Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutt på 19 fått sansen på ei på 15 - verdt å satse på?


Gjest Meget usikker

Anbefalte innlegg

Jeg har det inntrykket av at ganske mange foreldre er veldig liberale når jeg selv kjenner til og hører om folk som var 18/14,19/15,20/15 ol.De virker å bry seg lite etter mitt skjønn.Har en kamerat som var sammen med en 14 åring da han selv var en 18 årig gutteslamp på over 1,90m og foreldrene brydde seg ikke.Moren til 14 åringen ga til og med kameraten min kondomer før de gikk å la seg.Jøsses...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare lest det første og andre innlegget ditt, men;

 

- Tenk over hvilken fase i livet hun beveger seg inn i! Når hun blir seksten, vil hun feste. Du kan aldri stole på ei så ung jente. når hun er atten er du 22. Da er hun klar for russetid, rebusløp, flørting med andre gutter osv. Du, på en annen side, begynner å føle det er tid for å flytte sammen, studere, osv.

 

- Sex er uviktig. Dette er fordi du MÅ vente til hun er "lovlig". Det er ulovlig å ikke vente (jo det er det, hun er under seksuell lavalder. Drit i det folk sier om "jammen de er jo kjærester og det er gjensidig osv")

 

- Du sier hun er voksen for alderen? Nei, den kjøper jeg ikke. Har aldri møtt henne, men vet at ALLE jenter i den alderen (12-19) spiller noen år eldre enn de er.

 

- Har du tenkt på at hun synes du er interessant FORDI DU ER ELDRE? Hvis du har forrige punkt i bakhodet, så er det en sikkert "kult" for henne å ha eldre kjæreste "fordi jeg er bare såååå vokzen, azz".

 

- Vil du virkelig henge sammen med vennene hennes, inkludert guttevennene, som går på ungdomsskole? Tenk at hun kanskje har to-tre yngre venner og. Da går du altså sammen med folk som er 13-14... Håper du ikke bor på en liten plass, jeg hadde i allefall ikke vært høy i hatten!

 

- Hva skjer når du skal ut med dine kamerater, og de kanskje har med seg sine kjærester! "nei, dama må vente 3 år til før hun kan bli med". Ikke særlig kult...

 

Men uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har bare lest det første og andre innlegget ditt, men;

 

- Tenk over hvilken fase i livet hun beveger seg inn i! Når hun blir seksten, vil hun feste. Du kan aldri stole på ei så ung jente. når hun er atten er du 22. Da er hun klar for russetid, rebusløp, flørting med andre gutter osv. Du, på en annen side, begynner å føle det er tid for å flytte sammen, studere, osv.

 

- Sex er uviktig. Dette er fordi du MÅ vente til hun er "lovlig". Det er ulovlig å ikke vente (jo det er det, hun er under seksuell lavalder. Drit i det folk sier om "jammen de er jo kjærester og det er gjensidig osv")

 

- Du sier hun er voksen for alderen? Nei, den kjøper jeg ikke. Har aldri møtt henne, men vet at ALLE jenter i den alderen (12-19) spiller noen år eldre enn de er.

 

- Har du tenkt på at hun synes du er interessant FORDI DU ER ELDRE? Hvis du har forrige punkt i bakhodet, så er det en sikkert "kult" for henne å ha eldre kjæreste "fordi jeg er bare såååå vokzen, azz".

 

- Vil du virkelig henge sammen med vennene hennes, inkludert guttevennene, som går på ungdomsskole? Tenk at hun kanskje har to-tre yngre venner og. Da går du altså sammen med folk som er 13-14... Håper du ikke bor på en liten plass, jeg hadde i allefall ikke vært høy i hatten!

 

- Hva skjer når du skal ut med dine kamerater, og de kanskje har med seg sine kjærester! "nei, dama må vente 3 år til før hun kan bli med". Ikke særlig kult...

 

Men uansett, lykke til!

*Lyden av applaus*

Lenke til kommentar
- Sex er uviktig. Dette er fordi du MÅ vente til hun er "lovlig". Det er ulovlig å ikke vente (jo det er det, hun er under seksuell lavalder. Drit i det folk sier om "jammen de er jo kjærester og det er gjensidig osv")

 

Fra en annen tråd her inne: Ut ifra gjeldene lover og rettspraksis vil ikke folk bli tatt for seksuelt samvær med en under 16 så lenge det er en relativt jevn aldersforskjell (opp til cirka 19 år). Altså en på 19 år og en som ganske snart fyller 16 år - slett ikke sikkert at det skulle være ulovlig.

Lenke til kommentar
- Sex er uviktig. Dette er fordi du MÅ vente til hun er "lovlig". Det er ulovlig å ikke vente (jo det er det, hun er under seksuell lavalder. Drit i det folk sier om "jammen de er jo kjærester og det er gjensidig osv")

 

Fra en annen tråd her inne: Ut ifra gjeldene lover og rettspraksis vil ikke folk bli tatt for seksuelt samvær med en under 16 så lenge det er en relativt jevn aldersforskjell (opp til cirka 19 år). Altså en på 19 år og en som ganske snart fyller 16 år - slett ikke sikkert at det skulle være ulovlig.

Sannt som nevnt her. Loven er ikke helt firkantet på dette punktet

Lenke til kommentar

Mye unødvendige kommentarer fra folk som synes dette er ekkelt og uff og uff.

 

Jeg var selv 19 når jeg hadde et sort of forhold til ei på 15. Dog, jeg var nylig fylt 19 og hun nesten fylt 16.

 

Jeg ser ikke problemet med det egentlig om forholdene ligger til rette for det. Det er fult mulig å være like nok intelektuelt og emosjonelt i et slikt forhold. Sex er ikke ulovlig i henhold til gjeldende rettspraksis.

 

Det virker som om du har tenkt godt over de forskjellige fallgruvene et slikt forhold kan møte og jeg tror at det kan fungere. Dog, det har nok en del mindre statistisk sjangse for å bli langvarig enn om hun var eldre.

 

FlinkeFreddy: Du er svært generaliserende her da og går utifra at det er en random 15 år gammel bimbo. For all del, statistisk sett er sjangsen for det gode, men det er også fult mulig at det ikke er slik. Det er faktisk en del ungdommer i den alderen som har andre ting i hodet enn festing og flørting.

Lenke til kommentar

Vel, jeg synes egentlig at begge parter burde være over 16 år.. Men jeg hadde selv type på 19 når jeg var 15/16 så jeg er vel kanskje ikke den rette til å åpne kjeften. :p Jeg har fremdels kontakt med denne typen og nå i ettertid har jeg sagt til han at burde ha holdt seg unna meg når jeg var så ung - jeg synes alderforskjellen er litt for stor når den ene parten er så ung. Jeg er 23, og ser litt annerledes på det nå.

 

Men sånn generelt var det ikke noe problem mtp foreldre o.l.

Lenke til kommentar

Jeg skal gi deg litt innsikt i rånekulturen i små landbruksområder. Eldre gutter som er sammen med yngre damer er et vanlig syn på bygda. Når man går i niende klasse er det derfor veldig vanskelig å skaffe seg dame sett at alle har type som er minst 19. Personlig kjenner jeg 15-åringer som er sammen med folk over 20, og jeg synes det er litt motbydelig for å være ærlig. De fleste av disse jentene (jeg kaller dem rånegroupies) er bare sammen med rånere slik at de kan bli kjørt rundt samt skaffe seg snus/røyk/øl/sprit veldig lett.

 

Hvis du blir sammen med denne 15-åringen, sørg for at hun ikke utnytter deg for noe, det kan lett komme til at hun begynner med det. Ikke kjøp henne noe annet enn ting innenfor lovens grenser, ikke kjør henne rundt til random steder hun peker på, og ikke vær for ivrig med sex.

 

Hvis begge er glade i hverandre burde det ikke ha så mye å si, men husk at du er mer moden enn hun, og at hun kanskje ikke tar ting like seriøst som deg.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg satt en absolutt grense på 15 år (merkelig hvor søte jenter det er på 15 :hmm: ), og jeg er altså selv 18. 3 års aldersforskjell er mer enn nok i den alderen mener nå jeg, og 4 er ennå mer. Men drit i det, jenta er tross alt 15 og ikke 14 ihvertfall. I tillegg er sikkert du klar over den unge aldern hennes og behandler henne deretter :)

 

Kjør på, folk som vil dømme deg kan bare reise til helvete uansett :)

Lenke til kommentar
ikke ulovlig i hht loven, men fryktelig uetisk. Om min fremtidige datter på femten blir pult av en gris på nitten.....!

Oi. Hei mr. sjefen over etikk. Hvordan har du det i dag?

 

Edit:

Du gir inntrykk av at du har tenkt til å være en sånn overbeskyttende pappa som garantert vil resultere i at dattera di blir en løs tøs (siden det er deg). Når hun som femtenåring passerer 30 sexpartnere med en nitten år gammel jomfru så er han grisen?

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar

Kjære gamlemor.

 

Du kjenner ikke meg. Jeg påstår ikke at jeg er etikkens sjef.

 

Du påstår at min eventuelle fremtidige datter kommer til å være en liberal, umoden og dum jente? Hvilke forutsetninger har du får å komme med slike påstander?

 

Jeg har lyst å lære mine (eventuelle fremtidige) barn om verdier, samfunnet og kultur. Jeg har lyst å la barna vokse opp i et hus hvor moral, kunnskap og fornuft står sentralt.

 

Når voksne menn velger å vurdere et 15 år gammelt barn som sexpartner, er det et tegn på at mannen ikke har vokst opp i et hjem, beskrevet i forrige avsnitt. Jeg håper min (eventuelle fremtidige) datter tenker gjennom dette, og utvikler et riktig standpunkt.

 

Men jeg tar sikkert feil...

Lenke til kommentar

Hvordan vil venner og familie reagere på at jeg flørte med ei på 15 år?

De fleste venner vil mobbe deg og si det er forkastelig. Hvordan familien reagerer er veldig inviduelt.

 

Jamen herregud, mange av kompisene mine har søsken på alder med hu, men skal jeg bry meg om det?

Ja, kompiser er MYE viktigere enn henne. (Det finnes ingen "men" på dette punktet.)

 

Sex? Det skal jeg da klare å holde meg unna til hu er lovlig i senga, null stress ...tror jeg.

Hvis du er sammen med henne og er det en stund før dere har sex, er det fult lovlig!!!

 

Hun er i en fase hvor det emosjonelle og det hormonelle går i berg og dahlbane, kan det være så lurt a?

Mest sannsynlig hadde hun ikke vært interessert i deg hvis dere hadde vært jevnaldrende. PUNKTUM. Bare kjør på hvis du vil være premiekjæresten Hennes.

 

Jeg er kompis med brødrene hennes, som er eldre så klart, men det bør da ikke gjøre noe, eller?

Det er opp til kompisen din. Kompisen er viktigere.

 

15? Hva faen tenker jeg på? Burde jeg ikke heller satse på ei på min egen alder?

Ja

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar

Da jeg gikk første året på vgs så var en av jentene i min klasse sammen med en fyr på 27år. Folk synes det var rart og spurte henne hvorfor hun valgte han fremfor noen annen, da svarte hun "Joa, men han har fin leilighet og kul bil...".

 

Kjenner også en jente på 15år som lar seg lett begeistre av eldre gutter. Var på fotballstadion for å se en hjemmekamp, da jeg fikk øye på henne gå å leie lanke på en gutt som sikkert var 22år.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg ble sammen med min kjæreste når jeg var 14, og han var 18. Vi var sammen i 4 år, bodde sammen de 2 siste årene. Forholdet endte med at han var utro mot meg.

 

Jeg kjenner mange venniner av meg når vi var i den alderen dvs.13-16 de var sammen med gutter som var også 18-24 år gamle. Det ble slutt på akkurat samme måter slik som det funker nå når jeg har blitt eldre. Er 20 år gammel i skrivende stund. Fyren utro, dama utro, krangling osv.

 

Alder har ikke så veldig mye å si i min mening, men hvor langt du har kommet intellektuelt sett. Hvert tilfelle er forskjellig, umulig å dra alle under en kam. Kjenner ei som ble på smellen som 14 åring, der 26 åringen stakk og tok ingen ansvar. For det var jo bare "morro" med ei som var yngre.

 

Tror du må vurdere saken veldig nøye. Og virkelig tenke igjennom det! Er ingen grunn for å ikke gjøre det hvis du liker henne kjempe godt. Men ja, er enig med å vente med sex delen til hun faktisk er gammel nok. Og dette er et ansvar som du må ta, ikke henne. For du er tross alt den som er eldst.

Lenke til kommentar
Gjest Meget usikker
Kjære gamlemor.

 

Du kjenner ikke meg. Jeg påstår ikke at jeg er etikkens sjef.

 

Du påstår at min eventuelle fremtidige datter kommer til å være en liberal, umoden og dum jente? Hvilke forutsetninger har du får å komme med slike påstander?

 

Jeg har lyst å lære mine (eventuelle fremtidige) barn om verdier, samfunnet og kultur. Jeg har lyst å la barna vokse opp i et hus hvor moral, kunnskap og fornuft står sentralt.

 

Når voksne menn velger å vurdere et 15 år gammelt barn som sexpartner, er det et tegn på at mannen ikke har vokst opp i et hjem, beskrevet i forrige avsnitt. Jeg håper min (eventuelle fremtidige) datter tenker gjennom dette, og utvikler et riktig standpunkt.

 

Men jeg tar sikkert feil...

 

Unnskyld meg, men ser du på meg som en skitten 19åring fordi jeg lurer på om det er trygt å bli sammen med ei jente på 15? Hovedpoenget mitt er og har alltid vært, at jenta først kom til meg, og hu liker meg fremdeles. Jeg har vært usikker, og tatt meg tid til å be dere om råd, også blir jeg sett på som en skitten bygderåner som ikke har sjans på andre, så derfor går jeg etter de yngre? Nei faen gutter.

 

Jeg er en motegutt som kler meg godt, er meget opptatt av mitt eget utseende, liker å gå med sossete og fine klær. Jeg kan fortelle at jeg har ligget med mange jenter på min egen alder, og eldre (helt opp til to år eldre). Jeg har vært i forhold med damer på samme alder, så jeg veit hvordan det er. Jeg er ingen svett bygdetulling som kjører Volvo240, dusjer en gang i uka og går med Helly Hansen-arbeidsjakke, og jobber på båtverft som hjelpearbeider. Fremtidsplanene mine leder til en veldig godt betalt jobb offshore.

 

Kanskje dere skjønner nå at jeg er en seriøs person? At hadde denne jenta vært en tøs, så hadde jeg gitt faen, men hu er faktisk one of a kind. Og hu er ikke en av de fleste av dere beskriver, en festkåt liten tøs som er ute etter å utnytte de eldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...