Gå til innhold

Hva har du finni på søpledynga?


Anbefalte innlegg

Vet selv om en 2-3 plasser der jeg kan hente slikt, uten at folk spør.

 

Var bak Ekspert en gang da en ansatt spurte meg om jeg fant noe "stæsj". Jo da, mange gullkorn her, svarte jeg.

 

Full tilgang til "ødelagt" datautstyr, og ingen som bryr seg!

 

Skal ta meg en tur etter stengetid for å se om jeg finner noen gullkorn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen flere som har funnet noe artig...?
hmm joda, dumpa over PC'n til apoteket i bygda - har'n enda, står stabla et sted ( jeg lider ikke av luguber nysgerrighet ) - med 2 vidåpne scsi disker, 52x cdrom og 240mb zipstasjon og kartotek over hver-mannsens gjøren - passord i Bios var det, som vi alle vet hvor enkelt clear cmos ordner da - windows nt 3.51 var mer interessant faktisk - det _var_ jo et morsomt funn :)
Lenke til kommentar
:lol: Det må ha gitt 'makt'  :D
joda forsåvidt - dog, jeg var så opphissa da jeg skjønte at systemet var uskadet ( ante ikke opphavet ), og socket 8 hadde jeg ikke sett før + sette 2 typer bios i streng rekkefølge, scsi terminator bios... i tillegg uten peiling på hvordan komme rundt passordet - innrømmer at 'clear cmos' var det siste av mange forsøk.

 

Maskina er en 'kosing' jeg sparer til vinteren, fordi den skal få en eller annen funksjon og hedersplass som ikke er bestemt idag 8)

Lenke til kommentar

Fikk noen data deler som skulle på dynga i dag:

 

*To gammle macintosh maskiner. En med floppy (1992 mod.)og en litt nyere (1995) med cd-rom. Fikk bare den med cd-rom til å virke.

 

*Tre skjermer. 2x 17" og en 15" som passa til Macintoskene.

 

*En HP blekk printer.

 

Har funnet en rød svart/hvitt tv i en container, ca 20år gammel. Den brukes mye :lol:

Og en 386 som ikke virka :grumpy: men psu vifta var fin :woot:

 

Fant en trillebår på veien til dynga (i grøfta). Den var tilsølt med maling og trengte litt luft i dekket, ellers så god som ny.

 

Vi lever i et bruk og kast samfunn. Ganske bra for oss dynge-snoker :wink:

 

Bra tråd :p

Lenke til kommentar
/me fant et ødelagt kjøleskap... ellers har jeg dårlig erfaring med søppeldynger : - (
"Dynger" som er no' tess er reine "paradis" :evil:

 

- d.v.s. betingelsen er at brunevarer er under tak ( store ting, hvitevarer står i containere ), med data hardware sortert + ikke minst, at en får pelle i fred... ergo, hvis en reiser med et hederlig lass til skroten, så kan det godt være en har større lass med hjem igjen ( og kjerringa så gæærn ! ) :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dra ned på gjenbruksstasjonen nedenfor danmarksplass. Der ligger det haugevis med kabinetter og annet stæsj.

 

Jeg skulle lempe en skjerm der nede, men før jeg fikk pelmet skjermen avgårde kom det en fyr bort til meg og spurte om han kunne få den.

 

Der hjelper til og med de som jobber der deg med å få tak i de tingene du trenger.

 

Retning. Dersom du kjører forbi forum kino i retning mot byen, kjører du videre ned bakken etter forum kino og så svinger du inn til høyre.. Bare følg veien bortover så kommer du til gjenbruksstasjonen. Du ser den med engang. Den ligger på høyresiden.

 

CyC

www.cyc.no

Lenke til kommentar
Dra ned på gjenbruksstasjonen nedenfor danmarksplass. Der ligger det haugevis med kabinetter og annet stæsj.

 

Jeg skulle lempe en skjerm der nede, men før jeg fikk pelmet skjermen avgårde kom det en fyr bort til meg og spurte om han kunne få den.

 

Der hjelper til og med de som jobber der deg med å få tak i de tingene du trenger.

 

Retning. Dersom du kjører forbi forum kino i retning mot byen, kjører du videre ned bakken etter forum kino og så svinger du inn til høyre.. Bare følg veien bortover så kommer du til gjenbruksstasjonen. Du ser den med engang. Den ligger på høyresiden.

 

CyC

www.cyc.no

 

helt sjef cyc :D

men nå reiser jeg vekk i morgen og til noen uker så får ikke vekk kløen i henda før jeg kommer hjem igjen. kan tirre så det ødelegger oppholdet i sydlige breddegrader tom :o :lol:

vet du hvor lenge de har åpent? eller er det åpent og fritt så man kan vandre inn nårsomhelst?

Lenke til kommentar
Var innom idag og fikk grabba til meg en Compaq Presario. Med Pentium-prosessor, 32MB ram og 2GB er det ikke noe å juble over, men den ser da bra ut... (med unntak av noen svarte merker på fronten...) :)

 

Det er ikke lov å forsyne seg av elektronikk-avfallet på bossplassen, noe som virker ganske idiotisk... greit nok at folk som hiver harddisker med viktig informasjon ( :-? ) ikke trenger å uroe seg over at noen skal ta denne informasjonen, men TV'er, skjermer, pc'er (med unntak av vitale-informasjon-innholdende harddisker), steroanlegg etc. som er i orden burde ta få lov å leve noen år lengre, i de rette hender...

 

Det er fordi det er mye elektronisk dritt som er defekt, og ikke alle liker å få strøm... Det kan være rimelig farlig å hente utstyr man ikke vet noe om tilstanden til.

(Det var noe sånt de sa på nyhetene for en stund siden)

Lenke til kommentar

Jobba på gjenbrukstasjonen på Brobekk i Oslo ifjor sommer, mye fint å plukke med seg ja, fant en P3 700MHz cpu som fortsatt går som en klokke i den ene maskinen min, strømforsyninger til lillebror og hans vannkjølinghelvete ;) plukka også en del ikke data ting som skap osv som var som nye :) folk kaster alt dem kan.. i år jobber lillebror der så det har blitt "nye" kontorstoler, en del 128MB PC133 SDRam brikker, Redundant PSU, en svær Alien figur ;) og annet småtteri.. Genialt å ta en sommerjobb på sånne plasser, tjener fett med cash og finner mye morsomt :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...