Gå til innhold

Anmeldelse Asus UL30A (Batterikongen)


jon_o

Anbefalte innlegg

Kjøpte en qx163 på expert med 8 cells batteri.

 

Uansett, la inn win 7 fra egen dvd for å slippe all bloatwaren til asus. Har lagt inn noen programmer fra asus sin side, bla Power4Gear Hybrid. Er det noen andre programer fra asus jeg virkelig trenge?

 

 

Er noe individuelt hva du måtte ønske å ha/ikke ha av Asus software. Jeg brukte denne guiden som pekepinne og fulgte den ganske så slavisk:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=380681

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er overflatetemperaturen på denne etter bruk? Kona er hypersensitiv og takler ikke dagens laptop, som jeg ikke synes er ille i det hele tatt. Dette gjelder både håndledd og underside. Måling i grader celsius hadde vært ypperlig om noen har måler eller link til noen som har målt :)
Ingen? Ser ut til å være mange nok som har den, så noen må jo ha meninger om overflatetemperaturer.
Lenke til kommentar
Hvordan er overflatetemperaturen på denne etter bruk? Kona er hypersensitiv og takler ikke dagens laptop, som jeg ikke synes er ille i det hele tatt. Dette gjelder både håndledd og underside. Måling i grader celsius hadde vært ypperlig om noen har måler eller link til noen som har målt :)
Ingen? Ser ut til å være mange nok som har den, så noen må jo ha meninger om overflatetemperaturer.

 

Ja, nå er det alltids noen overskuddsvarme i elektronikk. Nå har jeg ikke målt noe, men synes i det store og hele at laptopen føles kald ut under bruk.

Lenke til kommentar
Hvor kraftig er G210 GPUen som sitter i VT versjonen? Hva slags stasjonær-kort kan den sammenlignes med? Og hvor mye reduseres batteri-levetiden med denne i?

 

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForc...0M.17638.0.html

 

 

EDIT:

 

The performance of the entry level G 210M should be somewhere between the GeForce G 110M and the GeForce 9500M G. Therefore, older or less demanding games should run fluently with medium to high details. Demanding DirectX 10 games, like Crysis, are playable only in low detail settings and low resolutions.
Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
Hvordan er overflatetemperaturen på denne etter bruk? Kona er hypersensitiv og takler ikke dagens laptop, som jeg ikke synes er ille i det hele tatt. Dette gjelder både håndledd og underside. Måling i grader celsius hadde vært ypperlig om noen har måler eller link til noen som har målt :)
Ingen? Ser ut til å være mange nok som har den, så noen må jo ha meninger om overflatetemperaturer.

 

Ja, nå er det alltids noen overskuddsvarme i elektronikk. Nå har jeg ikke målt noe, men synes i det store og hele at laptopen føles kald ut under bruk.

 

UL30A her i huset er kjølig. Står forsåvidt på PCen at den skal være det også.

Lenke til kommentar
Nå har jeg mottat min UL30A, og kan BEKREFTE at 720p og 1080p fungerer uten problemer på youtube, og når man spiller av filmer på maskinen. Jeg spurte tidligere her om noen hadde probemer med det, og da sa noen at det ikke var mulig med denne modellen.

 

Så da vet dere det.

 

Denne kjører HD 1080p uten "lagging"?

Jeg er på jakt etter en PC som jeg skal bruke mot 40" LED LCD-TV via HDMI-utgangen (Spotify + film/serier/youtube).

Lenke til kommentar
Nå har jeg mottat min UL30A, og kan BEKREFTE at 720p og 1080p fungerer uten problemer på youtube, og når man spiller av filmer på maskinen. Jeg spurte tidligere her om noen hadde probemer med det, og da sa noen at det ikke var mulig med denne modellen.

 

Så da vet dere det.

 

Denne kjører HD 1080p uten "lagging"?

Jeg er på jakt etter en PC som jeg skal bruke mot 40" LED LCD-TV via HDMI-utgangen (Spotify + film/serier/youtube).

Nei det gjør den nok ikke. Den kan sikkert klare en del 1080p, men mye 1080p materiale vil feile.

Lenke til kommentar
Hvordan er skjermen på denne maskina? Jeg har hørt den er litt midt på treet fordi Asus kom frem til at folk som kjøpte små maskiner ikke var så veldig opptatt av kvaliteten.

Skjermen er god nok den, men innsynsvinklen vertikalt er etter min mening ikke akseptabel.

 

For all del er en meget bra maskin for 6k, men har litt inntrykk av at enkelte skal ha det til å være en "rolls royce til prisen av en lada" (snakker da om A/VT modellene)

Lenke til kommentar
Nå har jeg mottat min UL30A, og kan BEKREFTE at 720p og 1080p fungerer uten problemer på youtube, og når man spiller av filmer på maskinen. Jeg spurte tidligere her om noen hadde probemer med det, og da sa noen at det ikke var mulig med denne modellen.

 

Så da vet dere det.

 

Denne kjører HD 1080p uten "lagging"?

Jeg er på jakt etter en PC som jeg skal bruke mot 40" LED LCD-TV via HDMI-utgangen (Spotify + film/serier/youtube).

Nei det gjør den nok ikke. Den kan sikkert klare en del 1080p, men mye 1080p materiale vil feile.

 

Noen som har testet 1080p? Evt kan gjøre det?

Masse samples her: http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ntshowcase.aspx

Pass på at det er 1080p dere tester.

Lenke til kommentar
Nå har jeg mottat min UL30A, og kan BEKREFTE at 720p og 1080p fungerer uten problemer på youtube, og når man spiller av filmer på maskinen. Jeg spurte tidligere her om noen hadde probemer med det, og da sa noen at det ikke var mulig med denne modellen.

 

Så da vet dere det.

 

Denne kjører HD 1080p uten "lagging"?

Jeg er på jakt etter en PC som jeg skal bruke mot 40" LED LCD-TV via HDMI-utgangen (Spotify + film/serier/youtube).

Nei det gjør den nok ikke. Den kan sikkert klare en del 1080p, men mye 1080p materiale vil feile.

 

Noen som har testet 1080p? Evt kan gjøre det?

Masse samples her: http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ntshowcase.aspx

Pass på at det er 1080p dere tester.

 

 

Jeg får min VT i morra og da skal jeg virkelig prøve ut alle formatene jeg vanligvis ser film i, så skal komme med tilbakemelding.

 

Kommer til og prøve ut:

720i og 720P

1080i og 1080P

TP filer disse er tunge og dra så spent på de

TS filer denne og er tung og dra

MKV (matroska)

Avi

mpg

ISO

BIN

VOB

 

ja stort set alt jeg har..

Lenke til kommentar
8-cellers batteri, 4400 mAh

 

Edit:

Ikke enkelt å velge modell her nei, men ser at VT er 100 kroner billigere enn A hos Dustin i hvertfall (ikke på lager), noen ulemper med å velge VT'en?

 

Jeg skal erstatte min stasjonære PC (Står i stue enda, pga Spotify, YouTube, og enkelte DVD'er og HD-materiale (iso-filer, mkv, m.m.), og pga dette med HD-materiale så ble jeg skeptisk til A-modellen, selv om det virker som det er flere som kjører 1080p-materiale uten problemer..?). Skal kobles opp mot A/V-Receiver og 40" LCD via HDMI.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...