Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morn! :D

Er det noen som veit åssen man kan lage nye ikoner på desktop? Har lyst på et helt nytt ikon med link til Facebook!

Så vil jeg gjerne forandre linken til Wikipedia-snarveien fra den engelske til den norske utgaven... ;)

 

Har prøvd

sudo mousepad /usr/share/applications/Wikipedia.desktop

men det kommer bare opp et blankt vindu... Hmm... Da må vel koden være feil... Finner ikke ut åssen man kan komme inn på mousepad'en til de forskjellige applikasjonene. Kun webmail, så den er i ordnung! ;)

 

Håper det er noen glupe huer som kan detta! :)

Lenke til kommentar
Morn! :D

Er det noen som veit åssen man kan lage nye ikoner på desktop? Har lyst på et helt nytt ikon med link til Facebook!

Så vil jeg gjerne forandre linken til Wikipedia-snarveien fra den engelske til den norske utgaven... ;)

 

Har prøvd

sudo mousepad /usr/share/applications/Wikipedia.desktop

men det kommer bare opp et blankt vindu... Hmm... Da må vel koden være feil... Finner ikke ut åssen man kan komme inn på mousepad'en til de forskjellige applikasjonene. Kun webmail, så den er i ordnung! ;)

 

Håper det er noen glupe huer som kan detta! :)

 

For å lage link ikon til facebook:

 

Vær innlogget som rootuser (su kommando)

 

mousepad /usr/share/applications/facebook.desktop

 

Klipp og lim inn dette:

 

[Desktop Entry]

Version=1.0

Name=Facebook

Comment=Facebook

Exec=firefox http://www.facebook.com

Icon=firefox

Terminal=false

Type=Application

Categories=http;

MimeType=text;

X-Desktop-File-Install-Version=0.13

 

NB! Jeg har kun lagt til firefox ikon med facebook navnet under nå. Vil du ha et annet ikon må du finne det og endre der det står ICON=

 

Så må du åpne

 

mousepad /home/user/.config/xfce4/desktop/group-app.xml <enter>

 

der legger du til følgende linje under <id5>

 

<app sequence="9">/usr/share/applications/facebook.desktop</app>

 

Husk at tallet 9 her er litt relativt. Har du lagt til flere ting her kan du måtte bruke et annet. Sett i såfall det tallet som kommer etter siste innen denne gruppa. Lagre og avslutt.

 

Restart.

 

På wikipedia så er det feil bane, den skal være slik den kommandoen:

 

mousepad /usr/share/applications/edesktop/wikipedia.desktop

 

Der endrer du på url på Exec=

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Fikk min Acer One med XP i dag.

Men når jeg starter den får jeg valg om hvilket operativ system jeg vil installere.

Windows XP Dansk, Engelsk og Norsk.

Velger Norsk og den starter å jobbe, men så kommer jeg tilbake til dette bildet igjen!!!

Jeg kommer jo ikke videre....

 

Hva gjør jeg????

 

Prøver en recovery på maskinen........

 

Åssen gjør jeg det da???

Kan jo ikke bruke noe cd liksom...kan du forklare litt i detalj....hehe :)

Hadde blitt utrolig glad visst jeg hadde fått litt hjelp!

 

Jeg har ikke peiling på åssen det er fiksa med xp versjonen, men den med linux lager man en recovery ved hjelp av medfølgende cd og usbminne. Man starter opp/booter med recovery cden på en annen maskin med CD, og en minnepen, så kan du i det programmet der lage en minnepen som du igjen kan boote med på ONE og kjøre recovery. Siden dette er XP krever den vel iallefall 2GB minnepen, om ikke 4GB.....

 

Er ikke med noe cd med recovery... Aner ikke hva jeg skal gjøre!

Kan jeg bruke recovery-cd (på usb penn) for en acer aspire 3000?

 

Nå har jeg fått lagt over recoveryen til en acer aspire 3000 på en usb.

Men åssen starter jeg denne på maskinen da?

Prøvde setup - boot, men det får jeg ikke velge noen av alternativene...(USB FDD, USB HDD).

Føler jeg er helt på bærtur nå!

 

Prøv å bruke f12 og velg bootenhet da

Lenke til kommentar
Fikk min Acer One med XP i dag.

Men når jeg starter den får jeg valg om hvilket operativ system jeg vil installere.

Windows XP Dansk, Engelsk og Norsk.

Velger Norsk og den starter å jobbe, men så kommer jeg tilbake til dette bildet igjen!!!

Jeg kommer jo ikke videre....

 

Hva gjør jeg????

 

Prøver en recovery på maskinen........

 

Åssen gjør jeg det da???

Kan jo ikke bruke noe cd liksom...kan du forklare litt i detalj....hehe :)

Hadde blitt utrolig glad visst jeg hadde fått litt hjelp!

 

Jeg har ikke peiling på åssen det er fiksa med xp versjonen, men den med linux lager man en recovery ved hjelp av medfølgende cd og usbminne. Man starter opp/booter med recovery cden på en annen maskin med CD, og en minnepen, så kan du i det programmet der lage en minnepen som du igjen kan boote med på ONE og kjøre recovery. Siden dette er XP krever den vel iallefall 2GB minnepen, om ikke 4GB.....

 

Er ikke med noe cd med recovery... Aner ikke hva jeg skal gjøre!

Kan jeg bruke recovery-cd (på usb penn) for en acer aspire 3000?

 

Nå har jeg fått lagt over recoveryen til en acer aspire 3000 på en usb.

Men åssen starter jeg denne på maskinen da?

Prøvde setup - boot, men det får jeg ikke velge noen av alternativene...(USB FDD, USB HDD).

Føler jeg er helt på bærtur nå!

 

Prøv å bruke f12 og velg bootenhet da

 

Prøvde F12 og bootenhet...men kommer fortsatt tilbake til dette første bildet med valg av operativsystem...

Har lagt ved noen bilder...

post-125053-1218899600_thumb.jpg

post-125053-1218899631_thumb.jpg

post-125053-1218899723_thumb.jpg

post-125053-1218899759_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Prøvde F12 og bootenhet...men kommer fortsatt tilbake til dette første bildet med valg av operativsystem...

Har lagt ved noen bilder...

 

Siden jeg ser folk som mener det er 105 GB disk som er tilgjengelig, så vleger jeg å tro at det er en skjult partisjon på disken som det ligger recovery på.

Les i burkermanualen for hvordan du kan kjøre recovery.

Lenke til kommentar
Prøvde F12 og bootenhet...men kommer fortsatt tilbake til dette første bildet med valg av operativsystem...

Har lagt ved noen bilder...

 

Siden jeg ser folk som mener det er 105 GB disk som er tilgjengelig, så vleger jeg å tro at det er en skjult partisjon på disken som det ligger recovery på.

Les i burkermanualen for hvordan du kan kjøre recovery.

 

Har lest i brukermanualen....skal trykke Alt + F10 når acer logoen kommer opp for recovery....men det skjer desverre ingenting! :(

Lenke til kommentar

Har nå nettopp bestilt meg en pen blå A150 hos komplett.no. Forventet inn 22/8, så håper den dukker opp kort tid etter!

 

Noen små spørsmål (som kanskje burde blitt stilt før bestillingen): Hvordan er oppstart-tiden på xp? Og går det an å kjøre dualboot med linpus lite? Prøvde linpus på en A110l hos elprice i dag, og det virket veldig responsivt og intuitivt! Er redd xp ikke gir den samme responsen..

 

Dette er sikkert spørsmål som har blitt besvart tidlige i tråden, men å bla gjennom 80 sider for å finne det var ikke så veldig attraktivt.

Lenke til kommentar
Da ville jeg kontaktet support hos Acer, evt de du kjøpe maskinen hos.

 

NÅ FUNGERTE DET!!!!! :)

Valgte med musen i stede for med tastaturet (pil + enter)....hallo....nå føler jeg meg en smule dum....men det funket vertfall med musen!!!! :)

 

Dere kan glede dere....det ser kjempebra ut! :)

Lenke til kommentar
Kjøpte en AA1 110L i dag. Kjempeartig sak :) Men har en del mangler out-of-the-box, imo. Mest plagsomt for min del er at de medfølgende mail/ kalenderklienter er ganske mangelfulle. Er det noen mulighet for å installere evolution på denne?

 

Evt hvordan?

 

Jeg prøvde, men installasjonen gav konflikt med flere pakker. Jeg ville derfor ikke gå videre. Hvis du kan bruke Thunderbird og Sunbird eller Lightning, er det lett å installere på vanlig måte med yum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...