Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutt på 19 fått sansen på ei på 15 - verdt å satse på?


Gjest Meget usikker

Anbefalte innlegg

Gjest Meget usikker

Hei!

 

Ut over lengre tid, så har jeg vært forsiktig med jenter og forelskelse, på grunn av at jeg har blitt såret en rekke ganger. Jeg kan ikke si at jeg ikke har draget på damer, men jeg er så jævla kresen når det gjelder damer, det er et par punkter som må godkjennes med dama (oppførselsmessig altså) før jeg innser at det er vits å legge aksjer i hu, om dere skjønner.

 

Men nå i det siste, så har jeg plutselig fått sansen på ei jente på 15 år. Siden jeg har blitt forsiktig, så var det faktisk hu som kontaktet meg, og vi ble etterhvert venner. Nå har det seg slik at det viser seg at hu liker meg veldig godt, og vi kommer godt overens. Jenta er ikke som alle andre 15åringer, men voksen for alderen på en måte. Jenta er samtidig rådeilig, noe som gir henne et pluss, og jeg hver gang jeg prater med henne, eller ser henne, så tenker jeg ikke over at hu er 15.

 

Men så over til problemene..

 

Vi har delvis begynt å flørte med hverandre, men jeg gjør dette av forsiktighet, for jeg føler at 4 år i forskjell, når jeg selv bare er 19 år, føles litt ungt. Men en annen del av meg sier at jeg bare skal kjøre på. Jeg har selv en kompis som la inn aksjer på ei som var 15, og som nå er 17 år, og det går så og si greit mellom dem. Jeg tenker ofte over;

  • Hvordan vil venner og familie reagere på at jeg flørte med ei på 15 år?
  • Jamen herregud, mange av kompisene mine har søsken på alder med hu, men skal jeg bry meg om det?
  • Sex? Det skal jeg da klare å holde meg unna til hu er lovlig i senga, null stress ...tror jeg.
  • Hun er i en fase hvor det emosjonelle og det hormonelle går i berg og dahlbane, kan det være så lurt a?
  • Jeg er kompis med brødrene hennes, som er eldre så klart, men det bør da ikke gjøre noe, eller?
  • 15? Hva faen tenker jeg på? Burde jeg ikke heller satse på ei på min egen alder?

Så, det jeg lurer på er, kan dette gå bra? Er det noe å satse på? Eller skal jeg bare gi faen? fire års aldersforskjell er egentlig ikke så forferdelig mye, men i denne "aldersdekaden" virker det mye. Eller kva skal man si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så virker det som at du leter etter unnskyldninger til å ikke gå etter henne.

 

Det eneste jeg kan si er at hvis målet ditt er å ikke bli såret så er det bare å gå i kloster med en gang.

 

Det finnes ikke noe "sikkert å satse på"tm når det kommer til kjærlighet.

 

 

Personlig så har jeg ingen motforestillinger mht aldersforskjell, men derimot så har jeg stor respekt for den seksuelle lavaldersgrensen. Men så lenge du klarer å holde fingrene av fatet til hun er 16 så ser jeg ikke dette som problematisk i det heletatt.

Lenke til kommentar

Alders forskjellen er ikke et problem, at du holder deg til hu er 16 tviler jeg på. Men det er i utgangspunktet ikke et problem. Foreldre vil nok se litt merkelig på det, men jeg kjenner selv en som er sammen med ei dame som er 4 år yngre (han 22, hu 18) De klarer seg selv om vi synes det er litt merkelig.

 

X'en min var 2 år yngre, det gikk greit. Men ble litt problemer når vi skulle på byen. :p

Lenke til kommentar
Alders forskjellen er ikke et problem, at du holder deg til hu er 16 tviler jeg på. Men det er i utgangspunktet ikke et problem. Foreldre vil nok se litt merkelig på det, men jeg kjenner selv en som er sammen med ei dame som er 4 år yngre (han 22, hu 18) De klarer seg selv om vi synes det er litt merkelig.

 

X'en min var 2 år yngre, det gikk greit. Men ble litt problemer når vi skulle på byen. :p

 

22 og 18 kan ikke være noe stort problem. Foreldrene og brødrene blir antagelig grinete, de ser ikke bare rart på det.

 

Det er ikke de fire årene i seg selv, men det at hun er 15 og han er 19. Det er sykt i min bok.

Lenke til kommentar
Alders forskjellen er ikke et problem, at du holder deg til hu er 16 tviler jeg på. Men det er i utgangspunktet ikke et problem. Foreldre vil nok se litt merkelig på det, men jeg kjenner selv en som er sammen med ei dame som er 4 år yngre (han 22, hu 18) De klarer seg selv om vi synes det er litt merkelig.

 

X'en min var 2 år yngre, det gikk greit. Men ble litt problemer når vi skulle på byen. :p

 

22 og 18 kan ikke være noe stort problem. Foreldrene og brødrene blir antagelig grinete, de ser ikke bare rart på det.

 

Det er ikke de fire årene i seg selv, men det at hun er 15 og han er 19. Det er sykt i min bok.

 

Joda, det er litt forskjell. Jeg hadde trolig ikke gått for det, men det er pga jeg hadde avvist jenta lenge før det hadde blitt mulighet for noe følelser eller jeg hadde funnet ut om dama var noe å satse på. Over 16 år er iallefall et must for min del, men jeg er igjen 22 år.

 

Jeg synes ikke at foreldre skal være noe problem, de vil i de fleste tilfellet komme på sporet, men litt skeptiske blitt og meninger vil du høre. Fra venner og han som er broren vil du nok slite litt. Men det er mulghet for at det går bra.. men trå forsiktig, spess hvis dette er en god venn!

Lenke til kommentar

Men sett at denne 26 åringen var en edrulig,pålitelig og en ellers knakende bra kar med god inntekt og svært god utdannelse.

 

Jeg er klar over at aldersforskjellen er stor og ellers ikke er helt moralsk riktig,men dog avlikevel.Ville noen på bakgrunn av det jeg skrev i første avsnitt gjøre at dere ga forholdet en liten sjanse,før dere ber vedkommende ryke og reise?.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Bare vente til hun blir 16år.Da kan ingen si noe på det forholdet fordi det ikke er ulovelig på noe vis.Da gjenstår det bare å se om forholdet fungerer eller ikke.

 

Rundjuling av gutten fordi han liker "pappas lille prinsesse" er ingen god ide av hverken far eller andre familierelaterte personer.

 

Selvsagt kan man si noe på det, det handler ikke bare om evt sex er ulovlig eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Meget usikker

Hei igjen!

 

Mye flotte svar, men uheldigvis var det mange av dere som var skeptiske. Mange av dere reagerte litt på sexen, og det med kompisene. Sexen tror jeg faktisk ikke skal være noe problem, setter jeg meg inn for det og forstår alvoret i det, så burde jeg klare meg å holde innen den tid.

 

På en annen side, så er det vel viktigst å få fortjene tillitens hånd fra foreldrene før jeg velger å ha sex. Hu fyller jo 16 i slutten av mars, så det er ikke så forferdelig lenge til. Og så over til kompisene. Jeg overdrev kanskje litt når jeg fortalte at de var kompisene mine, for de er vel mer som bekjente som jeg hilser på hver gang jeg møter på dem.

Lenke til kommentar

Vel jeg var i samme situasjon for litt siden og kan jo dele min erfaring. Riktignok er jeg 18 og jenta fylte 16 iløpet av en måned. Jeg tenkte akkurat likt som deg, hvordan reagerer foreldre, hva vil venner si osv. Jeg var også veldig forsiktig og jeg hadde aldri prøvd meg på jenta i utgangspunktet, nettopp fordi hun var 15. Men jenta var grisedeilig, snill, morsom, kul, den personen som ikke tok seg nær av en litt drøy spøk, litt småfrekk, men man kunne prate seriøst med henne også når det trengtes. Akkurat slik jeg liker det, og beste av alt, hun la ann på meg. Så jeg valgte å se bortifra aldersforskjellen og se hvordan det gikk, men hadde det hele tiden i bakhodet at dette kunne gå til helvete når som helst.

 

Jeg kan begynne med foreldre, i min familie falt det ihvertfall ikke i smak, det var vistnok helt sykt, og hun var jo bare et barn osv. Men dette er nok veldig individuelt, jeg kjenner 20 åringer som er sammen med 15 åringer uten at foreldre bryr seg noe særlig.

 

Når det gjelder venner, i min vennekrets ble det sett på som sært. Og hvis jeg hadde blitt sammen med jenta måtte jeg nok ha regna med endel dissing, mens i en annen vennegjeng jeg er endel med er det ganske vanlig og der er det ingen som tenker over det engang. Selv var jeg flau over det, ikke over jenta, men alderen hennes, for det er endel med fordommer osv. Og jeg synes jo egentlig det er litt småsært selv. Ihvertfall der 18 åringer bevist går etter 15-16 åringer fordi de somregel er "lettere" eller hva jeg skal si.

 

Uansett, så valgte jeg som sagt å gi det et forsøk. Hun ga veldig stort inntrykk av at hun likte meg, og de signalene og tingene hun sa kunne ikke tolkes i noen annen retning enn at dette gikk veien. Det varte ikke akkurat lenge for å si det slik, neste dag kunne hun være mer tilbakeholden, uten at noe hadde skjedd eller noe, før hun plutselig var helt over meg igjen. Det gikk vel et par uker før hun mistet interessen for meg og bare ville være venner. Dvs hun var veldig i tvil om hva hun skulle gjøre, men hun gikk til ei dame jeg nettopp hadde dumpa, av alle personer for å spørre om tips.. og da kan dere jo tenke dere resten.

 

Denne jenta var ikke ei jente som knuller rundt(vet at dette ikke bare var noe hun sa), tror kanskje hun var jomfru til og med. Hun sa hun ikke var det, men hun hadde vistnok ikke hatt sex med eksen hun hadde vært sammen med i over 2 måneder engang. Det var jo noe jeg så på som positivt, og tenkte at hun kanskje ikke var som alle andre 15-16 åringer, men neida.

 

Men poenget mitt er ihvertfall at man bør tenke seg om litt før man går på noen i den alderen, de som er i den alderen kan være veldig frem og tilbake, jeg har aldri opplevd noe lignende med noen på min egen alder, altså 17-18 år. Når jeg tenker over det i ettertid så er jeg usikker på om hun egentlig likte meg i det hele tatt, men en annen tanke som slår meg i hodet er det at hvem prøver seg på noen som man ikke vil noe videre med? Greit nok med litt roting på fylla først, men det var liksom hun som tok insiativet til å ta det videre også.

 

Men for all del, det er jo de som får det til å funke, er jo veldig forskjell på hvor langt i utviklingen disse jentene er, men selv har jeg bestemt meg for å holde meg unna og heller finne meg jenter på min egen alder.

 

I ditt tilfelle ville jeg holdt meg langt unna, søstra til kompisene dine? Vet ikke hvordan de ser på det, men hadde det vært min søster hadde jeg sett rødt og det er laaaaangt fra akseptabelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...