Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva synes dere om høye jenter?


Anbefalte innlegg

er sjølv 1.93-94, omlag. syntest i området rundt 1.70-75 er diggast, trur eg.. har egentlig ikkje tenkt så mykje på det, men legger jo sjølvsagt merke til det om ho er for lav. Også forferdelig irriterande med dødssøte jenter som er for små, uff.. tenker liksom berre "Damn, hadde ho berre vore 15 cm høgare, shaiit!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes at jeg skal være mindre enn meg, men samtidlig ikke for liten. Så det ser ut som jeg driver på med ei 16 åring -.-

 

Er 1.81 så jenter rundt 1.70 - 178 er perfekt. Kan også være mindre. Men jo mindre jo snålere blir det for meg.

 

 

Og det er fyfy at jenta er høyere enn meg. Hadde jeg ikke taklet i lengden. Hvis hun ikke var super pen da. Da kan vi diskutere det.

Lenke til kommentar

Er selv 1,87 og holder på med en som er omtrent like høy som meg selv. Det er litt rart, jeg er litt av den "jenten skal ikke være like høy/høyer enn gutten"-typen, men det gjør meg egentlig ingenting.

 

Vet da enda ikke om det er noe som kommer til å vare, men da går det nok ikke på høyden. :p

 

Og i tillegg en høy jente ser meget elegant ut i type "klassiske" klær, lange kjoler osv.

 

Jeg er 20.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg syns personlig, høye vakre jenter med lange sexy bein er elegant og rålekkert. At du har slitt med dårlig selvbilde pga av det, har jeg overhodet ingen forståelse for. Bare husk at det ikke er uten grunn at det er høye damer som dominerer modellyrke.

 

Er selv 1.92 og foretrekker høye jenter.

Lenke til kommentar

Kjørte noen venner til byen i går og når jeg skulle kjøre tilbake fikk jeg rødtlys. Da kom det ei ganske høy jente gående over veien med strømper og ganske kort skjørt. Tror nok jeg stirra ganske så bra da xD Problemet med høye jenter er bare at de blir for høye for meg, er 1.80 selv og da blir det rart og må få jenta til å bøye seg ned.

Lenke til kommentar
All den tid gjennomsnittet er på 180cm, [...]
Dette gjennomsnittet stiller jeg meg noe mistroende til.

 

Etter det jeg har forstått er denne gjennomsnittshøyden basert på høyden til vernepliktige menn de seneste årene. Jeg husker hvertfall at når jeg var inne til sesjon i fjor, ble jeg fortalt at det ikke var nødvendig å ta av meg skoene (med omtrent 3 cm. høye hæler) når jeg spørte om det.

 

Nå veit ikke jeg om det er disse målene som blir lagt til grunn for regnskapet på hva som er gjennomsnittshøyden for norske menn, eller om det blir tatt nøyere avmålinger av de mennene som avlegger førstegangstjeneste (noe jeg ikke gjorde), men uansett vil det mest sannsynlig være et stort avvik i høyden mellom den gjennomsnittlige nordmann og den gjennomsnittlige førstegangstjenende, ettersom fysisk tilpasning (som høyde er en betydelig faktor av) stort sett er den største årsaken til at man blir valgt ut til tjenestegjøring.

 

Videre har man også den komplikasjonen at de fleste menn vokser enda et par centimeter etter tenårene.

 

Gjennomsnittshøyden (ca. 180cm), regnet ut ifra avmålinger gjort på norske menn enten i førstegangstjeneste eller på sesjon, er i beste fall en grei indikasjon på den gjennomsnittlige nordmanns høyde.

Lenke til kommentar
Siden 176 cm regnes som lavt for å være mann. Kan jeg spørre hva folk anser som normal høyde for menn?

 

Jeg vet ikke om andre regner det som lavt, men jeg føler meg lav. Nesten alle vennene mine er 5-10 cm høyere enn meg. Men det er likevel ikke et problem, da jeg fortsatt er en del høyere enn de fleste jentene.

Lenke til kommentar
Gjennomsnittshøyden på vernepliktige i 2008 var 179,7 i følge SSB.
Ja, takk. Det tror jeg de fleste har fått med seg. Likevel sier det lite om norske menns gjennomsnittshøyde, ettersom under halvparten av norske menn tjenestegjør i militæret. Om du blar et par innlegg opp, tror jeg du vil forstå hva jeg snakker om.
Lenke til kommentar
Gjennomsnittshøyden på vernepliktige i 2008 var 179,7 i følge SSB.
Ja, takk. Det tror jeg de fleste har fått med seg. Likevel sier det lite om norske menns gjennomsnittshøyde, ettersom under halvparten av norske menn tjenestegjør i militæret. Om du blar et par innlegg opp, tror jeg du vil forstå hva jeg snakker om.

Jeg ble innkalt og målt, men jeg var ikke tjenestedyktig. Alle i klassen min var på sesjon, om det så kun var for å bli målt og sendt hjem. Er det ikke disse målingene vi snakker om?

Lenke til kommentar
Gjennomsnittshøyden på vernepliktige i 2008 var 179,7 i følge SSB.
Ja, takk. Det tror jeg de fleste har fått med seg. Likevel sier det lite om norske menns gjennomsnittshøyde, ettersom under halvparten av norske menn tjenestegjør i militæret. Om du blar et par innlegg opp, tror jeg du vil forstå hva jeg snakker om.

Det er en bitteliten andel menn som ikke blir innkalt til sesjon. Vi snakker noen promiller, maks. Så gjennomsnittshøyden for vår generasjon er nok VELDIG nært 179,7 cm. Dorian Gray har rett. Men for å vite gjennomsnittshøyden i dag må du se på målingene helt tilbake til andre verdenskrig, og i grunn forbi det. Den forandrer seg nemlig fra årskull til årskull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...