Gå til innhold

Nekter å selge Modern Warfare 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Takk for at det finnes hackere der ute, så det går an å spille dette spillet uten all den andre møka man må installere og verifisere.

 

Husker blandt annet at jeg kjøpe meg crysis warhead i butikken, dro hjem og installerte spillet. men fikk jeg spille det da mon tro? NEI! pga en forbanna internett verifisering som ikke kunne oppnå kontakt. samme møka her med MW2.

 

Så det blir som med crysis. hack, crack og nyt.

 

Komisk at spill som man laster ned cracket funker bedre en orginale spill... ikke rart at folk laster ned spill som har blitt cracket.

 

fallout 3, GTA 4 osv osv... bare kødd med verifisering og andre programmer som legger seg inn på dataen...

 

Jeg handler spillet, jeg betaler penger for spillet, ikke for all den andre møka de prakker på meg og sier " du må ha det hvis ikke får du ikke spille spillet for vi må verifisere deg "

 

jo takk for tilliten, da velger jeg heller en cracket version.

 

folk sier at STEAM osv er så bra osv osv... ok med det, og la dem synes det. men hva med meg f.eks og der er nok ikke bare meg.

 

Jeg vil bare enkelt å greit ikke ha det på min maskin. jeg bruker det ikke, og har heller ikke lyst til å bruke det. så hva må jeg gjøre da.. jo.. crack!

 

Den dagen STEAM sender MEG penger for den lille HD plassen det programmet bruker av min HD som jeg har kjøpt, greit nok. da skal de få lov til å ha det programmet på min maskin. Men det kommer aldri til å skje. så CRACK!!

 

At folk som lager spill osv ikke våkner opp og ser at med all den forbanna "sikkerheten" osv osv de legger inn på en dvd, bare i bunn å grunn lager ekstra trøbbel for de som velger å handle spillet å støtte de.

 

Men de sitter å griner og sier "Buuhuuu... de er så mange som pirat kopierer spiller vårt så vi tjener ikke så mye på det"

 

vel for faen... jo mer sikkerhets-programmer de prakker inn på en dvd jo fler pirat kopierer dem...

 

Synes personlig at i 99% av tilfellene så funker et cracket spill bedre en et som er orginalt. Har selv crackede versioner av orginale spill jeg eier for de funker enkelt å greit bedre.

 

Men gidder ikke å betale lenger for et orginalt spill for så å må laste ned en crack for å få det til å funke optimalt og uten all ekstra møkk som STEAM, LIVE osv osv.

 

 

nei... Hack, Crack og nyt!

 

 

 

sikkerhets programmer... funker ikke alikevel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes også det er genialt enkelt å bare innstallere steam når jeg har formatert pc'en. Slipper å innstallere via dvd samt skrive inn cd nøkler.
Savegames er ikke så viktig?

 

Nei, man tar backup av saves slik man alltid har gjort det. Litt vanskelig å få dem inn igjen på enkelt spill, men det løser man med å google problemet.

Lenke til kommentar

Det som er morsomt i dette tilfellet er at butikkversjon og steamversjon er 100% like, går du i butikken og kjøper fysisk vil du få en dvdplate med steamfiler(selvfølgelig låst) og du må aktivere (og muligens laste ned siste delen via nett).

 

Med MW2 kan du få spillet ved å bare bruke cdkeyen, for denne kan registreres i steam for å få fordeler som å laste ned spillet pånytt.

 

MEN

 

prisen er helt vanvittig, her i europa har vi et prisnivå på 59.99 euro, dvs rundt 500 kr. og ikke nok med det, kjøper du direkte på steam vil du ikke kunne spille MW2 før 12 november.

 

Hvis du heller vil gå i butikken og kjøpe det kan du dette allerede 10 november og bruke 450kr.

 

 

Men tenker på stakkars australia, de hr de høyeste steamprisene.

 

 

Og ja en siste ting, pc får alltid skylda for priatkopiering men i dette tilfellet var det xbox360 som har skylda. PCversjonene vil ikke dukke opp før neste uke når spillet er utgitt, selv om mange sitter med spillet i hånda men ikke får spilt da spillet ikke kan aktiviserers før på tirsdag xD

 

OBSOBS!

Det er Activison som har satt kravet om senere release på steam samt hvilken pris produktet skal ha. Valve/Steam er IKKE skyldige her, eneste de er skyldige i er å sette eurokurs=dollarkurs

Endret av texaco
Lenke til kommentar
Er det ikke boikotterne som har skylda her da? Bare for at spillet skal kunne være

tilgjengelig på steam så skal de boikotte? Det er OSS det går utover. . .

Hvordan går det utover deg/dere at spillet blir boikottet av en del?

Det er vel ikke Steam-problematikken som er utslagsgivende for boikotten heller... er det vel? Det er mer at de reduserer pc versjonen til ett konsollspill.

 

edit: jeg regner kanskje det var boikotten fra de andre web-baserte utsalgsstedene du tenkte på???

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det er lite annet enn fullstendig latterlig, skal godt gjøres å ikke ha sympati med konkurrentene i dette tilfellet.

 

Når man ser på uttalelsene rundt lanseringen av Steam og sammenligner med dagens produkt så er det lite annet enn en stor skuffelse for min del.

 

Det som skulle være et utmerket alternativ til å handle spill i butikk er gått over til å bli et langt dyrere og dårligere alternativ. Hvorfor betale litt over 100kr mer for et spill når man i tillegg må vente lengre for å få spilt det enn om man hadde kjøpt det i butikken.

 

Det er kjekt med alternativer, og det å ha muligheten til å kjøpe et spill i butikken og aktivere det i steam så man kan spille det der er finfint. Det å kjøpe et spill i butikken og bli tvunget til å installere steam for å spille er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Assa.. Fy FAEN. Kjøper noen et spill via steam, trenger man bare et passord, så er det ditt. Kjøper du det vanlig, i butikken, så er det eneste de kan ta cd-key'en, og da får du jo ikke gjort mye. Dessuten mister du alle andre spill du har på account'en og har du ikke kjøpt det i en butikk får du det ALDRI tilbake. Jeg bruker selv steam ca. 90% av når jeg spiller, men det her kan de ikke gjøre. Ikke faen.

Lenke til kommentar

MW2 har lenge vert spillet jeg virkelig har gledet meg til men at de nå har kommet med så mange dårlige besluttninger, ingen dedikerte servere og steam påtvunget som er de største, så skal jeg heller satse på Battlefield: Bad Company 2 til pc. Ser ut som de satser på å lage et skikkelig kvalitets spill som vi pc spillere kan nyte, uten noe bullsh*t

Lenke til kommentar
OBSOBS!

Det er Activison som har satt kravet om senere release på steam samt hvilken pris produktet skal ha. Valve/Steam er IKKE skyldige her, eneste de er skyldige i er å sette eurokurs=dollarkurs

Det er feil, Valve bestemmer selv akkurat hvilken pris de vil ha etter at de har fått innkjøpsprisen fra utgiver.

Lenke til kommentar

latterlig at dere som skal boikotte skal nettopp det..

 

men for all del! hold dere unna dette spillet :) så slipper jeg whinere ingame..

 

kjøper spillet til 399 i byen og legger det inn på steam som skal ha 507 kr.. hehe røverkjøp :)

 

Steam er fett da? kjøper alle spilla mine der jeg.. derav min mening at dere som ikke gidder det kan stikke fingern laaangt opp i.. nesa! :)

 

ha en fin kveld felles gamere. see's i MW2 :)

Lenke til kommentar
Syns ikke steam er så ille jeg, men litt dumt at man må på Internet før man kan aktivere offline modus da, eller så hadde det vert greit.

 

Hadde bare vært aktivering hadde jeg ikke klaget. Mange spill krever at du aktiverer, og i de fleste tilfeller er det kjapt og enkelt. Noen krever at du trykker en knapp, mens andre (som for eksempel Mass Effect) tar litt lengre tid å starte første gang.

 

Problemet med Saint's Row 2 er at du må logge inn i Steam hver jævla gang du vil spille, selv om du kun spiller offline single-player. Har du ikke internett-tilgang eller Steam er nede får du ikke spilt. Enkelt og greit. Nå kan det jo "unnskyldes" med at "alle har bredbånd", men det er slettes ikke tilfellet. Selv fikk jeg router ganske nylig, men det var kun for å få xboksen på nettet. Før det hadde jeg et usb-modem og krevde at jeg koblet meg på selv, og det kunne til tider være ustabilt.

 

SR2 er bare et eksempel. Mener Fear 2 hadde noe lignende, og de er slettes ikke de eneste. Jeg gav opp å installere Dark Messiah: Might & Magic da det krevde for mye av Steam og tok en evighet å laste ned - selv om jeg prøvde å installere kun det fra platen, og kun single-player.

 

Edit: Til tross for dette har jeg ingenting imot Steam, og laster for tiden ned Dragon Age via GamersGate, en fullverdig konkurrent til Steam. Det eneste kravet jeg har er at det skal være valgfritt om man vil ha faenskapet eller ikke.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Ser ut som om COD 4 vil få leve enda en stund hos meg. Glad jeg ikke forhåndsbestilte spillet. Var på nippen til å gjøre det her om dagen. Er det ikke DRAM, så er det installasjon av tredjeparts programvare.

 

Finner sikkert en bedre versjon tilgjengelig en plass relativt raskt. Kjøper av prinsipp ikke spill som tvinger meg til å installere noe som ikke er direkte relatert til spillingen. Er jo ikke rart at mange velger piratversjonen, når piratene leverer et bedre produkt enn originalen.

Lenke til kommentar

Digital distrubisjon er sikkert flott for mange, men jeg er av typen som foretrekker fete Collector's Edition bokser med masse goodies når jeg først kjøper spill til PC eller konsoll.

 

Det er som sagt ingen big deal dette med Steam, men det er prinsippet. Greit om det var slik på versjonen du lastet ned gjennom Steam. Derimot er det ikke mye greit at også den fysiske versjonen er slik.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Ser ut som om COD 4 vil få leve enda en stund hos meg. Glad jeg ikke forhåndsbestilte spillet. Var på nippen til å gjøre det her om dagen. Er det ikke DRAM, så er det installasjon av tredjeparts programvare.

 

Finner sikkert en bedre versjon tilgjengelig en plass relativt raskt. Kjøper av prinsipp ikke spill som tvinger meg til å installere noe som ikke er direkte relatert til spillingen. Er jo ikke rart at mange velger piratversjonen, når piratene leverer et bedre produkt enn originalen.

 

Er jo dette som er så rart bransjen ikke tar inn over seg. Samme som at de legger på reklame og anti pirat kampanje propaganda på dvder. Dette er noe som kun treffer de som faktisk betaler for mediet, og ikke de som henter ned ifra nett. Det er til stor irritasjon og man føler seg gjerne mistenkeliggjort uten grunnlag.

 

Nei, lever et produkt som er like bra som det piratene gjør, hør på kundene, og slutt å tro at en kopi lastet ned er en kopi mindre solgt. Så kanskje de faktisk får solgt litt mer igjen.

 

 

 

Jeg er nok en av mange som kommer til å fortsette med Cod4 til noe bedre kommer ut, bare så synd ikke MW2 blir det som skal ta over for cod4.

Lenke til kommentar
OBSOBS!

Det er Activison som har satt kravet om senere release på steam samt hvilken pris produktet skal ha. Valve/Steam er IKKE skyldige her, eneste de er skyldige i er å sette eurokurs=dollarkurs

Det er feil, Valve bestemmer selv akkurat hvilken pris de vil ha etter at de har fått innkjøpsprisen fra utgiver.

 

Niks,

dette gjelder kun titler fra Valve. Eksterne utviklere som vil bruke Steamsystemet velger selv pris. Valve skal selvfølgelig ha sin del, men hvis utvikleren setter for høy pris skal heller ikke Valve tape på dette. Man kunne selvfølgelig tro at Valve var med litt mer og diskuterte pris men det har de ikke.

 

Tilogmed aktiveringsserverne er det Activison som sitter på, Valve/steam kan ikke åpne for tidligere dato (10 for retail og 12 for steamkjøpt) for dette har de faktisk ingen kontroll over.

 

 

Google litt på konseptet "steamworks" så ser du hva det innebærer :)

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting i mot Steam. Jeg handler spill der når de har tilbud, og jeg har lagt inn snarveier til de fleste av spillene mine i "my games" lista. Veldig handy.

 

Likevel er jeg i mot dette. Liker ikke at folk prakkes på ting de egentlig ikke ønsker. Det er også veldig merkelig at en butikk får slike avtaler.

 

Det som kommer til å skje når dere boikotter og heller piratkopierer er at Activision/IW bruker det som unnskyldning for å ikke gi ut det neste spillet på PC..

Lenke til kommentar
hmm betyr det at jeg kan kjøpe spillet på platekompaniet i byen til 399 og legge det inn på steam som skal ha 505 om jeg kjøper det der? :p

 

Om du har kjøpt spillet til 100kr så legges spillet inn i steam, steam skal ha litt over 500spenn for spillet og her taper de penger.

 

 

 

Mitt synspunkt i IW, activison og steam er at jeg har mistet helt respekt for de. Jeg kjøper ikke spill på steam lengre og kommer ikke til å gjøre det før de får vekk euro dritten. Når det kommer til Valve og steam så tror de har klart å samle alt under et tak med de har ikke det, hvem kjøper et spill til 500 spenn når de kan få spillet for under halvaperten i en butikk. Da får man med cover, manual kansje en rabatkupong på et eller annet som sponser spillet. På steam får man en teskt fil på hvordan man skal spille spillet og seff spillet.

Når det kommer til IW og Activision så er ikke den ballen ferdig å rulle enda, IW har brukt masse penger på et system som kommer til å svikte, så fort spillet er ute så kommer det til å haggle klager mot IWnet, Dette er noen av klagene som kommer til å haggle. Dårlig ping, stjeling av nett for å hoste public matches, og masse whining om cheatere, hackere osv... IW kommer rett og slett til å ha for mye å dritt på seg, folk har mistet troen over et selskap som driter i gamere. Bare vent å se, rett etter at spillet har sluppet så starter klagenen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja ja.. jeg angrer litt på at jeg kjøpte via Steam for 500 KR men jeg liker å få oppdateringer rett i steam uten å måtte laste ned eksternt. Dessuten kan jeg også brenne ut backup plater. Men det er siste gang på lenge jeg kjøper et så dyrt spill på Steam, dette er kun fordi jeg vet det er bra.

 

MEN: Det kan jo hende de slipper dedikert server mulighet til multiplayer når de finner ut at det ikke fungerer slik de opprinnelig hadde tenkt seg systemet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...