Gå til innhold

Trene nakken som f1 kjørere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De trenger vel ikke nakketrening, tror hjelmen og nakkestøtten fikser det.

Joda, det gjør dem. Å holde et hode som veier 10(?) kilo, pluss hjelm når de drar 5g i nedbremsinger og sideveis g til tider, jeg hadde nok ikke takla det. Prøv å legg deg på sia, med huet 5-10 cm over gulvet og legg 30-40kg på øret ditt :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har av og til vondt i nakken og ønsker derfor å bygge den skikkelig opp.

jeg lurer på om noen vet hvordan de som trener f1 og rally trener nakken?

 

Jeg vil anbefale deg å oppsøke en bryteklubb!

De er de eneste jeg kjenner til som aktivt trener nakken.

Jeg ville ha vært yderst forsiktig med å prøve meg frem med hjelp av instruksjoner fra et forum/webside!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er ingen F1-førere som trener nakken spesifikt. De sterke nakkemusklene kommer av at de kjører mye.

 

Det er feil. De trener absolutt nakken spesifikt.

De belastningene de utsettes for under løp kreves det mer enn bare å sitte i bilen mye for å tåle.

 

Var vel Tiff i Fifth Gear som prøvde seg på en dag som F1 fører.

Da de trente måtte han på med en hjelm som det var festet vekter til, kun laget for å trene nakken.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Var vel Tiff i Fifth Gear som prøvde seg på en dag som F1 fører.

Da de trente måtte han på med en hjelm som det var festet vekter til, kun laget for å trene nakken.

 

Nettopp. De trener nakken ved å kjøre mye, ikke ved å bruke treningsapparater i gymmen.

 

Dessuten er Tiff Needell gammel F1 fører.

 

Noe du ikke fikk med eller?

De trener med egne apparater for nakken, dette gjør visstnok samtlige F1 førere.

Derfor fikk Tiff gjøre dette nå for å vise hvordan en dag i en F1 førers liv var.

Det kreves så mye av nakken under ett F1 løp at egen trening er helt nødvendig.

 

Nå har jo vi vist til hvor vi tar fra at vi mener du tar feil, nå kan vel du vise til noe info du har på at bare kjøretrening er nok, siden du er så skråsikker på dette.

Lenke til kommentar
Var vel Tiff i Fifth Gear som prøvde seg på en dag som F1 fører.

Da de trente måtte han på med en hjelm som det var festet vekter til, kun laget for å trene nakken.

 

Nettopp. De trener nakken ved å kjøre mye, ikke ved å bruke treningsapparater i gymmen.

 

Dessuten er Tiff Needell gammel F1 fører.

Feil. Trening av nakken er en stor del av forbredelser en formel 1 fører må igjennom før han kan kjøre i bilen. De som har formel 1 som yrke trener ofte på dette.

 

Men nå skal det sies at det er bare 1 spesifikk nakketreningsapperat i verden, og det har Ferrari eller NASA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Så et program for ikke så lenge siden, hvor de spesifikt viste øvelser der de trente opp nakkemusklene.

 

Tror det kanskje var Fifth Gear?

 

Var Fifth Gear, ja. Så det sjæl. Var vel med Williams-teamet han trente, og der trente han tydelig nakkemusklene spesifikt.

Lenke til kommentar

Hva er grunnlaget ditt??

 

Min fetter og jeg pratet med Petter Solberg på et treff hos huysmann angående dette, og selv han har trent spesifikt nakke grunnet de g-krefter han oppnår i sin bil. Og de er på langt nær til sammenlikning mot f1!!

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor du gidder en gang, for du sier bare det samme om og om igjen, med null grunnlag!! Noe jeg antar er kun for å virke dum evt irriterende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...