Gå til innhold

Anmeldelse Asus UL30A (Batterikongen)


jon_o

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror komplett bommer det. UL30VT støtter 8gb ram og kan veksle mellom internt og nvidia kort.

 

Hvorfor skulle det ellers være to grafikkløsninger i en maskin?

 

 

Det står jo ingen steder at den har to grafikkløsninger, eller så ser jeg meg totalt blind. samme gjelder max 8 gb ram, står 4 på komplett her

Lenke til kommentar

Nja... si det. Ikke veldig avgjørende for meg med 8gb ram og ser det står litt forskjellig rundt på nett. Så skal ikke være for bastant, er jo en drøss av mikro forskjeller på helt like maskiner nåtildags. Ringe asus på mandag kanskje?

 

Men to grafikkløsninger er jeg 99% sikker på.

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Jeg har i alle servicesaker jeg har hatt i det siste fått mye bedre behandling av Amentio enn Komplett.no. Komplett har desverre imo tapt seg kraftig, og lever idag på tidligere storhet. Dog skal komplett ha + for ukas tilbud og de soleklart beste butikknettsidene i Norge..

 

Jeg skal handle UL30vt i løpet av uken, og handler hos de billigste (med mindre det er pixmania..), rett og slett fordi alle de større nettbutikkene er såpass seriøse at en eventuell garantisak mest sannsynlig vil bli løst helt likt av alle.

Lenke til kommentar
Til dere som har maskinen: Spiller denne av HD - filmer på Youtube? (Både 720 og 1080p) Spiller den av HD-materiale på maskinen (MKV-filer - 1080p)?

 

Da tenker jeg på QX056V versjonen.

Jeg har ikke selv maskinen, sur-alex, men jeg mener å erindre fra en anmeldelse av maskinen, og tilbakemeldinger bakover i tråden, at den fint skal klare dette.

 

Har forøvrig nå bestilt meg UL30VT fra Amentio. :mrgreen:

Endret av Döden
Lenke til kommentar
Det kan jo ikke være den helt samme. Max minne er jo forskjellig. I tillegg har jeg fått svar fra på mail komplett at den ikke har switch mellom gfx kortene.

 

Rart, Asus har jobbet med Nvidia og til og med reklamerer denne switch funksjonen på UL30VT modellene.

 

post-140267-1263154764_thumb.jpg

 

Jaja, vi får vente og se hva folk sier når de får disse.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Det kan jo ikke være den helt samme. Max minne er jo forskjellig. I tillegg har jeg fått svar fra på mail komplett at den ikke har switch mellom gfx kortene.

 

Rart, Asus har jobbet med Nvidia og til og med reklamerer denne switch funksjonen på UL30VT modellene.

 

post-140267-1263154764_thumb.jpg

 

Jaja, vi får vente og se hva folk sier når de får disse.

 

 

Det var det jeg også trodde, men jeg så at komplett ikke skrev dette under spec listen. Sendte en mail og fikk til svar at det gikk ikke an å bytte. Er mulig kundebehandleren har misforstått meg eller bare ikke har peiling:) Uansett, har bestilt meg en VT nå, og er virkelig spent.

Lenke til kommentar
Det kan jo ikke være den helt samme. Max minne er jo forskjellig. I tillegg har jeg fått svar fra på mail komplett at den ikke har switch mellom gfx kortene.

 

Rart, Asus har jobbet med Nvidia og til og med reklamerer denne switch funksjonen på UL30VT modellene.

 

post-140267-1263154764_thumb.jpg

 

Jaja, vi får vente og se hva folk sier når de får disse.

 

 

Det var det jeg også trodde, men jeg så at komplett ikke skrev dette under spec listen. Sendte en mail og fikk til svar at det gikk ikke an å bytte. Er mulig kundebehandleren har misforstått meg eller bare ikke har peiling:) Uansett, har bestilt meg en VT nå, og er virkelig spent.

 

Jeg har i hvert fall denne knappen på min VT50.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått bestilt meg en Asus UL30a-QX056V versjonen. Kjøpe den fra Dustin for 5894,inkl frakt.

Skal brukes til normaltbruk, studier og filmtitting. Så regner med at den fungerer utmerket!

 

Den vil slite veldig med HD videoer dette er synd selv med min VT 50 så hakker det noe sinnssykt :( Jeg er greit fornøyd med min maskin uten om at den ikke klarer HD video og at space knappen er for følsom slik at jeg må rette på mellomrom på ting jeg skriver hele tiden.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
da blir det bestilling av ul30vt på meg, tror jeg velger dustin home pga prisen. men er det noen anbefalinger på ekstern cd-rom? og evt. sånt lite etui å ha utenpå maskinen?

 

Samme her!

 

SOm nevnt tidligere i tråden ble det betvilet om denne modellen hadde mulighet for å switche mellom de to grafikkløsningene. Noen aning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...