Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den veier 1,344 kg iflg. kjøkkenvekten min.

 

Takk skal du ha!

 

Stod mellom en slik og en Eee 1000HE, men siden vektenforskjellen var såpass liten endte jeg på en Eee.

 

På Digital Impuls sine sider stod det nemlig at D-150 veier 0,95 kg...

Endret av Lachrymol
Lenke til kommentar

Hei,

Håper noen kan hjelpe.. Når jeg slår på pcn så hører jeg at vifta bynner å gå, men det skjer ikkeno annet. Skjermen er hellt svart, har bare det grønne lyset i AV/PÅ knappen og får lys når jeg kobler ladern inn. Ellers er den hellt død (tror jeg da). Kan det hende at det bare er skjærmen som er gåen? Eller er det noe annet som feiler?

 

Hjelp?

Lenke til kommentar

Ang viftestøy...

 

Er det noen som bruker programvare for å stoppe vifta eller sette ned turtallet?

Har lyst å ty til denslags når jeg om 2 uker skal på konferanse og vil ha med maskinen, men vet ikke om jeg tør i redsel med tanke på overoppheting. Snålt at de små fine maskinene må bråke så veldig :-)

Lenke til kommentar

Jeg bruker fancontrol ja. Det fungerer veldig bra, og temperaturen beveger seg aldri over 50 grader. Aspire One skal vel takle temperaturer opp til 80-90 grader husker jeg ikke feil.

 

Nå bruker jeg Ubuntu, så hvis du har XP, så er jeg ikke sikker på hvilke alternativer du har.

Lenke til kommentar
Jeg bruker fancontrol ja. Det fungerer veldig bra, og temperaturen beveger seg aldri over 50 grader. Aspire One skal vel takle temperaturer opp til 80-90 grader husker jeg ikke feil.

 

Nå bruker jeg Ubuntu, så hvis du har XP, så er jeg ikke sikker på hvilke alternativer du har.

Jo, jeg kjører XP Home, og bruker EverestHome for å følge med på temperaturen, som med viften i gang ligger på rundt 37-40 grader. Har ikke latt den stå på så lenge at jeg har sett hvor høyt den går, men skal i alle fall følge med.

 

Hadde et program en gang på min stasjonære som het SpeedFan, og tror sannelig jeg skal prøve det igjen. Der kunne man sette ned hastigheten x antall % og man trengte ikke slå den helt av.

Endret av eugenie
Lenke til kommentar
Hos meg går ikke viften i det hele tatt før temperaturen ligger på ca. 47 grader. Da går den i ca. 1 min til temperaturen har falt.

På min maskin starter vifta bare etter noen sekunder og driver og øker og minker i turtall etter som hva jeg holder på med, og det høres til tider ut som en bil eller flymotor.

Lenke til kommentar
For windows har man jo AA1 fan control. Mulig speedfan vil virke og.

 

Steffen Moss: Hvor fant du fancontrol til Ubuntu?

 

https://help.ubuntu.com/community/AspireOne

 

På min maskin starter vifta bare etter noen sekunder og driver og øker og minker i turtall etter som hva jeg holder på med, og det høres til tider ut som en bil eller flymotor.

 

Anbefaler deg å se på linken jeg poster. Så lenge du har Ubuntu vel å merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...