Gå til innhold

Anmeldelse Asus UL30A (Batterikongen)


jon_o

Anbefalte innlegg

Har akkurat anskaffet meg en Pro32a. Er veldig fornøyd sålangt, imponerende batteritid!

 

Det er da en ting som irriterer meg. Når jeg bytter strøminnstillinger ved hjelp av strømknappen oppe til venstre endrer skjermbildet seg. Altså bakgrunnsbilde og oppgavelinjen forandrer seg.

 

Er det mulig å bruke den funksjonen uten at bakgrunnsbilde/oppgavelinjen endrer seg til helt blankt?

 

Forresten, noen som har forsøkt å bruke Expressgate funksjonen? Hvordan får man det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat anskaffet meg en Pro32a. Er veldig fornøyd sålangt, imponerende batteritid!

 

Det er da en ting som irriterer meg. Når jeg bytter strøminnstillinger ved hjelp av strømknappen oppe til venstre endrer skjermbildet seg. Altså bakgrunnsbilde og oppgavelinjen forandrer seg.

 

Er det mulig å bruke den funksjonen uten at bakgrunnsbilde/oppgavelinjen endrer seg til helt blankt?

 

Forresten, noen som har forsøkt å bruke Expressgate funksjonen? Hvordan får man det til?

 

Expressgate starter du ved å trykke på den venstre "påknappen" når maskinen er av.

Lenke til kommentar
Har akkurat anskaffet meg en Pro32a. Er veldig fornøyd sålangt, imponerende batteritid!

 

Det er da en ting som irriterer meg. Når jeg bytter strøminnstillinger ved hjelp av strømknappen oppe til venstre endrer skjermbildet seg. Altså bakgrunnsbilde og oppgavelinjen forandrer seg.

 

Er det mulig å bruke den funksjonen uten at bakgrunnsbilde/oppgavelinjen endrer seg til helt blankt?

 

Forresten, noen som har forsøkt å bruke Expressgate funksjonen? Hvordan får man det til?

 

Ja, er bare å gå innpå strøminnstillingene. (Medfølgende software til strøm)

 

 

ExpressGate må kanskje installeres om det ikke virker. Fungerte fint her fra første stund.

Lenke til kommentar
SÅ om jeg forstår dere er dette det utlimate man klarer og dytte ut av denne ul30Vt altså

 

ASUS UL30VT 13,3" WXGA

GeForce G210,Core2Duo SU7300,4GB RAM,500GB HDD,Webcam,63 Wh batteri,BT, W7 Home

 

 

ASUS batteri 8-cell 84 Wh

til UL30/UL50/UL80-serie

 

 

Stemmer ikke sant?

 

 

 

Om jeg uansett har tengt og bytte ut den harddisken mot en ssd, finnes det modeller med VT og 5600bateriet men med liten harddisk?. trenger ikke 500 gigen da jeg vil ha ssd,,,

 

 

 

Ser og at det er SATA 150 som er i ul30vt , mens de fleste SSD er jo i SATA 300, kan man da innstalere en sata300? eller blir det problemer da?

Finner ikke info om størrelsen på diskplassen,, er det 2,5"? eller 1,8"?

 

 

 

Da har jeg bestilt meg en Ul30Vt og et ekstra 5600 84Wh batteri. komer nok til og bruke det minste batteriet til reserve. så her fikk jeg vel det beste fra 2 værdner?

 

Da jeg ringte support på komplett fortalte de meg at jeg kan fint innstalere en ssd med sata300. de fortalte at selv om min ul30vt ikke støttet mer enn sata150 kunne jeg cirka gjøre det om til 150 mbit eller noe,, derav ikke vits og kjøpe en ssd som skrev og leste over 150/150 da denne asusen ikke støtter det, . så om jeg slenger inn en ssd blir det altså asusen som er flaskehalsen,, var forøvrig 2.5"

Endret av linser
Lenke til kommentar

Har lenge ventet på å kjøpe meg en ny laptop, og nå tror jeg ul30vt er svaret, men jeg er fortsatt litt usikker på noen områder, håper dere kan hjelpe meg. Har drevet å sett på ul30vt fra komplett og vurderer å bestille den, samtidig ser jeg at amazon selger en x1 utgave, hva er egentlig forskjellene her? kommer denne for salg i norge?

 

Fikk høre fra komplett at man 30VT ikke har switch mulighet mellom grafikkortene, det er jo litt dumt. Det siste som plager meg er batteriet som er litt dårligere og max 4gb minne. Burde dette stoppe meg fra å slå til?

 

Jeg er ikke verdens mest datakyndige, men setter pris på om noen tar seg tid til å svare

Lenke til kommentar
Har lenge ventet på å kjøpe meg en ny laptop, og nå tror jeg ul30vt er svaret, men jeg er fortsatt litt usikker på noen områder, håper dere kan hjelpe meg. Har drevet å sett på ul30vt fra komplett og vurderer å bestille den, samtidig ser jeg at amazon selger en x1 utgave, hva er egentlig forskjellene her? kommer denne for salg i norge?

 

Fikk høre fra komplett at man 30VT ikke har switch mulighet mellom grafikkortene, det er jo litt dumt. Det siste som plager meg er batteriet som er litt dårligere og max 4gb minne. Burde dette stoppe meg fra å slå til?

 

Jeg er ikke verdens mest datakyndige, men setter pris på om noen tar seg tid til å svare

 

x1 er det samme som den på komplett. Og den skal ha switch mellom gfx kortene, sånn er modellen.

Lenke til kommentar

Nå drar jeg på hybelen og blir dataløs, så det går ikke lenge :C

Siklet på denne lenge, pga at jeg vil ha en liten og portabel bærbar, fordi jeg drasser den med meg mye, men som samtidig må være kraftig nok siden jeg liker å spille en del spill.

 

Ubesluttsom som jeg er tenkte jeg på å vente til de nye proesessorene (i3 elns) kommer sammen med de nye grafikkbrikkene fra ati, men tror egentlig ikke det er behov siden jeg spiller mest Heroes of Newerth og ikke har behov for noe max settings.

 

Dårlige erfaringer med dell og acer fra tidligere, så må nok bli asus, og etter jeg så denne filmen:

og vanlige tester, tror jeg at denne har alt jeg leter etter=)

 

Ser mange som har testet den svarte modellen og den får sykt fort fingermerker, så det er kanskje ikke så dumt å ha går slik den ser ut på komplett.no allikevel.

 

Blir nok bestilling i dag =P

Endret av Berntsen88
Lenke til kommentar
Ville anbefale skolejenta en UL30A. Enkel å ta med seg, liten og lett, og tåler en liten støyt.

 

Go for it! =)

 

UL30A-QX056V er kjempebra! 14-16 timer batterilevetid.

 

Du var litt vell optimistisk angående batteritida. 10-12 klarer du.

 

I min verden er det 14-16, men ok. Vi sier 10 timer da :p

 

Får ikke bilde når jeg kobler min pc til tv-en med HDMI er det noe spesielt jeg må gjøre? Er vant til at bilde bare kommer når jeg kobler til HDMI kabelen og setter tv-en på riktig input.

 

Trykk Windows + P om du er i Windows 7.

 

Pleier å funke tvert her.

 

Har 1366x768 som maks oppløsning på PC, og HD-ready på TV, så funker perfekt der.

 

Man må først velge Nvidia skjermkortet og der etter re starte maskinen for og få HDMI kontakten til å fungere på VT modellene

Lenke til kommentar
Har lenge ventet på å kjøpe meg en ny laptop, og nå tror jeg ul30vt er svaret, men jeg er fortsatt litt usikker på noen områder, håper dere kan hjelpe meg. Har drevet å sett på ul30vt fra komplett og vurderer å bestille den, samtidig ser jeg at amazon selger en x1 utgave, hva er egentlig forskjellene her? kommer denne for salg i norge?

 

Fikk høre fra komplett at man 30VT ikke har switch mulighet mellom grafikkortene, det er jo litt dumt. Det siste som plager meg er batteriet som er litt dårligere og max 4gb minne. Burde dette stoppe meg fra å slå til?

 

Jeg er ikke verdens mest datakyndige, men setter pris på om noen tar seg tid til å svare

 

x1 er det samme som den på komplett. Og den skal ha switch mellom gfx kortene, sånn er modellen.

 

 

Det kan jo ikke være den helt samme. Max minne er jo forskjellig. I tillegg har jeg fått svar fra på mail komplett at den ikke har switch mellom gfx kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...