Gå til innhold

Nekter å selge Modern Warfare 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Har bare opplevd plager med Steam. Hadde lyst til å teste orange box da jeg så denne på tilbud på en utenlandsk nettside en gang for lenge siden. Installerte Steam og kjøpte spillet på tilbud og da begynte problemene.. Fikk ik:(ke lastet ned halvparten av "pakken". Kun hovedspillet og en mod. Steam låste seg konstant og opplevelsen med hele opplegget var mildt sagt rævva. Prøvde meg på support, men der fikk jeg beskjed om at det var noe galt med maskinen min. Har bygd og "servet" egne maskiner siden jeg var tolv så dette kan jeg love ikke var tilfelle. Men det mottok jeg ingen forståelse for. Deres program var i orden og min PC var ikke det var svaret jeg fikk. Maken til arroganse. Avinstallerte hele Steam og har siden ikke hatt det på maskinen en gang til.

 

Følte jeg ble veldig skuffet nå. Har forhåndsbestilt det på Game og hadde regnet med at det ville være som 4ern å installere og drifte. *Skuffa* :(

 

Hehe.. Der ble sursmileyen av ja... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igrunn bare teit at et spill som ikke er valve sitt eget skal tvinge på deg steam, men at de har alle sine egne spill der, det kan jeg forstå.

MW2 skal lastes ned til pc(pirat), uten tvil.

 

Minner meg litt om da jeg kjøpte gta iv på steam.. Ikke nok med at jeg måtte laste ned 16-17gb før jeg kunne spille, men måtte også laste ned, registrere meg og logge inn på både R*SC og Games for Windowns Live før jeg fikk spille. Og etter en format så var savene mine ubrukelige. Så jeg har fortsatt til gode å spille igjennom spillet..

Lenke til kommentar

Hvis Steam må installeres for at SteamWorks skal fungere, så burde Activision ha holdt seg langt unna. Men det er bedre med en fugl i hånden enn ti på taket. Hvis SteamWorks kan hindre pirater i å kopiere spillet bedre enn andre typer kopibeskyttelse kan, så tjerner jo Valve ekstra penger på å ha den beste løsningen.

 

Komplisert situasjon. Men det er jo forståelig at konkurrentene klager.

Lenke til kommentar

Velvel...

Spiller liten trille.

Selv om jeg har gledet meg som en unge lenge til dette spillet... så blir det ikke noe kjøp av dette spillet.

Jeg får meg faktisk bare ikke til å gjøre det.

IW har faktisk bare gjort faenskap for de som kunne gjort spillet stort.

CoD4 får nok leve en del lengre...

 

Som en nevnte her tidligere...

Herlig. Håper spillet flopper noe hinsides.
Helt sykt hvor fort dette spillet gikk fra å være min store favoritt i år, til ett spill jeg håper flopper så det jomer.

Veldig synd at IW skal drive slik de driver.

Jeg håper også dette spillet flopper mer enn jeg har sett noe spill floppe før...

Det utrolige er vel at TPB får vel skylda i så tilfelle.

 

Jeg håper at de aller fleste som har skrevet under på den siden for å få IW til å skjerpe seg, faktisk står for det og boikotter hele dritten.

Lenke til kommentar

Håp så mye dere bare klarer, alt tyder jo på at spillet kan slå ganske så mange salgsrekorder.For min del er steam stort sett den eneste grunnen til at spillpc lever hjemme hos meg. Enkelt, greie priser(betalte 230 kr for left 4 dead 2) og brukervennlig. Synes også det er genialt enkelt å bare innstallere steam når jeg har formatert pc'en. Slipper å innstallere via dvd samt skrive inn cd nøkler.

 

Griffin: Om historien er noe å forholde seg etter er de som klager stort sett bare sure i noen dager, for så å kjøpe spillet.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Vel, vil tro de fleste som har med klanmiljøet eller bare fokuserer på et godt online miljø, ikke kommer til å kjøpe dette spillet.

Jeg er en av dem, og jeg hadde som flere nevnt, trodd at dette kom til å bli det spillet jeg gledet meg mest til i år, og kom til å spille til neste jul.

 

Dessverre så fant de ut at de skulle fjerne multiplayer (som vi kjenner det ifra pc per i dag) på pc versjonen, og heller gå for samme dårlige løsning som konsole spillerne får. Det som er sykt, er at ikke nok med at de ikke vil innrømme at de gjør en feil, og viser til piratkopiering som en grunn til å gjøre dette. Men at konsole folk gjerne forkaster hele saken, med at de klarer seg med det, så hvorfor skal vi ha noe bedre.

 

Mitt spørsmål er heller, hvorfor godtar konsole folk et dårligere alternativ, når pc spillere har hatt noe som har vært bedre i 20 år?

 

Angående spillet også er låst til steam, så er dette bad på mange plan. Selv om jeg har gode erfaringer med steam, utenom prisene.

Lenke til kommentar

Misfårstå meg rett, jeg liker steam veldig godt, og skulle gjærne hatt alle spillene mine der. Prisene har dog gått feil vei det siste året. Eneste det er noe å tjene på nå(prismessig), er vel valves egne spill, gamle spill og et og annet godt tilbud. Cod4 koster vel fortsatt skjorta over steam?

 

IW har vel sagt at du har fjærnet støtten for dedikerte servere pga. at det var lett å jukse. Skulle heller sett en skikkelig anti-cheat løsning enn et udugelig match-making system og p2p spilling.

Lenke til kommentar
Det utrolige er vel at TPB får vel skylda i så tilfelle.

 

Skulle ikke forundre meg. Jeg har ikke lastet ned et spill på veldig, veldig lenge. Jeg bruker faktisk veldig sjeldent torrent uansett nå om dagen.

Men vurderer å gjøre et unntak for dette spillet, bare for å teste singleplayer.

 

Veldig synd siden jeg har vært stor fan siden det første spillet kom.

Lenke til kommentar
Det er langt fra så enkelt som at 1€=1$.

 

Javel? Tar deg gjerne på ordet jeg, er langt i fra belest på området. Men mener da absolutt at det oppstod furore for relativt kort siden, fordi spillene som hadde kostet 49 dollar f.eks - også for oss nordmenn - plutselig kostet 49 euro. Men dette stemmer altså ikke?

 

Du har helt rett Jakoozie.

 

For øvrig hadde det vært en smal sak for valve/steam å lage et prissystem basert på land. I bunn og grunn det samme som det er nå bare at de har "europa" istedet for egentlige land. Og ja, det er så enkelt som at de satte 1€=1$. Fram til den dagen betalte vi i dollar vi også. Og steam har aldri svart på henvendelser om dette, det at de tier betyr rett og slett at de vet hva de har gjort og hvorfor - og vi vil ikke like svaret.

Hvorfor i alle dager får britene betale i £ mens vi må belage oss på € når vi ikke en gang er med i eu? Vi betaler _nøyaktig_ det samme som alle andre europeiske land om de har sales tax eller ikke på elektronisk vare.

 

Jeg kjøper kun spill på steam hvis det er en weekend deal og prisen er latterlig lav sammenlignet med å gå i butikk, og at det er et spill jeg vil ha. Det skjer ikke ofte, for å si det sånn.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar
Jeg kjøper kun spill på steam hvis det er en weekend deal og prisen er latterlig lav sammenlignet med å gå i butikk, og at det er et spill jeg vil ha. Det skjer ikke ofte, for å si det sånn.

 

Samme her. Om den fysiske utgaven av spillet i butikken koster like mye som det som ligger på steam velger jeg butikk-spillet.

 

Vet jo aldri hva Valve finner på, så det er greit å ikke ha alle spillene låst til Steam kontoen. Skulle ikke forundre meg om man i fremtiden må betale månedspris for å i det hele tatt bruke steam.

 

 

Når det er sagt så fungerer Steam strålende til selve spillingen, å holde kontakt med kompiser osv er utrolig enkelt.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager får britene betale i £ mens vi må belage oss på € når vi ikke en gang er med i eu? Vi betaler _nøyaktig_ det samme som alle andre europeiske land om de har sales tax eller ikke på elektronisk vare.

 

Viste du at Island får betale med USD på Steam selv de er en del av Europa og utenfor EU? Det samme gjelder oss nordmenn og, men vi blir tvunget til EUR.

 

Gamersgate.co.uk, ingen slår de på pris (GBP) og åpenhet, ingen ZRM (Zone Restriction Management) :).

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Det er langt fra så enkelt som at 1€=1$.

 

Javel? Tar deg gjerne på ordet jeg, er langt i fra belest på området. Men mener da absolutt at det oppstod furore for relativt kort siden, fordi spillene som hadde kostet 49 dollar f.eks - også for oss nordmenn - plutselig kostet 49 euro. Men dette stemmer altså ikke?

 

Det var nok så enkelt, men det er jo tross alt ei stund siden Steam innførte nevnte endring. Per nå er heldigvis en del av prisene justert med tanke på valutaforskjeller, men langt i fra alle. Men når det er sagt, Steam er likevel (fortsatt) langt dyrere enn de var før endringen tredde i kraft.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...