en helt annen planet bedre, og virtualisering på alminnelig arbeidsstasjonsnivå, det bør ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Min kom da med Windows 7.

 

Home edition ja, dette nevnes jo i produkt beskrivelsen så at din kom med er ikke noe spesielt. Men uansett Home edition har ikke jeg brukt for. Jeg må benytte domene, og som nevnt Win 7 Pro følger med XP mode, som er en gratis fullversion av Win XP i Virtual PC, noe som er greit hvis jeg må benytte programmer some er ikke kompatible.

 

Ja, jeg har benyttet de andre virtual versionene som du nevner, men synes at den Win 7 Virtual PC er langt bedre enn de andre.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan man oppgraderer BIOS ?

 

Lastet ned en fil, men fant ikke noe om hvordan oppgraderingen av Bios skal skje.

 

Varierer. Det begynner å bli mer og mer vanelig at de har et utility som automatisk gjør dette, noe ala Autoupdate. Ellers må du brenne ut og installere med en drive/USB flash o.l.

Lenke til kommentar

Tror ikke ytelsen på JT vil bli så veldig mye bedre. Nvidia sin 310m yte likt (kanskje bittelitt bedre) som 210m, stort sett akkkurat samme specs. Så nok en rebrand? En i7 cpu vil jo ha noen bedre finesser, men neppe noen stor ytelse boost. Og disse arendale cpuen er nok være ganske mye dyrere enn core 2 duo.

 

http://www.expertlaptopreview.com/?p=451

 

Edit: Er vel sånn at man på SU7300 med OC så kan man kjøre to kjerner på 1,73. Mens to kjerner på i7 640um kjører 1.2, riktignok klokker den seg selv opp til 2.2 med turboboost, men da kjører den vel bare en kjerne?

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er denne power-save-programmet som følger med veldig knotete? Jeg trenger 3 forskjellige modus

På 230V:

-Alt på max

På Batteri:

-En med cpu og gpu kraft på max

-En med strømsparing

 

Er dette vanskelig å få konfigurert?

 

Når man bytter nå så skjer det jo masse forandringer, alt fra at oppgavelinjen forsvinner automatisk(har ikke funnet en måte å slå dette av på) og at det er forskjellige bakgrunner, ja jeg ønsker kun en bakgrunn.

Lenke til kommentar

Hvordan er overflatetemperaturen på denne etter bruk? Kona er hypersensitiv og takler ikke dagens laptop, som jeg ikke synes er ille i det hele tatt. Dette gjelder både håndledd og underside. Måling i grader celsius hadde vært ypperlig om noen har måler eller link til noen som har målt :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg mottat min UL30A, og kan BEKREFTE at 720p og 1080p fungerer uten problemer på youtube, og når man spiller av filmer på maskinen. Jeg spurte tidligere her om noen hadde probemer med det, og da sa noen at det ikke var mulig med denne modellen.

 

Så da vet dere det.

.mkv @ 1080p funker på A?

Dette har jeg vondt for å tro, selv min VT viser et lite "hikk" ved enkelte krevende scener (dette i full fres modus).

 

Bruker VLC.

 

Hvilken avspiller bruker du? samt hva slags materiale spiler du av?

Lenke til kommentar
.mkv @ 1080p funker på A?

Dette har jeg vondt for å tro, selv min VT viser et lite "hikk" ved enkelte krevende scener (dette i full fres modus).

 

Bruker VLC.

 

Hvilken avspiller bruker du? samt hva slags materiale spiler du av?

 

Har du forsøkt å øke Priority på VLC mens du spiller? Sett den f.eks på Above Normal, eller High.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
.mkv @ 1080p funker på A?

Dette har jeg vondt for å tro, selv min VT viser et lite "hikk" ved enkelte krevende scener (dette i full fres modus).

 

Bruker VLC.

 

Hvilken avspiller bruker du? samt hva slags materiale spiler du av?

 

Har du forsøkt å øke Priority på VLC mens du spiller? Sett den f.eks på Above Normal, eller High.

 

Det hjalp litt, men den sliter forsatt i den spesefikke sekvensen. er snakk om 0.5sec den sliter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...