Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har et lite spørsmål om flashing av radio.

Kjører nå på nyeste Artemis 10.0 NOR ROM - som er helt topp!

Men radioen er den originale, gamle versjonen.

Et gammelt ordtak sier "if it ain't broken, don't fix it". Men jeg tenker at kanskje en nyere radioversjon vil være enda bedre.

Men, kan radio flashes på samme måte som ROM, eller må jeg gå frem på en annen måte? Og kan jeg kun flashe radio, uten å måtte legge inn ny ROM etterpå?

 

Her er info'en min...

OS-versjon 5.2.23563

Manila-versjon 2.5.20121412.1

ROM-versjon: 2.10.531.7 Artemis 10.0 NOR

Radioversjon: 2.06.51.07

Protokollversjon: 15.30.50.07U

 

Hvilken radioversjon kan anbefales?

Er litt usikker på dette med radio-flashing... redd for å ødelegge telefonen ;)

Noen som kan gi litt tips på veien (har lest XDA-forumet, men kjekt med litt synspunkter fra norske brukere).

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har et lite spørsmål om flashing av radio.

Kjører nå på nyeste Artemis 10.0 NOR ROM - som er helt topp!

Men radioen er den originale, gamle versjonen.

Et gammelt ordtak sier "if it ain't broken, don't fix it". Men jeg tenker at kanskje en nyere radioversjon vil være enda bedre.

Men, kan radio flashes på samme måte som ROM, eller må jeg gå frem på en annen måte? Og kan jeg kun flashe radio, uten å måtte legge inn ny ROM etterpå?

 

Her er info'en min...

OS-versjon 5.2.23563

Manila-versjon 2.5.20121412.1

ROM-versjon: 2.10.531.7 Artemis 10.0 NOR

Radioversjon: 2.06.51.07

Protokollversjon: 15.30.50.07U

 

Hvilken radioversjon kan anbefales?

Er litt usikker på dette med radio-flashing... redd for å ødelegge telefonen ;)

Noen som kan gi litt tips på veien (har lest XDA-forumet, men kjekt med litt synspunkter fra norske brukere).

 

For å flashe radio må du ha installert HSPL. Du flasher på samme måte som du gjør når du flasher rom. Du mister ingenting på telefonen, alt er som før.

 

Jeg har kjørt med radio 2.09.51.03 siden den ble tilgjengelig, og den har fungert helt uten problemer. Jeg har ikke målt selv, men den skal vist forlenge levetiden på batteriet.

Lenke til kommentar

hspl er på plass... jeg pleier å flashe rom fra sd-kortet. da skal nbh-filen gis nytt navn (leoimg.nbh) før oppstart i bootloader. gjelder dette for radiofilen også, eller kan den legges over med opprinnnelig filnavn? evt en annen fremgangsmåte som er bedre?

og sist men ikke minst, er det noe poeng i å flashe radio så lenge den nåværende fungerer bra?

Endret av b-bert
Lenke til kommentar

Jeg har aldri flashet fra SD-kortet, så jeg kjenner ikke fremgangsmåten.

 

Jeg gjorde det på følgende måte:

- koble telefonen til maskinen slik at den har etablert kontakt i windows. Telefonen må ha installert HSPL.

- Renamet den utpakkede radiofilen til "RUU_Signed.nbh" på en katalog på maskinen.

- Legg CustomRUU.exe på samme katalog og kjør denne som administrator

- ferdig

Endret av byggeren
Lenke til kommentar

Hei

Har en kollega av meg som har et hd2 problem:

Når han skal ringe med telefonen sin så går den automagisk i "widescreen" modus, akurat som den skulle vært i en bilholder.

Har slått av carmount biten (eller hva det nå en heter) og kjørt en kalibrering av G sensor, men forsatt samme problem.

 

 

noen som har et forslag?

Lenke til kommentar

Hei!

Føler meg rimelig sikker på at svaret på dette spørsmålet står på en av de 161 sidene i denne tråden, men har googlet ut og inn uten å få et ordentlig svar.

 

Hvordan oppgraderer jeg .net framework til 3.5?

 

Jeg har gått inn på denne siden og lastet ned samtidig som telefonen har vært koblet til, men det kommer fortsatt samme feilmelding på telefonen, så da regner jeg med at det er noe mer jeg må gjøre for å få den INN på selve telefonen.

Lenke til kommentar

Hei!

Føler meg rimelig sikker på at svaret på dette spørsmålet står på en av de 161 sidene i denne tråden, men har googlet ut og inn uten å få et ordentlig svar.

 

Hvordan oppgraderer jeg .net framework til 3.5?

 

Jeg har gått inn på denne siden og lastet ned samtidig som telefonen har vært koblet til, men det kommer fortsatt samme feilmelding på telefonen, så da regner jeg med at det er noe mer jeg må gjøre for å få den INN på selve telefonen.

Ja, du laster ned fra Microsoft, så mens du har telefonen på activesync så kjører du dette programmet, så installerer det seg på telefonen via PCen.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan hjelpe meg med et problem?

 

Jeg har nettopp fått tilbake hd2'en fra reparasjon og nå får jeg ikke installert en eneste app.

 

Når jeg laster ned en .cab og trykker på installer så få jeg meldingen:

 

Kunne ikke installere xx.cab.

Har prøvd å laste rett ned på mobilen og via en pc, med samme resultat.

 

Noen som har et tips?

Endret av Slystr
Lenke til kommentar

Tror snart jeg har lest ALLE innleggene til denne tlf på alle forum verden over, men jeg har fremdeles IKKE kommet over et godt tastatur som virker.

 

Mine kriterier er:

 

1:Det må være æøå (uten å måtte holde inn en knapp)

 

2: At det ikke kødder til tlf ( de fleste tastatur har hatt en eller annen form for bug, f.eks, at man kan taste inn ".no" på en vanlgfri knapp, men i virkeligheten så skriver den ".no" bare 50% av gangene, de andre blir resultatet ".n" eller noe annet rart.

 

3: Det må ha norsk ordliste, (eller det må være mulig å slå av ordliste hvis den ikke foreslår norske ord.)

 

4:Ett pluss hadde vært hvis piltastene hadde vært borte til fordel for andre knapper som har en flott funskjeon, eller rett og slett bare større knapper.

 

 

 

Gjerne post link til steder jeg kan finne .cab er til tastatur dere har brukt som dere synes fungerer.

 

 

Håper noen har noe fornuftig å komme med :)

Lenke til kommentar

Tror snart jeg har lest ALLE innleggene til denne tlf på alle forum verden over, men jeg har fremdeles IKKE kommet over et godt tastatur som virker.

 

Mine kriterier er:

 

1:Det må være æøå (uten å måtte holde inn en knapp)

 

2: At det ikke kødder til tlf ( de fleste tastatur har hatt en eller annen form for bug, f.eks, at man kan taste inn ".no" på en vanlgfri knapp, men i virkeligheten så skriver den ".no" bare 50% av gangene, de andre blir resultatet ".n" eller noe annet rart.

 

3: Det må ha norsk ordliste, (eller det må være mulig å slå av ordliste hvis den ikke foreslår norske ord.)

 

4:Ett pluss hadde vært hvis piltastene hadde vært borte til fordel for andre knapper som har en flott funskjeon, eller rett og slett bare større knapper.

 

 

 

Gjerne post link til steder jeg kan finne .cab er til tastatur dere har brukt som dere synes fungerer.

 

 

Håper noen har noe fornuftig å komme med :)

 

Har du testet ut SlideIT?

Er i allefall veldig fornøyd med det...

Lenke til kommentar

Endelig har jeg lest gjennom 164 sider med mye bra info. :new_woot:

Telefonen høres ut som en rå telefon, er noen på jobb som har den så jeg har fått sett litt på den også :D

 

Men som altid når jeg skal ha en ny mobil så er jeg usikker hva man skal velge....

 

Mulig dette er feil plass å spørre hvilken mobil jeg bør velge :)

 

Har sett litt på...

HD2, X10, Desire

 

Etter å ha lest gjennom denne tråen er jeg ganske sikker at det er denne jeg vil ha, men er litt usikker..... selv om at at man kan tilpasse den etterhvert som man blir litt lei...

 

Bruker mobil veldig mye på jobb, så det er viktig at det funker som pokker

 

Har hatt Omnia HD siden August 09 men dama fikk den etter jeg ble lei av få muligheter med den og ikke mulighet til å koble opp mot Jobb mail ( Lotus Notes traveler ) som bare funker på Nokia`s s60 :mad:

 

Men ser at LNT heller ikke støtter wm6,5, bare opp til 6,1....

 

Men det ryktes at det kommer en oppdatering snart og da regner jeg med at den er på plass. Hvis jeg ikke tar helt feil og det finnes en bra løsning på det alerede.....

 

Omnia hd er for treg med det systemet den har dårlig kamera, faktisk dårligere en HD2, kameramobil... :nei:

 

iPhone er ikke aktuelt i det hele tatt, liger ikke telfonen, størrelse, skjerm, menyene osv. i det uendelige...

 

Hvilken muligheter er det at HTC Evo 4G kommer til Norge????

 

 

Ps. Hater mobiler der jeg må vente på det skal skje noe....

Lenke til kommentar

Endelig har jeg lest gjennom 164 sider med mye bra info. :new_woot:

Telefonen høres ut som en rå telefon, er noen på jobb som har den så jeg har fått sett litt på den også :D

 

Men som altid når jeg skal ha en ny mobil så er jeg usikker hva man skal velge....

 

Mulig dette er feil plass å spørre hvilken mobil jeg bør velge :)

 

Har sett litt på...

HD2, X10, Desire

 

Etter å ha lest gjennom denne tråen er jeg ganske sikker at det er denne jeg vil ha, men er litt usikker..... selv om at at man kan tilpasse den etterhvert som man blir litt lei...

 

Bruker mobil veldig mye på jobb, så det er viktig at det funker som pokker

 

Har hatt Omnia HD siden August 09 men dama fikk den etter jeg ble lei av få muligheter med den og ikke mulighet til å koble opp mot Jobb mail ( Lotus Notes traveler ) som bare funker på Nokia`s s60 :mad:

 

Men ser at LNT heller ikke støtter wm6,5, bare opp til 6,1....

 

Men det ryktes at det kommer en oppdatering snart og da regner jeg med at den er på plass. Hvis jeg ikke tar helt feil og det finnes en bra løsning på det alerede.....

 

Omnia hd er for treg med det systemet den har dårlig kamera, faktisk dårligere en HD2, kameramobil... :nei:

 

iPhone er ikke aktuelt i det hele tatt, liger ikke telfonen, størrelse, skjerm, menyene osv. i det uendelige...

 

Hvilken muligheter er det at HTC Evo 4G kommer til Norge????

 

 

Ps. Hater mobiler der jeg må vente på det skal skje noe....

 

 

Sier det bare med en gang, Evoen kommer til å bli helt rååå.....

Men prisen kommer sikkert til å bli like rå.

Hadde jeg visst om Evoen før jeg kjøpte HD2 hadde jeg nok ventet, tror jeg, men betyr ikke at jeg angrer på valget mitt, HD2'en ruler og er pr.dags dato den beste telefonen på markedet, så om du vil ha noe NÅ anbefaler jeg deg HD2.

Kan du vente litt og har en del penger til overs ville JEG valgt å gått for Evoen :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd tastaturet du snakker om "vafflus83" så jeg skal gi det en sjanse. Har du .cab til denne eller link?

Sjekka ut xda developers og søkte med fikk opp så mange treff. Begynner å bli lei av å lete =)

Tastaturet som siktes til i siste post her med link til xda har jeg prøvd. <da fikk jeg problem med at ved bruk av ordliste så kom kun engelske ord opp som valg.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=648978

post-203727-1272410691,4916_thumb.jpg

Endret av duttis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...