Gå til innhold

Trene nakken som f1 kjørere?


Anbefalte innlegg

Jeg setter overhode ikke spørsmål ved Petter Solbergs treningsmetoder!

Men jeg tviler på at Petter Solberg persjonelig ga dere en grunndig innføring i hvordan han trener nakken.

Etter hva jeg leser fra deg i denne tråden så får du meg til å tro at du ikke har noen erfaringer overhode med trening av nakke, å ha sett fifthgear eller at du har snakka med Petter Solberg gjør deg ikke kvalifisert til å gi treningstips på dette området.

Om jeg var deg ville jeg ikke gitt noe annet forsalg til et sånt spørsmål en å be vedkommende ta kontakt med sin fastlege å få råd hos han/henne eller melde seg inn i en bryteklubb å delta på treningene dær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt riktig!

Han ga ingen innføring i hvordan han trener den. Men han sa at trener spesifikt nakke for å kunne tåle de enorme påkjenninger den blir utsatt for. Hvilke apparater er overhode ikke interessant, og det er heller ikke det jeg har sagt. Fifth gear har jeg heller ikke brukt som noe argument.

 

Svaret er uansett at dem gjør det!

 

Også blir det bare tåpelig at folk (inkl. deg) skal snakke mot andre som faktisk har argumenter å slå i bordet med når det kommer til trening av nakke som f1-fører!

Hvor er dine grunner for at dem IKKE trener nakke? Det er jo det som er trådens spørsmål.. Du snakker jo bare om at du antar jeg ikke har fått svar fra petter, eller at en tidligere f1-fører ikke skulle ha sagt det på fifth gear (har ikke sett den episoden personlig, men det har tydeligvis andre her)

Lenke til kommentar
Det er helt riktig!

Han ga ingen innføring i hvordan han trener den. Men han sa at trener spesifikt nakke for å kunne tåle de enorme påkjenninger den blir utsatt for. Hvilke apparater er overhode ikke interessant, og det er heller ikke det jeg har sagt. Fifth gear har jeg heller ikke brukt som noe argument.

 

Svaret er uansett at dem gjør det!

 

Også blir det bare tåpelig at folk (inkl. deg) skal snakke mot andre som faktisk har argumenter å slå i bordet med når det kommer til trening av nakke som f1-fører!

Hvor er dine grunner for at dem IKKE trener nakke? Det er jo det som er trådens spørsmål.. Du snakker jo bare om at du antar jeg ikke har fått svar fra petter, eller at en tidligere f1-fører ikke skulle ha sagt det på fifth gear (har ikke sett den episoden personlig, men det har tydeligvis andre her)

 

Slutt med pisspreiket ditt!

Jeg beneker aldeles ikke at bilsport fører trener nakken!

Jeg sier bare som så at du ikke burde rope for høyt om spesikfike trening av nakken da du tydeligvis vet nada om dette!

Spørsmåle ttil trådstarter var hvordan en F1 fører trener nakken og ikke om de spesifikt trener nakken.

 

Trening av nakken er fortsatt noe man ikke bør gjøre uten en instruktør!

Lenke til kommentar

Vi er mange som har sett denne treningen, mens de/han som sier det er nok å kjøre bil sier det bare er sånn for slik er det.

Klarer ikke lolmaster komme med noen argumenter snart må jeg nesten spørre om han bare vil kverulere. Kom med noe som skulle tilsi du har rett.

En F1 fører som bare kjører bil som trening vil jeg tro går med hodet rimelig på skakke etter 3 timer rundt en av banene i F1.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Mange har sett det, noens fetter har snakket med Petter Solberg, andre har sett det på tv, men ingen har ennå kommet med en konkret link eller bevis for at de spesifikt trener nakken.

 

For å gjenta for de som tydeligvis trenger teskje, så har jeg sagt at de trener nakke gjennom generell styrketrening, men ikke spesifikt nakke ved hjelp av eget nakketreningsapparat eller liknende. Styrken i nakken får de ved å kjøre racerbil fort gjennom mange svinger i mange år.

Det tydeligvis mange ikke skjønner er at disse gutta har kjørt løp fra de var kanskje 10 år gamle, og dermed fått den nødvendige nakkestyrken for å tåle g-krefter i F1 opp gjennom mange år.

Lenke til kommentar
Mange har sett det, noens fetter har snakket med Petter Solberg, andre har sett det på tv, men ingen har ennå kommet med en konkret link eller bevis for at de spesifikt trener nakken.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport...one/6980337.stm

 

Despite developing outsize proportions, building up the neck muscles is one of the most important aspects of an F1 driver's training.

 

McLaren drivers can train using a helmet attached to pulleys which pull the neck from different angles.

Renault use manual resistance techniques specifically designed for each circuit - Kovalainen will sit in his helmet and Polcari will push his head in the same sequence of directions as the track.

"We sit for an hour-and-a-half and go through each turn," says Polcari.

 

Trenger du mer?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tusen takk for alle gode svar. Som en tidligere sier her, har aldri spørsmålet mitt aldri vært om de trener nakke, men hvordan. Føler jeg har fått ett godt svar på dette, og har skjønt at man ikke burde trene nakke uten mye kunnskap og veiledning.

Endret av oysrober
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...