Gå til innhold

Anmeldelse Asus UL30A (Batterikongen)


jon_o

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått bestilt meg en Asus UL30a-QX056V versjonen. Kjøpe den fra Dustin for 5894,inkl frakt.

Skal brukes til normaltbruk, studier og filmtitting. Så regner med at den fungerer utmerket!

 

Den vil slite veldig med HD videoer dette er synd selv med min VT 50 så hakker det noe sinnssykt :( Jeg er greit fornøyd med min maskin uten om at den ikke klarer HD video og at space knappen er for følsom slik at jeg må rette på mellomrom på ting jeg skriver hele tiden.

 

 

Hvilken spiller bruker du? Er det både 720p og 1080p?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme VT modell dustin og komplett selger diskuteres her.

Den har begge grafikkortene, og den det rapporteres om 1080p :)

Derved var den bestillt fra Dustin(som har den på lager) til en bedre pris enn komplett.

 

Kan du linke til VT-modellen de har på lager hos Dustin? Er det noe forskjell på batteri på denne og "056v" modellen?

Lenke til kommentar
Samme VT modell dustin og komplett selger diskuteres her.

Den har begge grafikkortene, og den det rapporteres om 1080p :)

Derved var den bestillt fra Dustin(som har den på lager) til en bedre pris enn komplett.

 

Kan du linke til VT-modellen de har på lager hos Dustin? Er det noe forskjell på batteri på denne og "056v" modellen?

 

UL30VT-QX030V

 

Hva er egentlig hovedforskjellene på UL30A-QX056V og UL30VT-QX030V? Positive/Negative sider? De ligger omtrent på samme pris omtrent. (Har ikke sett så nøye, så er ikke helt sikker)

Lenke til kommentar
Samme VT modell dustin og komplett selger diskuteres her.

Den har begge grafikkortene, og den det rapporteres om 1080p :)

Derved var den bestillt fra Dustin(som har den på lager) til en bedre pris enn komplett.

 

Kan du linke til VT-modellen de har på lager hos Dustin? Er det noe forskjell på batteri på denne og "056v" modellen?

 

UL30VT-QX030V

 

Hva er egentlig hovedforskjellene på UL30A-QX056V og UL30VT-QX030V? Positive/Negative sider? De ligger omtrent på samme pris omtrent. (Har ikke sett så nøye, så er ikke helt sikker)

Om jeg ikke bommer helt:

UL30A-QX056V: Bedre batteri

UL30VT-QX030V: Mulighet for å switche mellom integrert og dedikert grafikkort.

 

Altså et valg mellom ytelse og batteri. Ikke glem at batterier blir dårligere med tiden.

Lenke til kommentar
Samme VT modell dustin og komplett selger diskuteres her.

Den har begge grafikkortene, og den det rapporteres om 1080p :)

Derved var den bestillt fra Dustin(som har den på lager) til en bedre pris enn komplett.

 

Kan du linke til VT-modellen de har på lager hos Dustin? Er det noe forskjell på batteri på denne og "056v" modellen?

 

UL30VT-QX030V

 

Hva er egentlig hovedforskjellene på UL30A-QX056V og UL30VT-QX030V? Positive/Negative sider? De ligger omtrent på samme pris omtrent. (Har ikke sett så nøye, så er ikke helt sikker)

Om jeg ikke bommer helt:

UL30A-QX056V: Bedre batteri

UL30VT-QX030V: Mulighet for å switche mellom integrert og dedikert grafikkort.

 

Altså et valg mellom ytelse og batteri. Ikke glem at batterier blir dårligere med tiden.

 

 

Okei! Takk for raskt svar. Hvis man altså skal bruke maskinen til "hardt" bruk og mye grafikk lønner det seg altså med VT versjonen.

Lenke til kommentar
Jepp, folk har spillt Modern warfare 2 med denne!

Vurderte litt selv, men valget var enkelt grafikk > ekstra batteri (som sakte men sikkert minker)

 

 

Jeg skjønner valget ditt:) Men batteriet minker jo, sakte men sikkert på begge maskiner, så forholdet vil jo være at det er bedre på UL30A -056 versjonen hele tiden.

Kan ikke skjønne at folk vil "ødelegge" spillopplevelsen til et så bra spill, å spille det på en 13" skjerm. Men men..sånn er det.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner valget ditt:) Men batteriet minker jo, sakte men sikkert på begge maskiner, så forholdet vil jo være at det er bedre på UL30A -056 versjonen hele tiden.

Kan ikke skjønne at folk vil "ødelegge" spillopplevelsen til et så bra spill, å spille det på en 13" skjerm. Men men..sånn er det.

 

What? Forklar den litt bedre du. "bedre på UL30A hele tiden?" hva betyr det?

Nå er VT versionen samme maskin bare med en switch å kunne benytte en grafikk kort. Om du ikke benytter den er batteritiden/ytelsen det samme.

Lenke til kommentar

Heisan folkens.

 

Jeg har mistet oversikten over hvilke nye modeller som har kommet og hvorvidt de gamle er faset ut. Er det noen som kan ta på seg jobben med å lage en ny liste med modellnummer og specs så jeg kan oppdatere første post. På denne måten gir vi riktig og oppdatert informasjon til nye lesere.

Lenke til kommentar

Ny Asus på vei:

 

Asus UL30JT
Processor & Cache Memory: Intel Core i7 640UM/62UM processor with Turbo Boost Technology
Chipset: Intel G545
Memory: DDR3 1066mhz up to 4GB
Display: 13.3" 16:9 (1366x768)
Video: Nvidia GeFOrce 310M (1 GDDR3 VRAM) & Intel GMA HD
Hard Drive: SATA up to 640 GB (up to 7200rpm)
Dimensions: 322 x 232 x 14.8-24.2mm, 1.5kg (4cell), 1.7kg (8cell)

 

http://www.youtube.com/zedomax#p/a/u/0/eYk9kfogYr0

 

Og jeg som var sikker på at det var ul30vt jeg skulle ha...

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...