Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha meg en Aspire One i morgen, men klarer bare ikke bestemme meg for 110 eller 150... Er ikke spesielt glad i XP, og bruker gladelig Linux (som jeg har på en annen laptop + et par servere). Lagringsplass er heller ikke et must. Men mangel på bluetooth-støtte og/ eller mulighet for 3G er mulige dealbreakers.

 

Mao: Har noen fått en bluetooth-dongle til å virke med A110 (Linux)?

 

Evt: Virker Netcoms usb-dongle med denne?

 

Er det noe annet jeg evt bør tenke på når valget står mellom A110L eller A150?

Lenke til kommentar

holder på med java installasjon etter følgende oppskrift

http://www.lassedahl.com/diverse/InstallJava.pdf

men når jeg kommer til siste punkt får å kopiere link til java plugin

får jeg følgende feil:

[root@localhost plugins]# ln –s /usr/java/jre1.6.0_07/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so

ln: accessing `–s': No such file or directory

 

Hva gjør jeg feil? Står i terminalserver i /usr/lib/mozilla/plugins....

Lenke til kommentar
Jeg skal ha meg en Aspire One i morgen, men klarer bare ikke bestemme meg for 110 eller 150... Er ikke spesielt glad i XP, og bruker gladelig Linux (som jeg har på en annen laptop + et par servere). Lagringsplass er heller ikke et must. Men mangel på bluetooth-støtte og/ eller mulighet for 3G er mulige dealbreakers.

 

Mao: Har noen fått en bluetooth-dongle til å virke med A110 (Linux)?

 

Evt: Virker Netcoms usb-dongle med denne?

 

Er det noe annet jeg evt bør tenke på når valget står mellom A110L eller A150?

 

3G er ikke umulig og flere har fått det til med litt knoting (iallefall telenor). Jeg selv tenkte å satse på Netcom sitt, da det er både rimligere samt en time lengre gratis på fritids abo, så håper jeg får det til å virke med Linux. Ellers får jeg bruke det på lappisen iallefall.

 

Bluetooth er det vel også de som har fått til mener jeg å huske, så det finns et eller annet sted alle sidene her ;)

Lenke til kommentar
har lyst til å skaffe Acer Aspire One A150 og lurte på om den klarer cs, gmod steam, og kanskje bf2?

vet at den klarer cs og div, men bf2 da?

går det ann og klokke den? ikke akkurat sånn at den blir glovarm men sånn litt? med xp-versjonen da seff...

 

skal også brukes til skole.... og internett surfing....

 

takker for svar ^^,

 

For meg virker det heller som du kan satse på en laptop i samme prisklasse, om du ikke har det fra før. Spill vil være begrenset, uten at jeg har testa hvilke som funker og ikke. Klokking tror jeg du uansett bør la være, om det i det hele tatt vil være mulig.

 

Til generell skole og ellers vil den nok være knall.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
holder på med java installasjon etter følgende oppskrift

http://www.lassedahl.com/diverse/InstallJava.pdf

men når jeg kommer til siste punkt får å kopiere link til java plugin

får jeg følgende feil:

[root@localhost plugins]# ln –s /usr/java/jre1.6.0_07/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so

ln: accessing `–s': No such file or directory

 

Hva gjør jeg feil? Står i terminalserver i /usr/lib/mozilla/plugins....

Bruker du tab for autocompletion når du skriver inn det der? Hvis ikke setter jeg pengene mine på skrivefeil i filnavnet ;)

Lenke til kommentar

Fikk min Acer One med XP i dag.

Men når jeg starter den får jeg valg om hvilket operativ system jeg vil installere.

Windows XP Dansk, Engelsk og Norsk.

Velger Norsk og den starter å jobbe, men så kommer jeg tilbake til dette bildet igjen!!!

Jeg kommer jo ikke videre....

 

Hva gjør jeg????

Lenke til kommentar
Fikk min Acer One med XP i dag.

Men når jeg starter den får jeg valg om hvilket operativ system jeg vil installere.

Windows XP Dansk, Engelsk og Norsk.

Velger Norsk og den starter å jobbe, men så kommer jeg tilbake til dette bildet igjen!!!

Jeg kommer jo ikke videre....

 

Hva gjør jeg????

 

Prøver en recovery på maskinen........

 

Åssen gjør jeg det da???

Kan jo ikke bruke noe cd liksom...kan du forklare litt i detalj....hehe :)

Hadde blitt utrolig glad visst jeg hadde fått litt hjelp!

Lenke til kommentar
Fikk min Acer One med XP i dag.

Men når jeg starter den får jeg valg om hvilket operativ system jeg vil installere.

Windows XP Dansk, Engelsk og Norsk.

Velger Norsk og den starter å jobbe, men så kommer jeg tilbake til dette bildet igjen!!!

Jeg kommer jo ikke videre....

 

Hva gjør jeg????

 

Prøver en recovery på maskinen........

 

Åssen gjør jeg det da???

Kan jo ikke bruke noe cd liksom...kan du forklare litt i detalj....hehe :)

Hadde blitt utrolig glad visst jeg hadde fått litt hjelp!

 

Jeg har ikke peiling på åssen det er fiksa med xp versjonen, men den med linux lager man en recovery ved hjelp av medfølgende cd og usbminne. Man starter opp/booter med recovery cden på en annen maskin med CD, og en minnepen, så kan du i det programmet der lage en minnepen som du igjen kan boote med på ONE og kjøre recovery. Siden dette er XP krever den vel iallefall 2GB minnepen, om ikke 4GB.....

Lenke til kommentar
Fikk min Acer One med XP i dag.

Men når jeg starter den får jeg valg om hvilket operativ system jeg vil installere.

Windows XP Dansk, Engelsk og Norsk.

Velger Norsk og den starter å jobbe, men så kommer jeg tilbake til dette bildet igjen!!!

Jeg kommer jo ikke videre....

 

Hva gjør jeg????

 

Prøver en recovery på maskinen........

 

Åssen gjør jeg det da???

Kan jo ikke bruke noe cd liksom...kan du forklare litt i detalj....hehe :)

Hadde blitt utrolig glad visst jeg hadde fått litt hjelp!

 

Jeg har ikke peiling på åssen det er fiksa med xp versjonen, men den med linux lager man en recovery ved hjelp av medfølgende cd og usbminne. Man starter opp/booter med recovery cden på en annen maskin med CD, og en minnepen, så kan du i det programmet der lage en minnepen som du igjen kan boote med på ONE og kjøre recovery. Siden dette er XP krever den vel iallefall 2GB minnepen, om ikke 4GB.....

 

Er ikke med noe cd med recovery... Aner ikke hva jeg skal gjøre!

Kan jeg bruke recovery-cd (på usb penn) for en acer aspire 3000?

Lenke til kommentar
Hvor har folk fått tak i 150-en allerede når den ikke har kommer i nettbutikkene enda? bestillt fra utlandet?=)

 

www.meeter.no :)

 

ahaa;P

Shit at jeg ikke sjekka der før:P

jaja, teller dager til jeg får min=D

 

 

Billig var den også....men dritkjipt at den ikke starter da!!!!

Tror dere det går bra å bruke recovery til en acer aspire 3000...er jo xp på den også?

Lenke til kommentar
Fikk min Acer One med XP i dag.

Men når jeg starter den får jeg valg om hvilket operativ system jeg vil installere.

Windows XP Dansk, Engelsk og Norsk.

Velger Norsk og den starter å jobbe, men så kommer jeg tilbake til dette bildet igjen!!!

Jeg kommer jo ikke videre....

 

Hva gjør jeg????

 

Prøver en recovery på maskinen........

 

Åssen gjør jeg det da???

Kan jo ikke bruke noe cd liksom...kan du forklare litt i detalj....hehe :)

Hadde blitt utrolig glad visst jeg hadde fått litt hjelp!

 

Jeg har ikke peiling på åssen det er fiksa med xp versjonen, men den med linux lager man en recovery ved hjelp av medfølgende cd og usbminne. Man starter opp/booter med recovery cden på en annen maskin med CD, og en minnepen, så kan du i det programmet der lage en minnepen som du igjen kan boote med på ONE og kjøre recovery. Siden dette er XP krever den vel iallefall 2GB minnepen, om ikke 4GB.....

 

Er ikke med noe cd med recovery... Aner ikke hva jeg skal gjøre!

Kan jeg bruke recovery-cd (på usb penn) for en acer aspire 3000?

 

Nå har jeg fått lagt over recoveryen til en acer aspire 3000 på en usb.

Men åssen starter jeg denne på maskinen da?

Prøvde setup - boot, men det får jeg ikke velge noen av alternativene...(USB FDD, USB HDD).

Føler jeg er helt på bærtur nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...